کد خبر: ۳۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل فرودگاه های استان کرمان:
قاسم زاده با بیان اینکه شما خبرنگاران آزاد و مختار هستید هر چیزی را بنویسید اما بدانید این هدف غایی را نمی رساند، گفت:آیا ما در جای دیگر می توانستیم ترمینال بسازیم؟ آیا می‌توانستیم در بیابان فرودگاه بسازیم؟ برق و آب از کجا می آوردیم؟آیا همین تعداد درختی که اینجا داشتیم می‌توانستیم آنجا بکاریم؟

برای توسعه فرودگاه و خدمات رسانی بهتر مجبور به جابجایی درختان شدیم/ خشک شدن درختان عمدی نبود/ فرودگاه، مشکلاتی جدی تر از جابجایی درختان دارد

گفتار نو / سمیرا کریمی افشار

مدیر کل فرودگاه های استان کرمان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پس از آنکه از سوی یکی از خبرنگاران در خصوص نحوه پاسخگویی اش به سوالات خبرنگاران در خصوص جابجایی درختان و پروژه احداث ترمینال جدید فرودگاه کرمان مورد انتقاد قرار گرفت، گفت: شما جایی را بازدید کردید که مشکلات مهم‌تری دارد، باند فرودگاه نیاز به بازسازی اساسی داشت و ترمینال؛ محوطه فرودگاه و نیز ظرفیت پارکینگ ها مناسب مردم کرمان و پاسخگو ظرفیت موجود نیست.

به گزارش گفتارنو،علی قاسم زاده با طرح این سوال که اگر در نزدیکی خانه تان مجبور شدید چند درخت را قطع کنید چه کار می کنید؟گفت: در زمان ناچاری باید ببینید چه هدفی دارید.

وی ادامه داد: : مشکلات زیادی در زمینه کمبود فضا در سالن،و سرویس های بهداشتی داشتیم که برای توسعه این فضاها مجبور شدیم درختان را جابه جا کنیم.

قاسم زاده تصریح کرد: خبرنگاری این نیست که اگر جایی مشاهده کردید درخت ها خشک شده است روی آن زوم کنید بلکه باید ببینید علت خشک شدن آنها چه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ما درختان را با اجازه شهرداری جابجا کردیم و شخصا از شهردار درخواست کردم دستگاه جابجایی درختان را به ما بدهد اما گفت دستگاه نداریم و ما با بیل مکانیکی، جرثقیل و تریلی آنها را جابجا کردیم و در حین جابجایی چند درخت خشک شد. اما آیا این عمدی بوده است؟

قاسم زاده افزود: به جای اینکه خشک شدن چند درخت را ببینیند مشکلات اصلی را ببینید.بعد از ۴۵ سال طرح بازسازی باند فرودگاه مطرح شد یک سال قرار بود فرودگاه تعطیل شود و به فرودگاه رفسنجان منتقل شود تا بازسازی انجام شود که این کار را برای مردم مشکل می کرد.

قاسم زاده با بیان اینکه شما خبرنگاران آزاد و مختار هستید هر چیزی را بنویسید اما بدانید این هدف غایی را نمی رساند، گفت:آیا ما در جای دیگر می توانستیم ترمینال بسازیم؟ آیا می‌توانستیم در بیابان فرودگاه بسازیم؟ برق و آب از کجا می آوردیم؟آیا همین تعداد درختی که اینجا داشتیم می‌توانستیم آنجا بکاریم؟

وی ادامه داد: برای توسعه سالن فرودگاه مجبور به جابه جایی درختان این محدوده شدیم، 400 اصله درخت در سایت هوایی(کمک ناوبری) دربند در حوزه شهرستان راور کاشته و اقداماتی دیگری در کرمان انجام داده ایم که این کمک به توسعه فضای سبز و محیط زیست است. 60 درخت جابجا کردیم عوض آن 800 درخت در جای دیگر کاشتیم.

قاسم زاده همچنین در خصوص اسکلت ترمینال جدید که ساخته شده  بود و پروژه اش جمع شده بود، گفت: ۱۳ هزار و ۲۵۰ مترمربع ساختمان اسکلتی ساخته شده بود اما من در زمان ساخت و برچیدن آن نبودم و در جریان جزئیات ماجرا نیستم . فقط می دانم پروژه جمع شده است اینکه گفتم بروید از آن که جمع کرده است سوال کنید به این دلیل است که من در جریان جزئیات نبودم. و این تصمیمی بود که در استان و تهران گرفته شده است.

