کد خبر: ۳۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح شد:
شهردار گفت: مقداری از آب‌های زیر سطحی که EC بالایی دارند، سهم شهرداری است که داده نمی‌شود. در همین راستا جلسه‌ای با معاونت عمرانی استانداری و آب منطقه‌ای داشتیم، اما به تفاهم نرسیدیم. ما هم مجوز حفاری به شرکت آب ندادیم و امیدواریم با ورود استاندار به این مساله، تعیین تکلیف نهایی در این خصوص انجام شود.

شهردار: سهم آب زیر سطحی ما را نمی‌دهند/ برای توسعه شبکه آب خام ۲۰ میلیارد تومان نیاز است، ۱۱ میلیارد تومان آن محقق شده/ زهرا لری: در جشنواره ۲۰۲۰ چه چیز شهر را می‌خواهید به مردم نشان دهید؟ / شهربازی کرمان آیا در حد نشان دادن است؟ /حمام باغ له له چرا مسکوت ماند؟

گفتارنو/ گروه شهر

در جلسه علنی شورای شهر کرمان، منصور ایرانمنش در خصوص خشکی برخی درختان شهر و آبیاری آن‌ها به شهرداری انتقاد کرد و از شورای شهر و همچنین شهرداری خواست تا توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشند.

وی همچنین وضعیت شبکه آب خام و نظارت سازمان فضای سبز بر فضای سبز شهری را مورد پرسش قرار داد.
گفتنی است پیش از این نیز موضوع خشک شدن درختان سطح شهر توسط علی اکبر مشرفی دیگر عضو شورای شهر مورد انتقاد قرار گرفته بود.

شهردار در پاسخ به این انتقادات، گفت: درختان خیابان جهاد و بلوار هوانیروز دچار مشکلاتی هستند که مربوط به سالهای گذشته است اما اکنون بروز پیدا کردهاند.

به گزارش گفتارنو، سید مهران عالم زاده تصریح کرد: زمانی که خیابان‌های جهاد و هوانیروز زیر سازی شدند، زیر این درختان هم زیرسازی شده و حالا با رشد درخت، ریشه به این نواحی برخورد کرده و امکان رشد و گسترش بیشتر وجود ندارد که باعث خشکی برخی از آنها شده است.

وی افزود: ما برای حل این مشکل گودال‌هایی را در کنار درختان این دو خیابان حفر کردیم تا ریشه بتواند در خاک آن رشد کند و از این طریق مشکل را حل کردیم.

عالم زاده در خصوص آبیاری درختان نیز گفت: تا پیش از این درختان سطح شهر و فضای سبز شهری با آب شرب آبیاری می‌شدند اما در حال حاضر به دلیل کمبود آب، حتی لچکی‌ها هم دیگر با آب شرب آبیاری نمی‌شوند.

وی ادامه داد: درختان تا کنون به آب شیرین عادت داشتند و اکنون با تغییر نوع آب، دچار تنش شدند و آسیب دیدند.

عالم زاده ضمن اشاره به کمبود آب در بلوار جمهوری گفت: مجوز حفر تعدادی چاه را گرفتیم که در حال تجهیز هستند.

عالم‌زاده همچنین گفت: طی جلساتی به این نتیجه رسیدیم که شاید فضای سبز، اولویت شهرداران مناطق نباشد، به همین دلیل تصویب کردیم تمامی ناظران فضای سبز از خود سازمان فضای سبز که زیر نظر مدیریت این سازمان فعالیت می‌کنند باشند تا تخصصی بر این حوزه نظارت کنند.

شهردار کرمان گفت: در خصوص آفات درختان نیز با همکاری و رایزنی با مرکز تحقیقات کشاورزی و دانشکده کشاورزی دانشگاه باهنر ، تدابیری اندیشیده شده که در حال اجرا هستند.

وی ادامه داد: برای توسعه‌ی شبکه‌ی آب خام شهر حداقل ۲۰ میلیارد تومان نیاز است که در سال جاری حدود ۱۱ میلیارد تومان آن محقق می‌شود.

شهردار کرمان به بالا بودن EC آب برخی از چاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این مساله از دست ما خارج است و ممکن است حتی جایگزینی و حفر چاه هم دیگر مشکل را حل نکند و آن چاه هم EC بالایی داشته باشد.

عالم زاده خاطرنشان کرد: مقداری از آب های زیر سطحی که EC بالایی دارند، سهم شهرداری است که داده نمی‌شود. در همین راستا جلسه‌ای با معاونت عمرانی استانداری و آب منطقه‌ای داشتیم اما به تفاهم نرسیدیم.

شهردار در ادامه اعلام کرد: ما هم مجوز حفاری به شرکت آب ندادیم و امیدواریم با ورود استاندار به این مساله، تعیین تکلیف نهایی در این خصوص انجام شود.

درادامه جلسه شورای اسلامی شهر کرمان زهرا لری در خصوص جشنواره ۲۰۲۰ شهرداری را مورد نقد قرار داد و گفت: جامعه هدف شما کل مردم شهر است اما در این شرايط اقتصادي که برخي خانواده ها تحت فشار قرار دارند و حتی هزینه ثبت نام بچه هایشان را ندارند، آیا این جشنواره می تواند شادی آفرین باشد؟

عضو جدید شورای شهر اعلام کرد: شرايط شهر هموار نيست و مردم شهر در تأمین آب شرب هم با مشکل مواجه اند، زيباسازي شهر و منظر شهر مشكل دارد؟ مردم در ایاب و ذهاب دچار چالش هستند.جشن ها شايد جذاب باشد اما بازخوردي ندارد. این جشنواره ممکن است تاثير منفي داشته باشد.

لری اضافه کرد: شهر به لحاظ زیر ساختی هنوز فراهم نیست و شما می خواهید دقیقا چه چیز کرمان را به نمایش بگذارید؟ چند سال پیش که جشنواره برگزار شد بازدید کنندگان مصاحبه کردند و گفتند، کرمان دهی است که رنگ شده است.

لری ادامه داد: فضاهاي موجود دچار ضعف هستد حتی پارك پدر که برای احداثش هزینه های هنگفتی شد با مشكل مواجه شده است و بوی لجن آنجا را فرا گرفته و علف های هرز فضای چمن را گرفته اند.

وی مسکوت ماندن حمام باغ له له را نیز مورد انتقاد جدی قرار داد و گفت: در این مکان هزینه های زیادی شد نمی دانم چرا بهره برداری نشد.

این عضو شورای شهر با طرح این سوال که شهربازي كرمان آیا در حد نشان دادن است؟ گفت: لكه گيري برخی کوچه و خیابان ها و یا جدول کشی و رنگ آمیزی چقدر هزینه دارد که شهرداری آن را انجام نداده است.

وی در پایان از شهرداری خواست تا مشکلات شهر را که به نظر کوچک هستند فوری برطرف کند و در این راستا سایر دستگاه ها را نیز پای کار بیاورد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)