کد خبر: ۳۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل محیط زیست استان کرمان خبر داد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان درباره پروژه هتل بام کرمان و برخی صحبت ها مبنی بر عدم مجوز زیست محیطی این پروژه نیز اظهار کرد: ما در مواردی می توانیم مخالفت کنیم که پروژه ای با ضوابط ما همخوانی نداشته باشد و درباره هتل ها و گردشگری کدبندی دارد و این پروژه در چهار محدوده مشخصه ما قرار نداشته اما فعلا این پروژه متوقف شده است.

"مرجان شاکری" در اتوبوس مطالبه گری بسیج رسانه در جمع خبرنگاران با اشاره به ایام سالگرد شهادت دو نفر از محیط بانان استان کرمان اظهار کرد: عملکرد ما شفاف است و از رسانه ها توقع نقد منصفانه را داریم.

وی با بیان اینکه در محیط زیست براساس قانون موظف به اقداماتی هستیم، افزود: ما مخالف تولید نیستیم اما اولویت اول ما سلامت شهروندان و محیط زیست است و به شکایات رسیدگی می کنیم.

شاکری با تاکید بر اینکه محیط زیست هرگز با حرف نمی تواند اقدام کند اظهار کرد: آزمایش انجام می دهیم، مستند تهیه و سپس اقدام می کنیم و هر واحدی که از خط قرمز محیط زیست عبور کند واحد آلاینده محسوب می شود و در برخورد و معرفی صنایع آلاینده نیز مماشات نخواهیم داشت زیرا سلامت شهروندان مهم ترین اصل است و در این راستا براساس قانون حرکت می کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاران گفت: واحد کک سازی زرند سال ها در لیست صنایع آلاینده بوده اما اکنون میزان آلاینده های این واحد در حد استاندارد است.

وی درباره پروژه هتل بام کرمان و برخی صحبت ها مبنی بر عدم مجوز زیست محیطی این پروژه نیز اظهار کرد: ما در مواردی می توانیم مخالفت کنیم که پروژه ای با ضوابط ما همخوانی نداشته باشد و درباره هتل ها و گردشگری کدبندی دارد و این پروژه در چهار محدوده مشخصه ما قرار نداشته اما فعلا این پروژه متوقف شده است.

شاکری در پاسخ به سئوالی درباره مسایل زیست محیطی پارک ملی خُبر بیان کرد: در پارک ملی خبر پروژه گردشگری در حال اجراست اما حاکمیت محیط زیست در این منطقه پابرجاست و شکارگاهی در پارک ملی خبر وجود ندارد.

وی تصریح کرد: سایت پرورش هوبره در شهرستان سیرجان داریم که سرمایه گذار قطری ها هستند و نماینده دولت قطر مستقر در ایران تخلفاتی داشته که محرز شده و قطر در حال تغییر نماینده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: صنایع باید ملاحظات زیست محیطی را طبق دستورالعمل رعایت کنند و واحدهای آلاینده باید یک درصد فروش سالانه خود را به حساب خزانه کشور واریز کنند که در نهایت به روستاها و شهرهای محل استقرار این واحدها برگردانده می شود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان هنوز از نظر صنعتی به بلوغی که باید برسد، نرسیده اظهار کرد: سرمایه گذاران برای ورود به این حوزه رغبت نکرده اند و ما ضمن احترام و ارائه راهکار در این زمینه، درباره محیط زیست کوتاه نمی آییم.

شاکری در پاسخ به سئوالی درباره تاثیر انتقال آب از صفارود بر حوزه جازموریان افزود: ارزیابی اثرات زیست محیطی سد صفارود(شهیدان امیرتیموری) در حال انجام است که ابعاد اجتماعی و فرهنگی نیز بررسی می شود و در صورتی که مورد موافقت واقع شود، بحث تاثیر بر تالاب جازموریان را نیز دنبال می کنیم.

وی درباره وضعیت تالاب جازموریان با بیان اینکه احیای تالاب جازموریان نیازمند اقدام جمعی جدی است که در این راستا دستگاه هایی همچون آب منطقه ای، منابع طبیعی و ... باید پای کار باشند اظهار کرد: احیاء تالاب جازموریان در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مورد موافقت واقع و برنامه 5 ساله ای در قالب سند گرد و غبار استان تصویب که در دست اقدام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان بیان کرد: تالاب جازموریان در حوزه کرمان و سیستان و بلوچستان است و باید این همت در این استان نیز اتفاق بیفتد که در همین راستا برنامه مشترکی اخیرا توسط جهاددانشگاهی استان کرمان به عنوان مجری تدوین برنامه جامع تالاب در چابهار داشتیم که امیدواریم با اقدامات موثر کار پیگیری شود.

وی درباره آلایندگی مس خاتون آباد پاسخ داد: این واحد در مرحله اورهال است و فعالیت آن با پیگیری محیط زیست به دلیل آلایندگی متوقف شده و در حال احداث کارخانه اسیدسازی است و اعلام کردند طی ۵ ماه آینده بهره برداری می شود.

شاکری افزود: مس سرچشمه نیز آلاینده است و براساس قانون همه صنایع مشمول برنامه خوداظهاری هستند و آزمایشگاه های معتمد رصد و بررسی و محیط زیست راستی آزمایی را انجام می دهد.

وی تصریح کرد: مس برنامه ۵ ساله برای حذف سولفور از گازهای خروجی کارخانه داشته که در پایان سال ۹۷ این کار انجام و کارخانه اسید فعال شده است اما موارد دیگری از جمله آلودگی خاک، پساب و ... وجود دارد و این واحد اقدامات بسیار موثری را انجام می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در پایان درباره وضعیت پرونده محیط بانان استان و فوت دو شکارچی گفت: پرونده در دستگاه قضایی در دست بررسی است و با توجه به اینکه هم محیط بانان و هم خانواده متوفیان در استان کرمان هستند، این پرونده به استان کرمان محول خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر محیط بانان با قید وثیقه آزاد هستند، افزود: این پرونده در هرمزگان تشکیل و بررسی های اولیه صورت گرفته و اکنون به تهران ارسال شده تا به کرمان احاله شود.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)