کد خبر: ۳۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
در صحن علنی شورای اسلامی شهر چه گذشت
علی اکبر مشرفی در ادامه نشست شورا، با بیان اینکه در سال های گذشته آثار استادصنعتی را از تهران آورده اند، گفت: این آثار را در اتاق هایی در بسته که ناایمن هم هستند و احتمال زلزله نیز در آنجا وجود دارد قرار داده اند و ممکن است این آثار خراب شوند، بنابراین درخواست داریم شهردار فضا و مکان مناسبی را برای آنها در نظر بگیرد چرا که پتانسیل خوبی برای گردشگری دارد.

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

شهردار، طرح موزه بلدیه را به شورا تحویل دهد/ تسریع در امر بازسازی خانه شهر/ پارک جنگلی را به احداث شهربازی اختصاص دهید/ موزه خاص آثار استاد صنعتی احداث شود/شهرداری نمی تواند به سمن ها کمک مالی کند

به گزارش گفتارنو، رییس کمیسیون بانوان و فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان  در نشست عمومی شورای شهر کرمان گفت: در خصوص پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری ها به کتابخانه ها، سال های سال بحث بوده است.

زهرا لری افزود: شهرداری کرمان ماهانه 30 میلیون تومان به اداره کل کتابخانه های عمومی استان پرداخت می کند، با توجه به این که شهرداری نیز یکسری کتابخانه در سطح شهر دارد پیشنهاد می کنیم این مبلغ در زمینه توسعه باشگاه های کتابخوانی شهرداری که عمومی نیز هست، هزینه شود.

وی خظاب به شهردار اعلام کرد: با توجه به اینکه قرار بوده موزه شهرداری با عنوان موزه "بلدیه" ایجاد شود، ومعاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری نیزقبلا اعلام کرده اند طبقه پایین ساختمان جدید شهرداری به موزه بلدیه اختصاص خواهد یافت، تقاضا داریم این امر پیگیری شود وشهرداری هر چه سریع تر طرح این موزه را به شورا ارائه کند، زیرا با توجه به قدمت 100 ساله شهرداری، مدارک و اسناد مختلفی وجود دارد.

"سیدمهران عالم زاده" شهردار کرمان در خصوص موزه بلدیه گفت: نظر ما نیز بر این بود فضای زیرزمین ساختمان جدید شهرداری ظرفیت قرار دادن اسناد و و تصاویر مربوط به تاریخ شهرداری را دارد اما اگر به دنبال فضای موزه ای هستید این مسئله کفاف نمی کند چرا که برای ایجاد موزه گنجایش ندارد و آنجا بیشتر جنبه گالری دارد.

عالم زاده خاطرنشان کرد: می توانیم فعلا آنجا کار را شروع کنیم تا توسعه کار را در ساختمان دیگری انجام دهیم.

محمد فرشاد نیز مصوبه شورا در خصوص موزه بلدیه را به زمان ارائه طرح شهرداری موکول کرد.

رییس کمیسیون بانوان و فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همچنین از شهردار خواست تا کار بازسازی و مرمت خانه شهر و تالاری که قرار است در اختیار هنرمندان قرار گیرد را تسریع کنند.

لری با انتقاد از شهربازی فعلی کرمان، گفت: شهربازی فعلی برای یک رده سنی خاص و افراد نزدیک به همان منطقه کاربرد دارد، اما مردم کرمان به یک شهربازی مدرن نیازدارند.

وی با بیان اینکه پارک جنگلی شهید باهنر 200 هکتار بود اما متاسفانه 100 هکتار آن برای ساخت مسکن مهراستفاده شده، گفت: پیشنهاد می کنیم بخشی از این پارک به احداث شهربازی اختصاص یابد.

لری ادامه داد: از شهرداری درخواست داریم در پروژه هایی که برای جذب سرمایه گذار فراخوان داده می شود، به حوزه بانوان توجه کنند و پیشنهاد این است پارک آبی که سال ها عنوان می شود، ویژه بانوان در کرمان اجرا شود ، در این صورت کودکان نیز می توانند ار پارک استفاده کنند.

علی خدادای خطاب به لری گفت: چون در حال احداث است به نام خانم ها احداث شود؟ لری پاسخ داد:آرزو کردن عیب نیست و ما آرزو داریم این پارک احداث شود.

علی اکبر مشرفی در ادامه نشست شورا، با بیان اینکه در سال های گذشته آثار استادصنعتی را از تهران آورده اند، گفت: این آثار را در اتاق هایی در بسته که ناایمن هم هستند و احتمال زلزله نیز در آنجا وجود دارد قرار داده اند و ممکن است این آثار خراب شوند، بنابراین درخواست داریم شهردار فضا و مکان مناسبی را برای آنها در نظر بگیرد چرا که پتانسیل خوبی برای گردشگری دارد.

مشرفی همچنبن یادآور شد: در سال های قبل یک تفاهم نامه ای بین شهرداری، اداره ارشاد و استانداری منعقد شد و استانداری مقرر شد مبلغ 12 میلیارد تومان اختصاص دهد تا شهرداری موزه ای خاص آثار استاد صنعتی فراهم کند.

وی ادامه داد: درخواست داریم این تفاهم نامه را پیگیری کنید تا این مبلغ 12 میلیارد تومان نیز جذب شود.

در این نشست رییس شورای شهر نیز دو مسئله را یادآور شد: ابتدا اعلام کرد از آنجایی که سرمایه گذاران خودشان به  شهرداری طرح می دهند در خصوص جذب سرمایه گذار، برای اینکه بانوان هم دیده شوند می توانیم در زمان فراخوان ذکر کنیم که مثلا پارک آبی برای خانم ها قرار است احداث شود.

محمد فرشاد همچنین اعلام کرد: شهرداری به دلیل اینکه از نظر مالی در مضیقه است نمی تواند به سمن ها و موسسات کمک کند اما می تواند فضای سخت افزاری خود را در اختیار این افراد قرار دهد. 

برچسب ها: کک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)