کد خبر: ۳۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره

نامزد اصلحی که در سخنرانی‌اش فقط 30 نفر جمع می‌شوند؛ اما خود را رئیس دولت در سایه روحانی می‌داند. سعید جلیلی، نامزد اصلح جبهه پایداری در انتخابات سال 92، آخر هفته به همدان رفته بود؛ اما این حضور به روایت تصاویری که خود رسانه‌های اصولگرا منتشر کرده‌اند، با استقبال بسیار کم‌رنگی روبه‌رو شده است.

جلیلی که در همه این سال‌ها خود را در جبهه مخالف سیاست‌های دولت به‌ویژه برجام و پرونده هسته‌ای ایران تعریف کرده است، محتمل است که دوباره بدل به نامزد جریان اصولگرایی یا دست‌کم بخشی از این جریان در سال 1400 شود. حتی زمزمه این هم وجود دارد که از سوی جبهه پایداری قطب انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ شود.

قاسم روانبخش، از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری، به‌تازگی درباره اینکه چطور سعید جلیلی نامزد اصلح آنها در انتخابات 92 شد، گفته است: «آقای جلیلی را در میان نامزدهایی که بودند، اصلح تشخیص دادیم. دو بار پایان‌نامه‌های دکتر جلیلی مطالعه شد. آقای علم‌الهدی استاد راهنمای ایشان بودند و با ایشان صحبت شد. هم پایان‌نامه فوق‌لیسانس و هم پایان‌نامه دکترا که بالاخره از کسی می‌خواهیم حمایت کنیم، کسی نباشد که محل تأمل باشد. در جمع‌بندی نهایی جبهه به این جمع‌بندی رسید که در میان نامزدهای موجود آقای دکتر جلیلی اصلح هستند».

مسئول پرونده هسته‌ای در دولت احمدی‌نژاد، پس از روی‌کارآمدن دولت دوم روحانی، به عقیده خود دولت در سایه تشکیل داد و در توضیح این تصمیم گفته بود: «همه ما وظیفه داریم امور کشور را مثل سایه دنبال کنیم». در این مدت هم نشست‌ها و سفرهای زیادی هم رفته و به نظر خودش این دولت در سایه را تک‌نفره اداره کرده است. فردی که در سخنرانی‌اش فقط 30 نفر جمع می‌شوند؛ اما بارها و بارها تریبون نماز جمعه به او رسیده است.

او از این تریبون و دیگر تریبون‌ها در همه این سال‌ها برای طعنه‌زدن و تمسخر سیاست خارجی دولت به‌ویژه در ماجرای پرونده هسته‌ای و برجام استفاده کرده است. این در حالی است که چند ماه پیش که کتاب خاطرات ویلیام برنز، قائم‌مقام سابق وزیر خارجه آمریکا، منتشر شد، در بخشی از خاطرات به موضوع مذاکرات با ایران نیز پرداخته و در آن نوشته بود: «زمانی که طرح مبادله اورانیوم با سوخت ۲۰ درصد را با جلیلی مطرح کردم، او گفت با کلیت طرح موافق است؛ اما وقتی به تهران بازگشت، رقبای سیاسی احمدی‌نژاد که قبلا هم در مذاکرات هسته‌ای مشارکت داشتند و نمی‌خواستند او کوچک‌ترین اعتباری از مذاکرات به دست آورد، مانع این توافق شدند.

منبع: شرق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)