کد خبر: ۳۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
بوستان مطهری، محفلی برای کارتن خوابها
علی یکی از جوانان خیر می‌افزاید: اکثر بی خانمان‌ها معتاد هستند و شامل زن و یا مردهایی می‌شوند که یا از خانواده ترد شده‌اند و یا به امید زندگی بهتر به تنهایی راهی شهرهای بزرگ می‌شوند و درنهایت در آسیب‌های اجتماعی غرق می‌شوند، طبیعا در دسترس ترین مکان برای اسکان و خواب شبانه برای این افراد پارک‌ها هستند.

گفتارنو(goftareno.ir):

حضور کارتون خواب‌ها که اکثراً معتاد هستند هر روز پر رنگ تر می‌شود/اینکه بگوییم کارتون خواب در کرمان وجود ندارد پاک کردن صورت مساله است

بوستان مطهری یکی از مهمترین بوستان های شهر کرمان است که به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر به یکی از مراکز اصلی برای تجمع کارتون خواب ها و معتادان تبدیل شده است.

 این روزها با گرم‌تر شدن هوا و با توجه به فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها اقبال مردم برای حضور در بوستان‌های شهر نیز افزایش یافته است.

نشاط اجتماعی در بستر سلامت اجتماعی میسر می‌شود

طی سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای برای افزایش تعداد بوستان‌ها و یا بهسازی بوستان‌های قدیمی شهر کرمان انجام شده است و به همین دلیل تمایل مردم برای حضور در مراکز فضای سبز نیز افزایش یافته است اما حضور در این مراکز که اصولاً جزو مراکز تفریحی و رفاهی در راستای افزایش نشاط اجتماعی تعریف می‌شوند باید همراه با زمینه‌هایی مانند سلامت اجتماعی باشد.

اما اگر این روزها سری به بوستان‌های شهر کرمان به خصوص بوستان مطهری که در مرکز شهر کرمان قرار گرفته است بزنید حضور کارتون خواب‌ها و افرادی که زندگی آنها در کوله‌ای که بر دوششان انداخته‌اند خلاصه شده است بسیار پر رنگ شده است.

هر چند مسئولان شهری سعی کرده‌اند با راه اندازی گرمخانه و اسکان دادن این افراد از شدت مشکلات بکاهند اما همچنان حضور کارتون خواب‌ها که اکثراً معتاد هستند هر روز پر رنگ تر می‌شود.

هر چند مسئولان شهری سعی کرده‌اند با راه اندازی گرمخانه و اسکان دادن این افراد از شدت مشکلات بکاهند اما همچنان حضور کارتون خواب‌ها که اکثراً معتاد هستند هر روز پر رنگ تر می‌شود.

ساعت ۲ عصر طبق روال معمول در حال عبور از این بوستان با چند جوان مواجه شدم که بسته‌های غذایی را به همراه داشتند و اقدام به توزیع غذا بین کارتون خواب‌ها و افراد بی خانمان می‌کردند.

محسن یکی از این جوانان می‌گوید: به همراه چند نفر از دوستان که اکثراً دانشجو هستند اقدام به راه اندازی یک گروه از خیرین کرده‌ایم و با دریافت وجه اندک بین دانشجویان و یا مردم عادی چند وعده غذا برای افراد بی خانمان که در سطح شهر هستند تهیه می‌کنیم.

وی می‌گوید: طبیعتاً بوستان‌ها چون مکانی عمومی محسوب می‌شوند و امکانات اولیه را هم در خود جای داده‌اند برای افراد بی خانمان در اولویت اسکان هستند و اکثراً زندگی این افراد به چند پتو و یک کارتون که شب‌ها روی آن می‌خوابند خلاصه می‌شود.

کارتون خواب‌ها در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند

علی یکی دیگر از این جوانان است که می‌افزاید: اکثر بی خانمان‌ها معتاد هستند و شامل زن و یا مردهایی می‌شوند که یا از خانواده ترد شده‌اند و یا به امید زندگی بهتر به تنهایی راهی شهرهای بزرگ می‌شوند و درنهایت در آسیب‌های اجتماعی غرق می‌شوند، طبیعا در دسترس ترین مکان برای اسکان و خواب شبانه برای این افراد پارک‌ها هستند.

