کد خبر: ۳۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
اسحاق جهانگیری:
معاون اول رییس جمهور با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه کشور بزرگ منطقه است گفت: امکان ندارد برای خلیج فارس و خاورمیانه بتوان بدون ایران امنیت تصور کرد.

دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه شنبه) در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتی استان البرز اظهار داشت: ایران حافظ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز بوده و خواهد بود و از امنیت این منطقه با جان خود حفاظت خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که منطقه دچار ناامنی شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اقدام کشور انگلستان در دزدیدن نفتکش ایران تصریح کرد: همه کشورها كم كم به اين باور خواهند رسيد که نمی توان با ملت ایران با زبان زور صحبت کرد. انگلیسی ها به بهانه هاي واهی کشتی ما را دزدیدند و بردند اما پس از آن فهمیدند که ما اگر بخواهیم اقدامي انجام دهيم، ده ها دلیل قانونی وجود دارد که بتوانیم کشتی های آنها را متوقف کنیم.

دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به نقش پراهمیت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه و از بین بردن گروه تروریستی داعش گفت: کدام یک از کشورها حاضر شدند نیروهای خود را به کمک مردم عراق و سوریه اعزام کنند. جز ایران چه كشوري قادر بود که در مقابل داعش بایستد. ده ها ائتلاف براي مقابله با داعش تشکیل دادند اما هیچ یک از این ائتلاف ها نقشی در از بین بردن داعش نداشت و حتي رییس جمهور آمریکا نیز در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرد ایران است که با داعش مبارزه می کند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: کشورهای زورگو باید بدانند که پررویی و گستاخی در مقابل ایران عکس العمل خواهد داشت اما اگر با زبان احترام وگفتگو با ایران تعامل کنند خواهند دید كه نتایج خوبی در برخواهد داشت.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه امروز ظالمانه ترین تحریم های تاریخ علیه ملت ایران اعمال شده است گفت: امروز ظلم مضاعفی علیه ملت ایران درحال انجام است زيرا ایران اقداماتی در تضاد با قوانین بین المللی انجام نداده است که این تحریم ها هزینه آن اقدامات باشد.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: ملت ایران براساس سابقه، تمدن و فرهنگ خود ثابت کردند که حتي پیچیده ترین مسایل را می توان از طریق گفتگو با ديگر کشورها بر سر میز مذاکره حل و فصل کرد.
دکتر جهانگیری با یادآوری اینکه ایران با شش قدرت بزرگ دنیا به توافق رسید و به همه تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرد گفت: بر اساس تعهدات برجام آنجا که باید برخی اقدامات را تعطیل می کردیم و یا محدودیتی اعمال می کردیم همه را به صورت کامل انجام دادیم و 14 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی موید و تأیید کننده تعهدات ایران در چارچوب برجام است.

معاون اول رییس جمهور افزود: اما در آمريكا به عنوان يكي از كشورهاي طرف برجام با تغییر رییس جمهور به همه مقررات و تعهدات پشت پا زدند و تصورشان نیز این بود که با اعمال تحریم ها علیه ملت ایران، اقتصاد ایران دچار فروپاشی می شود.

دکتر جهانگیری با بیان این که اقتصاد کشور و بودجه ما حتماً از درآمدهای نفتی متأثر است خاطرنشان کرد: ‌ما در سالهای اخیر اراده کرده ایم اتکاء اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی را کاهش دهیم. آمریکا تصور می کرد می تواند درآمدهای نفتی ما را به صفر رسانده و در نتیجه آن اقتصاد کشور را دچار بحران کند و همزمان از طریق جنگ روانی وسیع که در رسانه های خود علیه ایران به راه انداختند، مردم ایران را به خیابان ها کشانده و نتایج مورد نظر خود را بدست آورند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به این که بیش از یکسال از خروج آمریکا از برجام می گذرد یادآور شد: ما در این مدت از آمریکا انتظاری نداشتیم اما انتظار ما از پنج کشور دیگر طرف برجام این بود که پای کار بایستند و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم های آمریکا را جبران کنند اما در این مدت هیچ اقدام جدی اقتصادی و کار موثری انجام ندادند.

