کد خبر: ۳۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در آئین تجلیل از آیت‌الله جعفری عنوان شد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه برگزاری هر هفته نماز جمعه در سراسر کشور، بیمه کننده هفتگی انقلاب است گفت: امام خمینی (ره) احیاءکننده جمعه و خطابه در جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه برگزاری هر هفته نماز جمعه در سراسر کشور، بیمه کننده هفتگی انقلاب است گفت: امام خمینی (ره) احیاءکننده جمعه و خطابه در جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز پنجم مردادماه در آیین پاسداشت نیم قرن خدمت آیت الله سیدیحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: امام علی علیه السلام فرمودند«کسی که به عالمی احترام بگذارد، خدا را احترام گذارده است».

وی افزود: سلسله جلیله روحانیت و در راس آن امام عظیم و بزرگوار(ره) با مجاهدت و قدرت الهی خود بشریت را در دنیای امروز بیدار، آدمی را از اسارت آزاد و طاغوتیان و قلدران قرن را سرکوب و روحیه، رویه، سنت و سیره نبوی و علوی را احیاء نمود.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: امام(ره) احیاءکننده جمعه و خطابه در جمهوری اسلامی است. جمعه و جماعتی که انقلاب را هفتگی بیمه می کند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: امروز گرد هم جمع شده ایم تا در چهلمین سال انقلاب اسلامی با رهبر فرزانه، شجاع، عارف، سالک و تحقیرکننده امریکا و استکبار در گام دوم در مقدمه تشکیل تمدن اسلامی بیعت کرده و از 36 سال خطابه جمعه در تقویت رهبری و نیم قرن خدمت در جلب رضایت الهی و از سال های رعایت و مجاهدت مردی از سلاله پاک پیامبر عظیم الشان (آیت الله جعفری) تجلیل کنیم.

وی افزود: روحانیت و علمای دیار کریمان در دفاع از اسلام و امام در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی با سند زنده به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان در تاریخ انقلاب و حضور علماء در خدمت امام (ره) به ویژه برجستگانی در کانون حرکت و مدیریت ارشد انقلابی بوده و این حضور پررنگ به شهادت برخی از علمای این دیار انجامید.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: از طرفی تعداد قابل توجهی از روحانیت این سامان به افتخار ابوالشهید در دوران دفاع مقدس نائل شده اند.

آیت الله جعفری موجب انسجام بین اجزای حکومت در استان بود

استاندار کرمان گفت: آیت الله جعفری در موضوعات مختلف به حاکمیت و نظام در استان کرمان کمک کرده است و مسئله نخست نقش نظارتی ایشان بود که نظارتی صادقانه، دقیق و سازنده بر عملکرد دولت داشته اند.

محمدجواد فدایی صبح امروز پنجم مردادماه در آیین پاسداشت نیم قرن خدمت آیت الله سیدیحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: آیت الله جعفری یکی از مصادیق بارز کلام امام صادق علیه السلام است (که مردم را با غیر زبانتان به دین دعوت کنید و اینکه مردم باید در شما ورع را دیده و اهمیت به نماز و اقامه آن و کار خیر را در شما ببینند تا برای آنها تبلیغ به دیانت باشد).

وی افزود: ایشان بیش از آنکه با سخن خود مردم را هدایت و به دین دعوت کند، با رفتار، منش، اخلاق و سبک زندگی خود این مهم را انجام داده و زندگی ایشان بیش از صحبتکردن، مردم را به اسلام و دیانت تشویق کرده است.

فدایی تصریح کرد: آیت الله جعفری در موضوعات مختلف به حاکمیت و نظام در استان کرمان کمک کرده است و مسئله نخست نقش نظارتی ایشان بود که نظارتی صادقانه، دقیق و سازنده بر عملکرد دولت داشته اند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان بیان کرد: نقش آیت الله جعفری در ایجاد هماهنگی و تعامل بین اجزای حاکمیت در استان اهمیت ویژه ای داشت که موجب انسجام بین اجزای حکومت در استان بود.

استاندار کرمان با اشاره به نقش آیت الله جعفری در جامعه پذیری سیاسی گفت: جامعه پذیری سیاسی به این معناست که رفتارهای سیاسی مردم، دیدگاه و طرز تفکر آنها هدایت و مدیریت شده و مردم به وظایف و حقوق خود در بعد سیاسی و مرتبط با حاکمیت آشنا شده و آیت الله جعفری در خطبه های نماز جمعه به خوبی این نقش را ایفا کرده اند.

وی با تشکر از نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: اکنون از وجود نماینده ولی فقیه با ویژگی های ایده آل برخوردار هستیم و امیدواریم با همکاری که در استان وجود دارد روزبه روز شاهد پیشرفت های بیشتر استان باشیم.

 

آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) فرمودند «به واسطه عقل دنیا و آخرت تدبیر می شود»، با تشکر از برگزارکنندگان و حاضران در این مراسم افزود: نماینده کنونی ولی فقیه در استان مصداق واضح عالم ربانی است.

براساس این گزارش، در این مراسم با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری، سردارحاج قاسم سلیمانی، استانداران سابق و کنونی استان کرمان و جمعی از مدیران از آثار تولید شده درباره آیت الله جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان رونمایی شد که از جمله می توان به کتاب "سید صدق و صفا"، مستند تلویزیونی "سید جسارت" و تمبر یادبود ایشان اشاره کرد.

در این مراسم همچنین از سوی نماینده ولی فقیه در استان کرمان به مناسبت سالروز تشکیل نخستین نماز جمعه در کشور، از نخستین امام جمعه کرمان(آقای حجتی کرمانی) نیز تجلیل بعمل آمد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)