کد خبر: ۳۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس هیات امنای بازار تاریخی کرمان مطرح کرد:
 عبدالرضا منصوری، رئیس هیات امنای بازار تاریخی کرمان با یادآوری مشکل کمبود جای پارک در محدوده‌ی بازار کرمان می‌گوید که برای حل این مشکل شاید ۲۵ سال می‌شود که داریم با دستگاه‌های مربوطه مکاتبه می‌کنیم ولی هیچ اقدامی برای حل آن صورت نگرفته است.

 عبدالرضا منصوری، رئیس هیات امنای بازار تاریخی کرمان با یادآوری مشکل کمبود جای پارک در محدوده‌ی بازار کرمان می‌گوید که برای حل این مشکل شاید ۲۵ سال می‌شود که داریم با دستگاه‌های مربوطه مکاتبه می‌کنیم ولی هیچ اقدامی برای حل آن صورت نگرفته است. او معتقد است که نبود جای پارک یکی از عوامل بی‌رونقی بازار است و می‌گوید که اگر این وضعیت ادامه یابد، بعید نیست کل بازار تاریخی به سرنوشت بازار میدان‌قلعه دچار شود. منصوری توضیح می‌دهد که برای حل این مشکل پیگیری‌های زیادی انجام داده‌اند ولی در تمام این دو دهه، هیچ پاسخی به آن داده نشده است.

منصوری علاوه بر این‌که رئیس هیات امنای بازار تاریخی است، مسئولیت راسته‌ی مظفری و قدمگاه را نیز برعهده دارد درباره‌ی مشکلاتی که بازار دارد مواردی را یادآوری می‌کند.

او علاوه بر نبود جای پارک، به عدم دسترسی آسان نیروهای امدادی به بخش‌های مختلف بازار اشاره و اظهار می‌کند: «در مواقع بروز حادثه، به‌دلیل ساختاری که بازار دارد، ورود آتش‌نشانی و اورژانس به بازار با موانع و مشکلات زیادی روبه‌روست». وی می‌افزاید: «البته اخیرا نیروهای آتش‌نشانی در بازار وکیل شیرهای آتش‌نشانی را چک و بررسی کرده و قرار است مانوری را نیز برگزار کنند ولی در مجموع، اگر حادثه‌ای بزرگ مثل یک آتش‌سوزی یا زلزله رخ بدهد فاجعه‌ای در بازار خواهیم داشت».


منصوری می‌گوید: «وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد نمی‌توانیم آدرس درست و دقیق را به نیروهای امدادی اعلام کنیم. همین سرقت مسلحانه‌ای که اخیرا در یک طلافروشی اتفاق افتاد، تا فردی که تیر خورده بود را از بازار سرپوشیده به بازار مظفری رساندند، به‌دلیل شدت خونریزی، فوت شد. نمی‌خواهم بگویم نیروهای اورژانس دیر رسیدند، این‌طور نیست. آن‌ها تلاش‌شان را کردند ولی شرایط بازار طوری است که امدادرسانی را با کندی مواجه می‌کند».

وی ادامه می‌دهد: «مشکل بزرگ دیگری که ما داریم این است نمی‌توانیم در مواقع بروز حادثه، آدرس دقیق محل حادثه را در بازار بدهیم. مثلا می‌گوییم در بازار وکیل اتفاقی افتاده، ولی این‌که کدام قسمت از این بازار است را به‌راحتی نمی‌توان برای کسی معلوم کرد». او پیشنهاد می‌کند که ستون‌های بازار یا مغازه‌های بازار شماره‌گذاری و نقشه‌ی دقیق آن براساس این شماره‌ها در اختیار همه قرار بگیرد تا در مواقع اضطراری بتوان به‌راحتی محل وقوع حادثه را مشخص کرد.

رئیس هیات امنای بازار تاریخی کرمان در ادامه، یکی از مشکلات بازار مظفری و قدمگاه را حضور دست‌فروشان در ساعات شبانگاهی می‌داند و اظهار می‌کند: «حضور این دست‌فروشان که اکثریت هم از مهاجران افغانستانی هستند هم برای بازاریان و هم تردد مردم مشکل‌ساز شده است؛ منکر زحمات ماموران شهرداری در این‌باره نیستیم ولی این مشکل باید به‌طور اساسی رفع شود».

