کد خبر: ۳۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی اظهارت دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین مبنی بر «ترجیح صالح مقبول بر اصلح غیرمقبول» به نقل از مصباح یزدی، نوشت: معرفی «اصلحی» که رأی نمی آورد کار لَغوی است.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی اظهارت دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین مبنی بر «ترجیح صالح مقبول بر اصلح غیرمقبول» به نقل از مصباح یزدی، نوشت: معرفی «اصلحی» که رأی نمی آورد کار لَغوی است.

اگر چه استفاده از افراد «شایسته» سمت‌های مدیریتی هم در ادبیات سیاسی و هم در رویه‌های مدیریتی معمول و مصطلح بوده است. با این حال این کلید واژه دریکی دو ماه اخیر و همزمان با آغاز فعالیت‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بار دیگر از سوی محمد تقی مصباح یزدی مطرح و زمینه ساز گفت و گویی میان جریانات اصولگرا شده است.

وی ۳۱ خردادماه در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری گفت که بسیاری از مشکلاتی که انقلاب در طول این سال‌ها داشته، ناشی از عدم انتخاب اصلح بوده است؛ اسلام می‌گوید به دنبال اصلح برای مدیریت، سیاست و حکومت باشید.وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی محصول انتخاب اصلح توسط مردم بوده و استمرار آن نیز محصول انتخاب مجدد اصلح در مدیریت کلان کشور است، تاکید کرد: باید بنایمان این باشد که افراد اصلح را بشناسیم.

سخنان ماه گذشته پدر معنوی جبهه پایداری با واکنش‌هایی همراه شد اما اظهارات مصباح مبنی بر انتخاب اصلح در مناسبت‌های مختلف در سال‌های گذشته بارها تکرار شده است. وی اردیبهشت ماه ۹۶ در همایش معیارهای گزینش دولتمردان اسلامی از نگاه اهل بیت (ع) در خصوص معیارهای فرد اصلح می‌گوید: «در آموزه‌های دینی ما اصلح کسی است که تقوای بیشتری دارد و در عین حال در امر مدیریت دارای حسن تدبیر و عاقبت اندیشی است. اگر کسی این شرایط را به طور کامل داشت باید او را انتخاب کنیم اما اگر وجود نداشت باید به فرد اقرب و نزدیک تر به او روی بیاوریم و او را معرفی کنیم.»

شخصیت اصولگرای دیگری که به اظهارات مصباح یزدی واکنش نشان داد، محمدرضا باهنر بود که در نشست خبری روز یکشنبه (۱۶ تیرماه) با اعلام مخالفت با طرح ایده نامزد اصلح گفت: باید از کسی حمایت کنیم که صلاحیت لازم و امکان رأی آوری هم داشته باشد چون فعالیت سیاسی منوط به کسب نتیجه است. ما صرفاً در انتخابات «صالح مقبول را به اصلح غیر مقبول» ترجیح می‌دهیم. حمایت از کسی که رأی ندارد کار بیهوده‌ای است.

در واکنش به سخنان دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، جبهه پایداری انقلاب اسلامی صبح امروز در حساب توییتری خود نوشت: «جناب آقای محمدرضا باهنر درحالی [این سخنان را] بیان کرده که آیت الله مصباح معتقد است باید از اصلح حمایت شود حتی اگر رأی نیاورد، که اساساً این ادعا برخلاف دیدگاه علامه مصباح یزدی است که به دفعات فرمودند: «معرفی اصلحی که امکان رأی‌آوری آن فراهم نیست، کار لغوی است.»

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)