کد خبر: ۳۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
یک روانشناس در گفت و گو با گفتارنو، مطرح کرد:
عشرت کریمی افشار عمل های زیبایی ، لاغری و چاقی را درصورتی که خلاف میل باطنی زن ها رخ دهد نوعی خشونت روانی علیه زنان و به تعبیری خشونت مدرن علیه زنان دانست و گفت:خود پنداره ضعیف می تواند علت روانی گرایش زنان به عمل های زیبایی باشد.

گفتارنو/ گروه جامعه: 

خشونت علیه زنان! با بیان این جمله تصور می شود خشونت یعنی اعمال ضرب و شتم و برخورد فیزیکی علیه زنان . هرچند این ها هم مصداقی از خشونت علیه زنان هستند اما آنچه که در جامعه مدرن امروزی زنان را دچار چالش و بعضا افسردگی می کند سوق دادن زنان بر خلاف میلشان به سمت عمل های زیبایی و تناسب اندام است. این نوع خشونت را به نوعی خشونت روانی علیه زنان و به تعبیری خشونت مدرن علیه زنان می خوانند.

یک روانشناس در گفت و گو با گفتارنو، خود پنداره ضعیف، مشاغلی که نیاز به اندام و چهره زیبا دارد، تبلیغات فضای مجازی و مجلات، مدگرایی و میل به زیبایی را از فاکتورهایی برشمرد که زنان را به سمت انجام عمل های زیبایی مکرر سوق می دهد.

به گزارش گفتارنو، عشرت کریمی افشار عمل های زیبایی ، لاغری و چاقی را درصورتی که خلاف میل باطنی زن ها رخ دهد نوعی خشونت روانی علیه زنان و به تعبیری خشونت مدرن علیه زنان دانست و گفت:خود پنداره ضعیف می تواند علت روانی گرایش زنان به عمل های زیبایی باشد.

وی خود پنداره ضعیف را تصور فرد از ویژگی های ظاهری و شخصی خود دانست که از کودکی بر اساس بازخوردهای دیگران خصوصا والدین در فرد شکل می گیرد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادیکه در بزرگسالی به جراحی های مکرر زیبایی رو می آورند دچار مشکلاتی در تصویر بدنی خود هستند و به نوعی دچار زشت انگاری هستند.

کریمی افشار ادامه داد: هرچه میزان احساس خودکارآمدی فرد بالاتر باشد و موقعیت های تنش زایی که در زندگی اش پیش می آید را به عنوان چالش و تهدید تلقی کند طبیعتا خودپنداره قوی تری دارد.

این روانشناس تاکید کرد: برای ترمیم خود پنداره باید سعی کنیم هویت اصلی و واقعی فرد را به او یاد آوری کنیم و مهارت های اجتماعی را به او آموزش دهیم.

به عقیده این روانشناس مشاغلی که در آنها خودآرایی و داشتن اندام مناسب و زیبایی چهره از فاکتورهای تاثیر گذار است نیزمی تواند در تمایل زنان به عمل های جراحی تاثیر گذار باشد.

وی همچنین تبلیغات مجلات و فضای مجازی را نیز فاکتور تاثیرگذار دیگر دانست و گفت: وقتی در تمام فضاهای مجازی و مجلات دائما در مورد این مسئله تبلیغ می شود بر روی خانم ها تاثیر می گذارد و احساس می کنند برای جذب همسر و دیده شدن باید به عمل های زیبایی روی بیاورند. در حالیکه ما باید هویت واقعی زنان را در تبلیغاتمان به تصویر بکشیم تا تاثیر این مسئله کم شود.

کریمی افشار ضمن اشاره به اینکه میل به زیبایی هم در انجام عمل زیبایی تاثیر گذار است، گفت: مدگرایی هم می تواند زنان را به این سمت سوق دهد چرا که افراد فکر می کنند باید تابع مد باشند.

این روانشناس با اعلام اینکه همه این ها را می توان از لحاظ روانی نوعی خشونت علیه زنان بدانیم، گفت: نمی گویم زیبایی مهم نیست اما آقایان باید همسرشان را همانطور که هست بپذیرند و بیشتر به فکر، اندیشه و رفتار خانم ها توجه کنند.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)