کد خبر: ۳۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر کشور تاکید کرد: وزارت کشور نه سیاست و نه امنیت را به تنهایی پیش نمی‌برد. هیچ مسئولیتی در وزارت کشور نیست که با دیگر حوزه‌ها به صورت کمک و مشارکت دیگر دستگاه‌ها نباشد. تعامل و هماهنگی به معنای عدول از استقلال وزارت کشور نیست.

وزیر کشور تاکید کرد: وزارت کشور نه سیاست و نه امنیت را به تنهایی پیش نمی‌برد. هیچ مسئولیتی در وزارت کشور نیست که با دیگر حوزه‌ها به صورت کمک و مشارکت دیگر دستگاه‌ها نباشد. تعامل و هماهنگی به معنای عدول از استقلال وزارت کشور نیست.

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در جمع استانداران سراسر کشور در وزارت کشور گفت: امیدواریم این انتخابات امسال با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله وزارت کشور و شورای نگهبان و شورای تامین دست به دست هم به خوبی برگزار شود.

وزیر کشور تصریح کرد: ما باید با برنامه مناسب هم اعتقاد و انگیزه لازم برای اجرا داشته باشیم. خدا به ما توفیق داده در نظامی که حاصل خون شهداست، خدمت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در جایی که ما نشستیم باید باور داشته باشیم که این حکومت دستاورد مردم است و چون در چارچوب تفکر دینی و انقلابی تلاش می‌کنیم، وظیفه ما وظیفه انقلابی و دینی است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: از نظر من به عنوان وزیر کشور، نقش اصلی و موثر و راهبردی را در وزارت کشور فرمانداران ایفا می‌کنند. قطعا استانداران جایگاه بالاتری دارند اما از نظر تاثیرگذاری و ارتباط با مردم اولین حلقه جمع‌آوری و ارائه نظرات برای تصمیم‌سازان، فرمانداران هستند و به نظر من موثرتر هم هستند.

وی با اشاره به رسانه‌ها تاکید کرد: در رسانه هرکس به آنتن نزدیک‌تر است، موثرتر است. در وزارت کشور هم فرمانداران موثرتر هستند و فرمانداران به واسطه برخورد با مردم نقش‌شان بسیار مهم است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: وزارت کشور نه سیاست و نه امنیت را به تنهایی پیش نمی‌برد. هیچ مسئولیتی در وزارت کشور نیست که با دیگر حوزه‌ها به صورت کمک و مشارکت دیگر دستگاه‌ها نباشد. یکی از دلایلی که من وقتی وزیر شدم تصمیم گرفتم علیرغم انتقادات بسیاری مدیران را از خود وزارت کشور انتخاب کنم این بود که دیگرانی که از بیرون وزارت کشور می‌آیند به مسائل وزارت کشور اشراف و تعامل و هماهنگی ندارند.

وی با اشاره به روابط وزارت کشور با دیگر دستگاه‌ها گفت: تعامل و هماهنگی به معنای عدول از استقلال وزارت کشور نیست.

وزیر کشور گفت: مبنای کار وزارت کشور در این شش سال تاکید بر هماهنگی و همکاری بوده است و هیچ چیز از مسائل هم صفر و صد نیست.

وی با اشاره به تنوع مسئولیت‌ها در وزارت کشور گفت: فرماندار هماهنگ‌کننده همه دستگاه‌ها است. حتی قوه قضائیه و صدا و سیما هم باید با فرماندار هماهنگ باشند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: مسئولیت اصلی ما کار سیاسی است. مشارکت سیاسی و نشاط سیاسی وظیفه ماست. در بحث اجتماعی هم ما وظایفی داریم.

وی تاکید کرد: اگر مدرک تحصیلی بگیریم و نتوانیم از آن استفاده کنیم، فایده‌ای ندارد. فرماندار و استاندار باید کارشان مبنای علمی داشته باشد. همه اجزا و بخش‌های کار خود را باید به خوبی بشناسیم.

رحمانی فضلی ابراز کرد: باید یک نگاه سیستمی و نظام‌مند داشته باشیم. شما اگر در یک سیستم، یک جز را نبینید، شاید به نظر خودتان تصمیم درستی هم گرفته‌اید اما می‌بینید کار درست پیش نمی‌رود.

وی ادامه داد: ما باید ارتباط بین این اجزا را به خوبی بدانیم. مهمترین هنر عالم هستی کشف ارتباطات است. در این راستا شناخت ویژگی اجرا مهم است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: ما مسئولان باید بدانیم بن‌بست نداریم. نهاد مرتبط با مردم وزارت کشور است. هرچه تلاش کنیم این نهاد را بشناسیم به حل مسائل کمک می‌کند.

وی در تحلیل مسائل داخلی گفت: در حوزه سیاست داخلی از وحدت و انسجام خوبی برخورداریم و علیرغم رسانه‌های خارجی و تحریکات علیه ما کاملا انسجام و وحدت وجود دارد که این وحدت بین مردم و بین مسئولان و احزاب است.

وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه به معنای عدم انسجام نیست، گفت: این فضا را باید با پذیرش نظرات متفاوت تقویت کنیم. مهمترین مساله ما امسال در حوزه سیاسی بحث انتخابات است. کشور ما امروز به آرامش نیاز دارد و دوم اینکه نشاط سیاسی در اینجا مهم است. مردم باید احساس کنند این فضای متعالی به سمت آینده است.

وزیر کشور گفت: نشاط سیاسی در انتخابات مبتنی بر رقابت مطلوب است. باید نظرات متفاوت بیاید و رقابت‌شان هم باید سبقت در خیر باشد نه رقابتی خصمانه. حق مردم است که انتخاب کنند ما به نیابت از مردم اینجا نشسته‌ایم. اگر نتوانیم رقابت را معقول ایجاد کنیم، نمی‌توانیم نشاط سیاسی را ایجاد کنیم.

وی افزود: در مدت کوتاه شاید چند ده هزار نفر ثبت نام می‌کنند و صلاحیت این افراد باید در مدت کوتاه انجام شود و ممکن است اشتباه هم رخ دهد اما باید قانون را رعایت کنیم.

رحمانی‌فضلی گفت: مشارکت مهم است. نگاه قالب اصلی ما این دور باید مواجهه با دشمن در عرصه حضور در انتخابات باشد. بی‌طرفی در انتخابات مهم است و ما در انتخابات باید به وجدان خود و به خداوند پاسخ دهیم.

وی یادآور شد: چالش فعلی و عمده کشور ما اقتصاد است و دشمن مبتنی بر همین موضوع تحریم می‌کند. این چالش علت دارد. یک علت آن ساختارهای غلط ما و سوءاستفاده‌ها و بخشی از آن هم تحریم است. اصلی‌ترین چالش ما اقتصاد و در کوتاه‌ترین زمان چالش ما مقابله با تحریم‌ها است.

وزیر کشور بیان کرد: خواهش من این است سرمایه‌گذاری و اقتصاد و اشتغال را در استان‌ها جدی بگیرید و از اقتصاد خرد شروع کنید.

وی در توصیه‌ای به فرمانداران گفت: هرکدام از شما در شهرستان خود یک هدف را در نظر بگیرد و در مدت زمان مشخص آن را انجام دهید. ما ۳۱ شهرستان را شناسایی کردیم که در یک حوزه آنها را به یک نقطه مطلوب برسانیم. این اهداف با هر الگویی که انجام شود، ما می‌توانیم آن الگو را در دیگر نقاط کشور هم اجرایی کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در حوزه اجتماعی می‌توانیم بگوییم که به یک مفاهمه و درک مشترک و رتبه‌بندی و همکاری بیشتری رسیده‌ایم. اقتصاد و توسعه روستاها اگر مشکل داشته باشد، خود را در مسائل اجتماعی نشان می‌دهد.

وی افزود: ما کماکان رتبه خوبی در بحث امنیت داریم. در سه ماهه گذشته در همه حوزه‌ها در تجمعات و اعتراضات ۳۷ درصد نسبت به سه ماهه پارسال کمتر شده است برای اینکه مردم مشارکت جدی‌تری دارند.

وی عنوان مرد: اوج تنش‌های اجتماعی ما دی ماه ۹۶ بود و نقش اصلی را مردم ایفا کردند. دشمنان برای اوایل سال بعد برنامه‌ریزی کردند و مثلا سال ۹۷، سه بار بحث کامیون‌داران را داشتیم. اگر همکاری خود کامیون‌داران نبود به مساله‌ای بزرگ تبدیل می‌شد. در بعضی کشورها سندیکای کامیون‌داران وجود دارد و در مسائلی که برایشان پیش می‌آید باید با ۱۰ نفر صحبت کنند اما اینجا اگر مشکلی پیش بیاید باید با ۴۰۰ هزار نفر صحبت کرد. اینجا نقش خود کامیون‌داران بود که مساله را حل کرد.

رحمانی‌فضلی گفت: بازار را تحریک کردند و بحث دراویش را ایجاد کردند و کوروش را می‌خواستند به تنش ملی تبدیل کنند و لحظه به لحظه فکر کردند می‌توانند از حوادث سوءاستفاده کنند اما مردم ما هم لحظه به لحظه نسبت به این مسائل آگاهی داشتند.

وی تاکید کرد: با اینکه وضعیت امنیت خوب است، اما شکنندگی هم وجود دارد که باید محکم بایستیم و کوتاه هم نیاییم.

رحمانی فضلی گفت: مسائل را در سطوح پایین‌تر حل کنیم. من گفته‌ام حتی اگر لازم باشد شب انتخابات هم مسئولان را جابه‌جا می‌کنم و این موارد استثنا است و جابه جایی‌ها را قبل از انتخابات انجام می‌دهیم. با رعایت اصل شایستگی و رعایت کارآمدی در شرایط برابر برای معاونت‌ها از خانم‌ها استفاده کنید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

اطلاعیه سپاه پاسداران در خصوص عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت‌تر خواهد بود /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)