کد خبر: ۳۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق کرمان
رئیس اتاق کرمان گفت: «هیچ کس در پرداخت حقه مالیات تردید ندارد اما باید این مالیات عادلانه و بدون ایجاد مشکلات مضاعف برای فعالان اقتصادی باشد».

رئیس اتاق کرمان گفت: «هیچ کس در پرداخت حقه مالیات تردید ندارد اما باید این مالیات عادلانه و بدون ایجاد مشکلات مضاعف برای فعالان اقتصادی باشد».

 سیدمهدی طبیب‌زاده در سمینار آموزشی مالیاتی «مالیات عادلانه، بستر رونق تولید» بر قربانی نشدن عدالت به دلیل افزایش سهم درآمدهای مالیاتی استان تاکید و اظهار کرد: «در سال جاری علیرغم نبود رونق در تولید، اشتغال و درآمدها، سهم درآمدهای مالیاتی استان با افزایش ۴۸ درصدی پیش‌بینی شده است».

وی افزود: «اگر چه کرمان بیشترین رشد سهم درآمدهای مالیاتی را در بین استان‌های کشور داشته اما ماموران مالیاتی صرفا نباید به فکر وصول این درآمد باشند زیرا مشکلات بسیاری به فعالان اقتصادی و بخش تولید استان وارد می‌شود».

طبیب‌زاده ادامه داد: «میزان افزایش درآمدهای مالیاتی را باید از فرارهای مالیاتی وصول کرد و شرایط را بیش از این برای افرادی که شفاف و مشخص فعالیت و اظهارنامه تکمیل می‌کنند، دشوار نکرد».

وی با بیان این‌که همه باید برای تحقق شعار رونق تولید تلاش کنند، اظهار کرد: «هیچ کس در پرداخت حقه مالیات تردید ندارد اما باید این مالیات عادلانه و بدون ایجاد مشکلات مضاعف برای فعالان اقتصادی باشد».
رئیس اتاق کرمان ضمن اینکه از قضات درخواست کرد بر دادرسی مالیاتی تمرکز ویژه داشته باشند، خاطرنشان کرد: «بر اساس برخی آمارها ۸۰ درصد درآمد مالیاتی استان کرمان از محل هیات‌های حل اختلاف وصول می‌شود که اگر قانون مالیات بر ارزش افزوده اجرا شود وصول مالیات بر پایه است و وضعیت مالیاتی افراد به صورت تصادفی بررسی می‌شود».

وی افزود: «از نمایندگان اداره کل مالیاتی و قضات درخواست می‌شود در هیات‌های حل اختلاف عادلانه عمل کنند و قضات اجازه ندهند هیاتی تشکیل نشود».

طبیب‌زاده با اشاره به این‌که اتاق کرمان نیز سعی می‌کند نمایندگان عالم و عادل را به این هیات‌ها بفرستد و آن‌ها را آموزش دهد، ادامه داد: «از هیات‌های حل اختلاف مالیاتی درخواست می‌شود در سال جاری توجه بیشتری به تولید داشته باشند».

وی بیان کرد: «سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف باید در سال جاری تغییراتی را ایجاد کنند تا شعار رونق تولید محقق شود که متاسفانه تاکنون فعالان اقتصادی تغییر محسوسی را در این مسیر مشاهده نکرده‌اند».

رئیس اتاق کرمان گفت: «به گفته‌ی نمایندگان دولت و مجلس، اتاق کرمان فعال‌ترین و پیگیرترین اتاق در زمینه ‌یاصلاح قوانین و مقررات بوده که می‌توان به قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون مالیات‌های مستقیم اشاره کرد».

وی از تعامل و همکاری دادگستری و اداره کل مالیاتی استان برای حل مشکلات فعالان اقتصادی قدردانی کرد و افزود: «دستگاه قضا، ماموران مالیاتی و فعالان اقتصادی همه در یک کشتی هستند و وقتی رونق تولید نباشد همه متضرر می‌شوند و اثرات آن در دستگاه قضا و میزان وصول مالیات نیز مشهود است».

 

منبع: فردای کرمان

برچسب ها: مالیات ، رونق تولید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)