کد خبر: ۳۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو، پدیده ارز دیجیتال و مصرف بالای برق آن در کرمان را بررسی می کند
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ،درباره دستگاه های تولید بیت کوین اظهار کرد: پدیده ارز دیجیتال با مصرف بسیار زیاد به مشکلات ما اضافه شد.

گفتارنو(goftareni.ir):

وزارت نیرو به زودی نرخ صادراتی برق برای تولید بیت‌کوین را ابلاغ می کند/ چند مشترک شناسایی و اخطاریه گرفتند/ پدیده ارز دیجیتال با مصرف بسیار زیاد به مشکلات برق استان اضافه شد

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

بسیاری از ناظران و تحلیلگران معتقدند ایران به بهشت تولید ارز دیجیتال ازجمله بیت‌کوین تبدیل شده؛ زیرا قیمت برق در کشور بسیار ارزان است و این موضوع باعث شده افراد زیادی از طیف‌های مختلف با خرید دستگاه‌های ماینر اقدام به استخراج بیت‌کوین کنند.

با شروع فصل تابستان و اوج مصرف خانگی برق، مزارع بیت کویین نیز موجبات نگرانی مسئولین را فراهم کرد و با انتقاداتی همراه شد. در همین راستا حسین امیری خامکانی، نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز یکی از منتقدین مصرف برق ارزان قیمت ماینرها بود و گفت: اگرچه بنده اطلاع دقیقی از میزان مصرف انرژی برق واحد‌های استخراج بیت کوین ندارم؛ اما طبق اظهارات مسئولان در این صنعت، انرژی بالایی بدون مجوز مورد استفاده قرار می‌گیرد و استخراج بیت کوین به شدت برای صنعت برق مشکل ساز خواهد شد از این رو افرادی که در این صنعت ورود کردند باید هزینه انرژی را بپردازند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی همچنین تصریح کرد: بنابر پیشنهاد وزارت نیرو تعرفه‌ای با نرخ صادراتی باید برای این افراد در نظر گرفته شود، چرا که آنها دستگاه‌هایی را وارد کشور می‌کنند و از حق مردم ما بهره‌مند می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز از تصویب نرخ صادراتی برق برای تولید بیت‌کوین در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد و گفت: کمیسیون اقتصادی دولت با نرخ صادراتی برق برای تولید بیت‌کوین موافقت کرده که به زودی توسط دولت ابلاغ خواهد شد.

در حالی که معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان بیش از دو هفته از پاسخگویی  به پرسش های خبرنگار گفتارنو در خصوص شناسایی مزارع بیت کوین در کرمان طفره رفته بود در یک نشست خبری اعلام کرد: برای کشف دستگاه های تولید بیت کوین با کمک دادستانی در حال کار هستیم تا شناسایی انجام شود و تاکنون چند مورد برای ما محرز شده و اخطاریه برای آنها ارسال کرده ایم اما وزارت نیرو به زودی برای این موضوع تعرفه جدید را ابلاغ می کند که براساس آن اقدام خواهیم کرد.

علی افتخاری در ادامه درباره دستگاه های تولید بیت کوین اظهار کرد: وضعیت تولید برق ما با مصرف نقطه سر به سر است و به میزان تولید، مصرف داریم و پدیده ارز دیجیتال با مصرف بسیار زیاد به مشکلات ما اضافه شد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت برق شمال استان کرمان با بیان اینکه هر دستگاه تولید بیت کوین 72 هزار کیلووات ساعت برق مصرف می کند که با مصرف چند ساله مشترک خانگی برابر است بیان کرد: نوع مصرف مشترکان ما مشخص است و به عنوان مثال مشترک صنعتی، کشاورزی و خانگی است و اگر غیر از این مصارف داشته باشند، خلاف مقررات است و می توانیم برق آنها را قطع کنیم.

برچسب ها: بیت کویین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)