منصوری می‌گوید: «مشکل دیگری که ما در بازار مظفری داریم، جار زدن برخی کسبه برای جذب مشتری است و گاهی شده که به این دلیل، بین مردم و کسبه درگیری ایجاد شده است. در این‌باره هرچه پیگیری کرده‌ایم ترتیب‌اثر داده نشده است». وی در پاسخ به این پرسش که مسئولیت آن با کیست؟ و مگر خود شما بازاریان نباید با همکاران‌تان آن حل کنید؟ اظهار می‌کند: «ما خودمان گاهی تذکر می‌دهیم ولی چندان موثر نیست. با اتاق اصناف هم در این‌باره مکاتبه کرده‌ایم. فرمانداری و دادگستری باید در این زمینه اقدام کنند تا مشکل به‌طور اساسی حل شود».

رئیس هیات امنای بازار تاریخی کرمان در ادامه، نبود روشنایی کافی در بازار سرپوشیده را یک معضل جدی می‌داند و خواستار رفع آن می‌شود. منصوری می‌گوید: «اگر از ساعت ۱۰ شب به بازار بیایید، روشنایی آ‌ن‌قدر کم است که باعث وحشت می‌شود. بازاریان دارند پول عوارض را می‌پردازند ولی این‌که برای روشنایی راسته‌بازار هم قرار باشد مجدد هزینه‌ای بپردازند قابل‌قبول نیست».

وی می‌افزاید: «یکی دیگر از مشکلات ما وضعیت سرویس‌های بهداشتی است. تعداد فعلی سرویس‌ها پاسخگوی نیاز بازار نیست ضمن این‌که هیچ‌وقت در این سرویس‌ها مایع دستشویی وجود ندارد». منصوری با اشاره به حضور مامورانی از شهرداری در سرویس بهداشتی بازار اظهار می‌کند: «مغازه‌های بازار گاهی تا ساعت ۱۰ شب باز است ولی درب سرویس‌ها زودتر از این تعطیل می‌شود».

رئیس هیات امنای بازار تاریخی کرمان با بیان این‌که در کل بازار در زمینه‌ی جمع‌آوری زباله و نظافت مشکل داریم، ادامه می‌دهد: «نیروهایی که شهرداری برای نظافت بازار مستقر کرده خیلی زحمت می‌کشند. در همین محدوده‌ی بازار مظفری فردی حضور دارد که بسیار زحمتکش است و زحماتش غیرقابل انکار است ولی برای کل بازار با توجه به وسعتی که دارد، نیاز است نیروهای بیش‌تری در نظر گرفته شود».

در همین‌حال، یکی از مشکلاتی که منصوری بر رفع آن تاکید دارد، شست‌وشوی مستمر کف بازار مظفری است. او می‌گوید: «در بازار مظفری چون تعداد میوه‌فروشی‌ها زیاد است، شیرابه‌ی میوه و پسماندهای آن بازار را کثیف می‌کند. شهرداری گاهی شست‌وشوی کف بازار را انجام می‌دهد ولی تقاضا داریم این اقدام را هفتگی یا لااقل هر دو هفته یک‌بار به‌طور منظم و مستمر انجام دهند».

منصوری که به گفته‌ی خودش از سال ۷۰ در بازار کرمان مغازه‌ دارد، همچنین اطلاع می‌دهد که چراغ راهنمایی چهارراه میرزا رضای کرمانی در مجاورت بازار مشکلاتی را ایجاد کرده است. او می‌گوید: «شاید این مشکل به‌ظاهر کوچک و پیش‌پا افتاده باشد ولی وقتی کسی با آن از نزدیک روبه‌رو شود متوجه می‌شود که نیاز به رفع جدی دارد. این چراغ از ساعت ۱۰ شب به بعد، چشمک‌زن می‌شود ولی چون از آن زمان به بعد، بازار تعطیل می‌شود تردد در این چهارراه افزایش می‌یابد و چشمک‌زن بودن چراغ، باعث ایجاد ترافیک و حتی گاهی اوقات تصادف می‌شود که درخواست ما این است مثل برخی دیگر از چهارراه‌های شهر، این چراغ نیز تا ساعات بیش‌تری فعالیت کند».

به گفته‌ی منصوری، جابه‌جایی تیرهای چراغ برق در کوچه‌ی سبزی‌فروشی (کوچه شهید دیندار) که برای رفت‌وآمدها مزاحمت‌هایی ایجاد کرده نیز یکی از اقدامات ضروری در بازار است که برای حل آن تلاش‌هایی کرده‌اند ولی تاکنون به نتیجه نرسیده‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

فرماندار کرمان: مهمترین مانع در طرح جهش مسکن شهر کرمان مربوط به تامین زمین است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش‌بینی تولید  80 هزار تن گندم در شهرستان ارزوئیه

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)