کد خبر: ۳۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:
"منصور ایرانمنش" عضو دیگر شورای شهر با طرح این پرسش که آیا دانشگاه صنعتی اصفهان ضمانت اجرایی می دهد که فردا دچار مشکل نشویم؟ گفت: تفکیک زباله از ضروریات شهرداری است اما همیشه مقطعی عملیاتی شده است و ما خاطره خوبی از به روز رسانی کارخانه نداریم و همیشه بعد از بروزرسانی با مشکلاتی روبه رو بودیم.

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار

جلسه علنی امروز عصر شورای شهر در حالی اغاز شد که حسین چناریان، علی اکبر مشرفی و سید محمدرضا میرحسینی از غایبان این جلسه بودند.

به گزارش گفتارنو، در ابتدا رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر با انتقاد از وضعیت زباله های شهر کرمان گفت:دانشگاه علوم پزشکی و سازمان محیط زیست تایید کردند که بیمارستان های ما مشکلی ندارند اما برخی از مراکز بهداشتی، درمانگاه ها و کلینیک های خصوصی همچنان زباله های بهداشتی را امحاء نمی کنند.

دو تن از کارمندان شهرداری در پی جمع آوری زباله ها دچار آسیب دیدگی شدند

علی خدادادی با ابراز تأسف از اینکه دو تن از کارمندان شهرداری در پی جمع آوری زباله ها دچار آسیب دیدگی شدند،گفت: کارگروهی متشکل از شورای شهر، دادستانی، فرمانداری، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است تا وضعیت زباله های عفونی را بررسی کنند.

خدادادی یادآور شد: کارخانه بازیافت شهرداری سالهاست راکد مانده است و شهرداری حدود یکسال به دنبال بروز رسانی این کارخانه بوده است و در همین خصوص نیز مصوبه‌ای داشتیم تا شهرداری زباله ها را تبدیل به کمپوست کند که این مصوبه مورد تایید فرمانداری هم قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق بررسی هایی که انجام شد به ابن نتیجه رسیدیم که اصفهان در تبدیل زباله به کمپوست موفق بوده است بنابراین با دانشگاه صنعتی اصفهان قراردادی را منعقد کردیم تا کارخانه بازیافت کرمان را به روز رسانی کند.

این عضو شورای شهر با اعلام اینکه با بروز رسانی کارخانه در شبانه روز حدود ۳۰۰ تن زباله تبدیل به کمپوست می شود، گفت: هزینه بروز رسانی کارخانه بازیافت زباله ۶۱۰ میلیون تومان برآورد شده است.

حتی گربه های اصفهانی محض رضای خدا موش نمی گیرند

" محمد جواد کامیاب" در واکنش به این صحبت ها گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان می تواند در طراحی و نظارت دخیل باشد اما در اجرا خیر،چرا که مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.اجرا باید با شهرداری باشد.

خدادادی پاسخ داد:این کار را شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی انجام می دهد.

کامیاب با بیان این ضرب و المثل که «حتی گربه های اصفهانی محض رضای خدا موش نمی گیرند» مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد.

در اینجا خدادادی بار دیگر اعلام کرد: این مسئله توسط فرمانداری هم تایید شده است.

به شهرداری و کارهای کارشناسی آنها اعتماد دارم

رییس شورای اسلامی شهر نیز از موافقان اجرای این طرح بود و اعلام کرد: از یک نقطه نظر اجرای این طرح جنبه خدماتی دارد و با خدمت رسانی به شهروندان به حل معضل دفع زباله کمک می شود.

"محمد فرشاد" ادامه داد:به هرحال پیمانکار سود خودش را می‌خواهد و پیمانکار اصفهانی نیز کار اصفهان را انجام داده و موفق بوده . از آنجایی که شهرداری و معاون خدمات شهری شهرداری نیز در این خصوص کار کارشناسی انجام دادند ما به کار آنها اعتماد داریم.

وی با بیان اینکه هزینه ها نیز توسط نهادهای نظارتی کنترل شده اند و در نهایت به این جمع بندی رسیدند، گفت: در طول این چند ماه سرمایه‌گذار مناسب تری نیامده است به همین دلیل مسئله زباله کرمان باید از این حالت درآید.