وی گفت: کارتون خوابی در پارک‌های مختلف کرمان بستگی به اینکه در کدام بخش از شهر قرار گرفته‌اند دیده می‌شود، مثلاً در بوستان مادر اکثراً این افراد تکدی گیری می‌کنند اما این افراد از بوستان مطهری که در دسترس تر است اکثراً برای خواب شبانه و اتراق استفاده می‌کنند در بوستان انقلاب هم می‌توان این قشر از جامعه را مشاهده کرد.

کارتون خوابی را از سطح شهر حذف کنید

وی ادامه داد: اول اینکه باید بدانیم کاتون خواب‌ها جزئی از جامعه هستند و نیاز به کمک دارند و دوم باید مشکلات این افراد را رفع کنیم که بتوانیم در نهایت کاتون خوابی را در کرمان حذف کنیم اما بی خانمان‌ها اکثراً معتاد هستند و از اتراق در گرمخانه‌ها هراس دارند در بوستانها به خصوص بوستان مطهر اتراق شبانه دارند.

یکی از غرفه داران در بوستان مطهری می‌گوید: این افراد همیشه در بوستان مطهری قابل مشاهده هستند و برخی از آنها ماه‌ها در این بوستان زندگی می‌کنند، اینکه بگوییم همه معتاد هستند صحیح نیست چون برخی از آنها به دلیل اجبار و مشکلات مالی در پارک‌ها اتراق می‌کنند.

اینکه بگوییم کارتون خواب در کرمان وجود ندارد پاک کردن صورت مساله است

محمد بمی‌گوید: اینکه بگوییم کارتون خواب در کرمان وجود ندارد پاک کردن صورت مساله است کافیست مسئولان حدود ساعت ۲ عصر و یا از ساعت ۱۰ شب تا هفت صبح سری به بوستان مطهری بزنند به سادگی می‌توانند بی خانمانها را مشاهده کنند.

وی افزود: در گذشته دستگاه‌های متولی اقدام به جمع آوری می‌کردند اما حالا معتادهایی که کل زندگی شأن یک کارتون زیر پایشان و چند پتو است روزها در پارک زندگی می‌کنند و گاه مشکلاتی را برای غرفه داران و دکه داران و مردم ایجاد می‌کنند.

زهرا نیز یکی از ساکنان اطراف بوستان مطهری است که  می‌گوید: کارتون خواب‌ها فقط بخشی از مشکلات این بوستان است تکدی گیری و استعامل مواد مخدر را هم می‌توان به سادگی در این بوستان مشاهده کرد.

وی افزود: وجود سالن ورزشی، آمفی تئاتر، مرکز بازی کودکان، کتابخانه و مرکز فروش، نمایشگاه آثار هنری و موزه موجب شده است این بوستان مورد اقبال مردم و مسافران قرار گیرد اما حضور کارتون خواب‌ها و بی توجهی مسئولان موجب شده امنیت این بوستان برای خانواده‌ها کاهش یابد.

یکی از شهروندان نیز با انتقاد از بسته شدن موزه این بوستان گفت: مدتهاست می‌گویند در حال بازسازی موزه هستیم اما سوال این است چه زمانی بازسازی این موزه به اتمام می‌رسد، تعطیلی این موزه بزرگ و وجود بازارچه خوداشتغالی که بسیاری از غرفه‌های آن خالی است؛ فضایی را برای حضور معتادان ایجاد کرده و به دلیل اینکه حضور نیروی انتظامی نیز در این بوستان کمرنگ است وضعیت نا مناسب شده است.

وی می‌گوید: وجود مراکز بازی کودکان باید در مکانی باشد که شرایط نیز برای حضور خانواده‌ها فراهم باشد پس از مسئولان می‌خواهیم برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

ماههاست مسئولان از مردم می‌خواهند از کمک کردن به متکدیانی که در سطح شهر حضور دارند خودداری کنند و این کار را عاملی برای حضور متکدیان در سطح شهر می‌دانند اما با وجود برنامه ریزی ها و جلسات متعددی که در کرمان برگزار می‌شود مردم همچنان از حضور متعدد متکدیان، کودکان کار، و کارتون خواب‌ها گلایه دارند.

منبع: مهر
برچسب ها: کارتن خوابی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)