دکتر جهانگیری با بیان این که به فضل الهی شوک های اولیه را تا حد زیادی کنترل کرده ایم و اقتصاد کشور به درجه ای از ثبات رسیده است افزود: در کنار تحریم ها فرصت هایی برای کشور نمایان شد و نسل جوان كشور قابلیت ها و توانمندی های خود را به عنوان گنجینه ای عظیم آشکار کرد و ده ها، صدها و هزاران شرکت استارتاپی و دانش بنیان توسط نیروی جوان تحصیلکرده در کشور شکل گرفت که هر یک ازا ین استارتاپ ها امروز به سرمایه ای ارزشمند برای کشور تبدیل شده اند.

دکتر جهانگیری با تأکید بر این که مدیران استان ها باید از شرکت های استارتاپی و دانش بنیان حمایت کنند تصریح کرد: ‌این هنر نیست که یک تولیدکننده جوان که می خواهد فعالیت دانش بنیان انجام دهد را در پیچ و خم های اداری و سیستم بروکراسی کشور گرفتار کنیم.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: ما مدیر شده ایم و مسئولیت پذیرفته ایم که گره از زندگی و کار مردم باز کنیم البته اقدامات ما باید در چارچوب قانون باشد و نبايد به گونه اي از قانون برداشت و تفسير كنيم که برای فعالان اقتصادی مانع تراشی شود بلکه باید با برداشت مثبت از قانون در صدد تسهیل امور آنها باشیم.
دکتر جهانگیری با بیان این که ‌به هر حال باید روزی به درآمدهای نفتی در کشور پایان می دادیم خاطرنشان کرد: باید مطالعه ای صورت گیرد که آثار نفت در توسعه کشور چه بوده است. درآمدهای نفتی فی نفسه مضر نیست اما نحوه استفاده ما از این درآمدها منجر به توسعه كشور نشده است.

وي افزود: ما باید تلاش کنیم بودجه کشور را بدون نفت تنظيم كنيم و كاهش درآمدهای نفتی می تواند اتفاقی خیر برای کشور باشد و ما را به توسعه برساند.
دکتر جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که رسالت مدیران کشور در شرایط دشوار کنونی این است که مردانه پای اداره کشور بایستند گفت: باید از تمام وجود خود مایه بگذاریم و با همدلی و هماهنگی برای حل مشکلات مردم گام برداریم.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به این که اگر مردم ببینند مسئولان در این شرایط همدوش آنها و به دنبال حل مشکلات هستند صبوری می کنند گفت: پیام اصلی همه نهادها، مدیران و مسئولان به جامعه باید انسجام، همدلی و وحدت باشد.

دکتر جهانگیری با اشاره به بودجه 447 هزار میلیارد تومانی تنظیم شده از سوی مجلس برای سال جاری و کاهش درامدهای نفتی و نیز ضرورت حذف هزینه های غیرضروری گفت: استانداران مکلف هستند با هر دستگاهی که هزینه بی جا و بریز و بپاش دارد با قاطعیت برخورد کنند و در این زمینه با هیچ دستگاهی مماشات نخواهد شد.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که هنر مدیریت در شرایط سخت باید توانمندی خود را نشان دهد به اجرای برخی طرح های عمرانی نظیر تکمیل آزادراه تهران – شمال و بزرگراه همت اشاره کرد و گفت: هنر این است که با یافتن راهکارهای مناسب، طرح هایی که می تواند بخشی از مشکلات مردم را مرتفع کند به اتمام برسانیم.
دکتر جهانگیری با تأکید بر این که اگر یک چهارم یارانه ای که در حوزه انرژی پرداخت می شود در بودجه بیاید تمام کسری ها مرتفع می شود گفت: کشور در این شرایط نیاز به تصمیمات مهم دارد و تصمیمات مهم نیازمند تصمیم گیران و انسان های بزرگی است که نتیجه آن توسعه کشور خواهد بود.

منبع: سایت معاون اول رییس جمهور

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)