کد خبر: ۳۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو از پروژه ناتمام تالار مرکزی شهر گزارش می دهد
استاندار کرمان اعلام کرد: 90درصد ساخت تالار مرکزی شهر انجام شده است و در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

گفتارنو/گروه فرهنگ:

تالار مرکزی شهر، هفته دولت افتتاح می شود

تالار بزرگ کرمان با زیربنای 14 هزار و 500 متر مربع که ساخت آن منطبق با فضای شهر کرمان است قرار بود تا پایان کار دولت دهم به بهره برداری برسد، اما همچنان روند ساخت این پروژه ادامه دارد. تا جایی که انتقادات فعالان فرهنگی هنری شهر کرمان را برانگیخته است. 

 بابک دقیقی کارگردان تئاتر در کرمان  در گفت و گو با گفتارنو، با انتقاد از ارشاد کرمان، گفت: «تنها نقطه ضعف بنیادی تئاتر در بخش زیر ساختی است. واقعیت این است که در این بخش از اداره ارشاد هم کاری بر نمی آید هرچند در دوره های پیشین استانداران در این حوزه کاری نکرده اند اما نیاز است استانداری در این زمینه پای کار بیاید.»

به گزارش گفتارنو،بابک دقیقی همچنین بی تفاوتی نمایندگان مجلس به حوزه تئاتر را مورد نقد قرار داد و گفت: همین ساختمان تالار مرکزی شهر اگر در این سال ها دانه به دانه خشت ها را روی هم قرار می دادند حتما تا امروز تمام شده بود.

مجید عتیق از دیگر کارگردان های حوزه تئاتر نیز در گفت و گو با گفتارنو، گفت: کرمان به عنوان یک کلانشهر حتی یک سالن استاندارد تئاتر ندارد و با این کار صرفا مخاطب تئاتر را محروم می کنند.

وی اظهار داشت: به طور متوسط سالانه در پایتخت، شهرداری و ارشاد در حال ساخت و ساز، مرمت و افتتاح تالارهای تئاتر و سالن های سینما هستند اما در کرمان کدام سالن را طی حداقل بیست سال گذشته افتتاح کرده‌اند که به درد تئاتر بخورد؟

عتیق به تالار مرکزی شهر که در جاده تهران است اشاره کرد و یادآور شد: به خاطر دارم 7 سال پیش می گفتند 90 درصد پروژه پیش رفته اما این پروژه حالا پیر شده و افتتاح نگردیده.

شایان ذکر است تالار مرکزی شهر کرمان در سال ۸۸ کلنگ زنی شد و به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افتتاح آن به دلیل تغییر پیمانکار و برخی مشکلات اعتباری طولانی شده است.

تلاش گفتارنو برای مصاحبه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص آخرین وضعیت پروژه تالار مرکزی شهر بی نتیجه ماند. حال استاندار کرمان اعلام کرده است: 90درصد ساخت تالار مرکزی شهر انجام شده است و در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

محمد جواد فدایی درباره آخرین وضعیت ساخت تالار مرکزی شهر اعلام کرد: متاسفانه تالار مرکزی کرمان از پروژه هایی است که اجرای آن بسیار طولانی شده، سال گذشته جلسه ای با مسئولان وزارت ارشاد داشتیم که توافق کردیم این پروژه امسال به بهره برداری برسد و مطالبات پیمانکار نیز تا سال ۹۹ پرداخت شده است.

فدایی تصریح کرد:خوشبختانه این توافق خوب پیش رفته و طی بازدید که در چند روز گذشته داشتم ۹۰ درصد پروژه انجام شده و تنها ۱۰ درصد آن باقی مانده .تاکید ما این بوده که در هفته دولت این طرح افتتاح شود که امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.

وی افزود: این تالار دارای یک سالن استاندارد موسیقی، سالن نمایش، سالن همایش و پلاتوهایی است که افتتاح آن میتواند در توسعه فرهنگ و هنر کرمان موثر باشد.

برچسب ها: تالار مرکزی شهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)