وی درباره لغو قرارداد احداث ترمینال جدید فرودگاه کرمان گفت: چند سال قبل قراردادی بین شرکت فرودگاه های کشور و هواپیمایی ماهان به منظور ساخت ترمینال به صورت "بی ال تی" منعقد شد که ترمینال احداث و به مالک تحویل داده شود اما این قرارداد به مرحله اجرا نرسید و طراحی اولیه آن قبل از مدیریت من باطل شد این قرارداد در تهران بود و کرمان در انعقاد و ابطال قرارداد نقشی نداشته است.

قاسم زاده تاکید کرد: این قرارداد حتماً یک ایراد و نقص قانونی داشته است که لغو شده است و من اطلاعی از کم و کیف لغو شدن آن ندارم.

وی درباره ساعات پروازهای فرودگاه کرمان اظهار کرد: ساعت پروازها را شرکت های هواپیمایی مشخص می کنند و پروازهای کرمان جزء بهترین ساعات هستند به طور مثال مسافری که بخواهد در تهران کاری را دنبال کند، می تواند کارهای خود را انجام داده و با پرواز آخر شب به کرمان برگردد.

قاسم زاده مدعی شد: بر اساس آماری که وجود دارد کرمان به لحاظ زمان پرواز در بهترین جایگاه قرار دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان درباره آب‌های زیرسطحی و فرونشست زمین گفت: برای احداث باند جدید فرودگاه، کل منطقه رصد شده و کل طول باند در محور و با فاصله 100 متری از هر طرف اسکن لیزری صورت گرفته وتا کنون هیچگونه گزارشی مبنی بر فرونشست و شکستی اعلام نشده است.

وی افزود: همچنین 24 حلقه چاه با عمق 20 متری حفر و آزمایش های مختلفی انجام شد و هیچ گزارشی مبنی بر فرونشست زمین در فرودگاه کرمان وجود نداشته است.

وی همچنین با اشاره به احداث باند جدید فرودگاه کرمان افزود: کار اجرایی این باند ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این باند برای نشست و برخاست بزرگ ترین هواپیماها (پهن‌پیکر) طراحی شده که با احداث باند جدید ظرفیت فرودگاه کرمان افزایش خواهد یافت و تا ۵۰ سال آینده ظرفیت استفاده از این باند وجود دارد.

وی بیان کرد: طول باند جدید فرودگاه کرمان 3 هزار و 860 متر و عرض آن 60 متر است و قرار است آبان ماه امسال بهره برداری شود اما مشکل تامین قیر و افزایش قیمت در کشور وجود دارد که این مسئله بر برنامه زمان بندی آسفالت تاثیر گذاشته و کار را با تاخیر مواجه کرده است.

قاسم زاده با بیان اینکه شرکت پیمانکار ؛ شرکت توسعه نفت و گاز محمدیان است، اظهار داشت: برای ساخت باند جدید فرودگاه ۸۶ میلیارد تومان هزینه شده است و بودجه آن تأمین شده و هیچکدام از پیمانکاران مطالبه‌ ای ندارند.

وی افزود: سال گذشته 850 هزار و 438 نفر با 6 هزار و 723 پرواز و میزان 5 میلیون و 836 هزار و 49 کیلوگرم بار و مرسولات پستی از فرودگاه کرمان جابه جا شده است.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه در جابه جایی مسافر، فرودگاه بین المللی کرمان جایگاه نهم را در کشور به خود اختصاص داده است، بیان کرد: 5 فرودگاه فعال در استان کرمان داریم و ترمینال جدید فرودگاه کرمان در دست مطالعه است و در صورت قطعی شدنِ اجرای طرح، در دو فاز احداث خواهد شد.

در پایان یکی از خبرنگاران از زمان بر بودن پروسه دریافت روزنامه های تهران به کرمان گلایه کرد، که قاسم زاده هم در این خصوص قول مساعد داد که با هواپیمایی ماهان مذاکره کند.

لازم به ذکر است این نشست خبری همراه با بازدید خبرنگاران از روند احداث پروژه های عمرانی فرودگاه کرمان بود.

 

برچسب ها: فرودگاه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

پنجشنبه‌ها تعطیل شد

نوآموزان برای سنجش سلامت تا پایان اردیبهشت ماه مهلت دارند

استاندار کرمان: مرخصی همه مدیران کل در استان لغو شد / در صورت نیاز مردم در مدارس اسکان داده شوند

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)