کد خبر: ۳۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به وضعیت تامین شیرخشک‌های رژیمی و متبولیک در سال ۱۳۹۸، گفت: ۹۰۰۰ بیمار در کشور از شیر خشک‌های رژیمی و متابولیک استفاده می‌کنند.

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به وضعیت تامین شیرخشک‌های رژیمی و متبولیک در سال ۱۳۹۸، گفت: ۹۰۰۰ بیمار در کشور از شیر خشک‌های رژیمی و متابولیک استفاده می‌کنند.

مهناز خانوی درباره وضعیت تامین شیرخشک‌های متابولیک در سال ۱۳۹۸، گفت: در حدود شهریور ماه ۱۳۹۷ که دیدیم بحث تحریم‌ها دارد جدی می‌شود، یک فراخوان ۱۸ ماهه برای شرکت‌ها گذاشتیم و عملا سفارش تامین شیرها را برای ۱۸ ماه یعنی تا پایان اسفند ۹۸ دادیم.

او افزود: تقریبا می‌توان گفت که ما تا شهریور و مهر امسال هیچ مشکلی در زمینه تامین این شیرها نداریم و استوک‌ها یا موجودند یا در گمرک هستند و یا به پخش آمده‌اند. همچنین سفارش‌ها برای شش ماهه دوم داده شده، اما هنوز تامین نشده‌اند.

خانوی با بیان اینکه مشکل عمده ما بحث تامین ارز رسمی برای شرکت‌هاست و در این زمینه شرکت‌ها مشکلاتی با بانک مرکزی دارند، ‌ادامه داد: ما توانستیم با حداقل اسناد، اجناس را برای شرکت‌ها ترخیص کنیم و شیرها در اختیار بیماران قرار گرفته است و اجازه ندادیم کمبودی برای بیماران ایجاد شود، اما همچنان انتقال ارز رسمی یعنی همان ارز ۴۲۰۰ تومانیِ شرکت‌ها مشکل دارد.

او با بیان اینکه دکتر شانه‌ساز، سرپرست سازمان غذا و دارو، به شدت پیگیر تامین شیرهای متابولیک و رژیمی برای شش ماهه دوم سال هستند، ‌گفت: جلساتی با بانک مرکزی در این زمینه داشته‌اند و امیدواریم مشکل تامین و انتقال ارز به سرعت حل شود.

مدیرکل امور امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ماهانه حدود ۶۶ هزار قوطی در مجموع شیرهای رژیمی و متابولیک در کشور مصرف می‌شود، گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل‌مان در این زمینه تامین ارز برای این شیرهاست، خصوصا اینکه برای شش ماهه دوم ما سفارش‌هایمان را به شرکت‌ها داده‌ایم، اما انتقال ارز باید انجام شود تا محصول بتواند وارد کشور شود. بنابراین تامین ارز باید از سوی بانک مرکزی انجام شود. به هر حال تحریم‌ها انتقال ارز را دچار مشکل می‌کند. از سویی شرکت‌ها مجبورند برای انتقال ارز تعرفه‌های بیشتری بپردازند.

او با بیان اینکه حدود ۹۰۰۰ بیمار در کشور از این شیرها استفاده می‌کنند، اظهار کرد: ما شیرهای رژیمی را در داروخانه‌ها توزیع کرده و در اختیار بیماران قرار می‌دهیم. شیرهای متابولیک هم در سامانه حامی است که آن‌ها را به درب منزل بیماران ارسال می‌کنیم.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)