"منصور ایرانمنش" عضو دیگر شورای شهر با طرح این پرسش که آیا دانشگاه ضمانت اجرایی می دهد که فردا دچار مشکل نشویم؟ گفت: تفکیک زباله از ضروریات شهرداری است اما همیشه مقطعی عملیاتی شده است و ما خاطره خوبی از به روز رسانی کارخانه نداریم و همیشه بعد از بروزرسانی با مشکلاتی روبه رو بودیم.

خدادادی پاسخ داد: بله. و از زمان آغاز پروژه تا ۱۵۰ روز زمان دارند پروژه را تحویل دهند.

طرح، یکسال ضمانت اجرایی دارد

شهردار نیز با اعلام اینکه این طرح یکسال ضمانت دارد، گفت: زمان تحویل موقت و تحویل دائم یک سال طول می کشد و اگر در این یکسال اتفاقی بیفتد خود دانشگاه باید با هزینه شخصی جبران کند اما در نهایت تولید کمپوست و محصول تولیدی برای خود شهرداری است.

احمد حسن زاده دیگر عضو شورای شهر نیز گفت: آیا این طرح قابل توجیه است و خروجی خوبی دارد؟

خدادادی پاسخ داد: کارخانه های بازیافت تنها کارخانه هایی هستند که مواد اولیه آن ها همیشه موجود است و ما می توانیم حداقل در شبانه روز سیصد تن زباله را به کمپوست تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است که از یک سو زباله های شهر کرمان سال‌هاست دفع می شوند و این به محیط زیست آسیب می رساند و از سوی دیگر زباله دزد ها زباله ها را در خیابان ها به هم می ریزند.

آینده نگوییم اگر پول بیشتری می گذاشتیم طرح جامع تری داشتیم

حسن زاده گفت: من با اصل طرح موافقم اما باید بهترین راه را انتخاب کنیم، آیا این بهترین راه و آخرین راه است؟ تولید برق از زباله در خیلی از استان ها انجام می شود، آیا ما می خواهیم در آینده به تولید برق برسیم؟ آینده نگوییم اگر پول بیشتری می گذاشتیم طرح جامع تری داشتیم.

شهردار پاسخ داد: قبلا چند شرکت در بحث زباله سوز با ما قصد همکاری داشتند اما تحریمها باعث شد سرمایه‌گذاری کمرنگ شود و عملا توجیه اقتصادی برایشان نداشته باشد و ما کاری کردیم تا با حداقل هزینه تبعات زباله ها برای شهر کمتر شود.

عالم زاده ادامه داد: این یک اقدام عاجل است و فعلاً ما دغدغه محیط زیست و شهری را به حداقل می‌رسانیم تحریم‌ها که برطرف شود سرمایه‌گذار پای کار می آید. این یک اقدام موثر و موقتی است اما سرمایه ای را از دست نمی دهیم.

شهردار همچنین تاکید کرد: طرف قرارداد ما دانشگاه است که یک ارگان دولتی است اما دانشگاه می تواند بخش خصوصی را پای کار بیاورد.

مبلغ را افزایش دهید تا کار بهتری انجام دهید

زهرا لری دیگر منتقد این طرح اعلام کرد: آیا بررسی جامعی داشتید؟ مبلغ را افزایش دهید تا کار بهتری انجام دهید شما دارید روی دستگاه‌هایی هزینه می کنید که از رده خارج شدند.

شهردار پاسخ داد: کارخانه بازیافت میلیاردها تومان پول می خواهد سرمایه گذار که حاضر نیست و شهرداری هم توان مالی ندارد پس تنها راه باقی مانده همین است که با کمترین هزینه از این دوران گذر کنیم.

عالم زاده اظهار داشت:این طرح یک مسکن است که این شرایط وخیم را پشت سر بگذاریم، زمانی که پروژه های شهری به اتمام برسد ما می توانیم حوزه خدمات شهری و حمل و نقل شهری را سامان بدهیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)