کد خبر: ۳۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان :
مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ارتباط با سهم اندک استان کرمان از درآمد معادن اظهار داشت: در بازه زمانی 12 سال گذشته برگشتی حاصل از درآمد معادن از محل قانون که 15 درصد از حقوق دولتی است و در استان وصول می شود حدود 0/05 درصد بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: شورای معادن استانی دارای ظرفیتی است که می تواند درآمد حاصل از بهشت زمین شناسی و معدنی استان را که حق قانونی ماست بازگرداند و امیدواریم با کمک همه اعضا این شورا بتوانیم سقف قانونی درآمد که در استان پیش بینی شده است را مورد استفاده قرار دهیم.

مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ارتباط با سهم اندک استان کرمان از درآمد معادن اظهار داشت: در بازه زمانی 12 سال گذشته برگشتی حاصل از درآمد معادن از محل قانون که 15 درصد از حقوق دولتی است و در استان وصول می شود حدود 0/05 درصد بوده است.

وی عنوان کرد: در اواخر سال 96 حرکت خوبی در استان آغاز شد که بر اساس آن در قانون برنامه ششم شورای معادن استانی تشکیل شد.

حسینی نژاد افزود: در سال گذشته برای اولین بار در استان این شورا با کمک اعضا شورای معادن که عناصر اصلی و تاثیرگذار در استان هستند همچنین با حضور استاندار و نمایندگان استان و سایر مسئولین برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ابراز داشت: با تشکیل جلسات شورای معادن توانستیم نزدیک به هفت درصد از وصول حقوق دولتی را به استان باز گردانیم و در اجرای پروژه های عمرانی ، بهداشتی ، زیر ساختی و معدنی از این درآمد استفاده شد، یکی از این موارد ایجاد بانک اطلاعاتی معدنی در استان است.

وی تصریح کرد: شورای معادن استانی دارای ظرفیتی است که می تواند درآمد حاصل از بهشت زمین شناسی و معدنی استان را که حق قانونی ماست بازگرداند و امیدواریم با کمک همه اعضا این شورا بتوانیم سقف قانونی درآمد که در استان پیش بینی شده است را مورد استفاده قرار دهیم.

حسینی نژاد ادامه داد: اتفاقات خوبی در استان در حال وقوع است و سیاست کلان استان نشان دهنده رشد 8 و نیم درصدی در برنامه ششم را نشان می دهد و در حوزه صنعت و معدن حدود 11/4 درصد و 10/6 درصد پیشرفت در صنعت را پیش بینی کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تاکید کرد: در بحث معادن برای آنکه بتوانیم ارزش افزوده را بالا ببریم سیاست هایی اتخاذ شده که به دنبال آن ها استان کرمان را به عنوان قطب اقتصادی کشور مطرح می کند.

وی یاد آور شد: بر اساس پیش بینی های انجام شده امیدواریم در سال 1404، 55 میلیون تن فولاد در کشور تولید شود و از این مقدار 10 میلیون تن در استان کرمان تولید خواهد شد.

حسینی نژاد اذعان داشت: تکمیل زنجیره تولید از معدن شامل تبدیل به کلوخه و کنستانتره و تبدیل به گندله و آهن اسفنجی و نهایتا تبدیل شدن به شمش در استان برنامه ریزی شده و بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی که در استان اتخاذ شده حدود 35 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در خاتمه گفت: بخشی از سرمایه گذاری انجام شده توسط سرمایه گزاران خارجی صورت گرفته و امیدواریم با اقدامات انجام شده استان کرمان به یک استان صنعتی در 3 سال تبدیل شود و فرصتی برای ایجاد شرکت های خدماتی و صنایع قطعه سازی را فراهم می آورد البته ایجاد این صنایع می تواند تاثیر بسیار زیادی در ایجاد اشتغال داشته باشد.

منبع: آرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)