کد خبر: ۳۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
هشدار به شهروندان کرمانی
ستاد مدیریت بحران استان کشور نسبت به بروز طوفان شدید و گرد و غبار در استان های سیستان بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق یزد و شرق کرمان هشدار داد.

ستاد مدیریت بحران استان کشور نسبت به بروز طوفان شدید و گرد و غبار در استان های سیستان بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق یزد و شرق کرمان هشدار داد.

حالا دامنه طوفان های ناشی از فعالیت های مانسون در استان سیستان و بلوچستان و دریای عمان به استان های مرکزی کشور نیز کشیده شده است و در این میان ساکنان شرق کرمان نیز در کانون طوفان شدید سه روز آینده قرا می گیرند و شهرستانهای ریگان، فهرج، نرماشیر و بم طوفان شن و ریزگردها را تجربه خواهند کرد و دامنه ریزگردها به شهر کرمان و شمال و غرب استان نیز کشیده خواهد شد.

سازمان مدیریت بحران کشور هشدار داد

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان در همین زمینه درباره وزش بادهای شدید و خیزش گرد و خاک در شرق استان کرمان طی ۲ روز آینده هشدار داد .

در اطلاعیه این اداره کل آمده است با توجه به اطلاعیه سازمان مدیریت بحران کشور از امروز سه شنبه تا بامداد پنجشنبه ۱۷ مرداد ، در مناطقی از استانهای سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی ، شرق کرمان و شرق یزد وزش بادهای خیلی شدید روی می دهد که باعث خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی خواهد شد .

 

مردم تدابیر ایمنی را رعایت کنند/ آماده باش دستگاههای دولتی

به علت غبار آلود شدن آسمان و کاهش میزان دید افقی به کمتر از ۱۰۰۰ متر ، احتمال اختلال در ترافیک وجود دارد و لذا به هم استانی های عزیز توصیه می شود در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از سفرهای غیر ضرور برون شهری خودداری کنند. همچنین توصیه می شود هم استانی های عزیز بویژه کودکان و بیماران قلبی تنفسی از قرار گرفتن در فضای باز پرهیز کنند و به علت وزش بادهای شدید، کار و فعالیت در ارتفاع و ساختمان های بلند، خطرناک خواهد بود، وزش باد شدید ممکن است باعث خسارت هایی مانند شکستن تیرهای فرسوده برق و یا درختان شود.

به علت غبار آلود شدن آسمان و کاهش میزان دید افقی به کمتر از ۱۰۰۰ متر ، احتمال اختلال در ترافیک وجود دارد و لذا توصیه می شود در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از سفرهای غیر ضرور برون خودداری کنند

سرپرست مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان نیز در گفتگو با مهر اظهارداشت: طبق بررسی آخرین نقشه های هواشناسی طی امروز و فردا در اکثر مناطق استان وزش تندبادهای لحظه ای و خیزش گرد و خاک و در غرب و جنوبغرب استان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابرمهمترین پدیده های جوی می باشند.

حمیده حبیبی گفت: از روز چهارشنبه سرعت وزش باد در شرق ، شمال و شمالغرب استان افزایش یافته که تا پایان هفته ادامه خواهد داشت .

وی افزود: صبح پنجشنبه افزایش غلظت غبار در بسیاری از مناطق شمال و شرق استان پیش بینی میشود.طی مدت یاد شده وقوع طوفان شن و خاک درنقاطی همچون فهرج ، ریگان و محورهای مواصلاتی استان کرمان به سیستان و بلوچستان – محور شهداد به نهبندان و برخی نقاط محوراستان کرمان به یزد دور از انتظار نیست. ضمن اینکه از روز چهارشنبه روند کاهش نسبی دما را در استان شاهد خواهیم بود.

فرماندار ریگان نیز اظهارداشت: با توجه به هشدارهای داده شد پیش بینی های لازم برای مقابله با طوفان شن و ریزگردها دیده شده است.

امین باقری افزود: مردم ریگان هر هفته شاهد بروز طوفان شن و ریزگرد هستند و مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد شده است و طوفان شن برای مردم امری عجیب نیست.

 

بیماران و گروه های در معرض خطر از حضور در فضای باز خودداری کنند

وی با اشاره به اطلاعیه ستاد بحران از مردم خواست تدابیر لازم را در نظر بگیرند و از سفرهای غیر ضروری طی ساعت های آتی در جاده های ترانزیتی و فرعی شهرستان جدا خودداری کنند.

وی تاکید کرد: مسافران باید در صورت بروز طوفان شن در نخستین مکان مناسب توقف کنند و برای دریافت کمک با دستگاهای ذی ربط تماس بگیرند.

باقری از بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، سالخوردگان خواست در فضای باز حضور نیابند و مردم عادی نیز از فعالیت سنگین جدا خودداری کنند.

مدیر کل محیط زیست استان کرمان با اشاره به وجود کانونهای فرسایش بادی در جنوب و شرق استان کرمان گفت: بیشترین گرد و غبار استان در این مناطق روی می دهد در جنوب کرمان جازموریان و در شرق کویر مهمترین عامل بروز ریزگرد و طوفان شن هستند.

۲۹ کانون فرسایش بادی در کرمان وجود دارد

مرجان شاکری افزود: کنترل کانونهای طوفان شن و ریزگردها نیاز به همگرایی بین دستگاههای مختلف دارد و این کار باید در قالب برنامه پنج ساله مقابله با ریزگردها در استان اجرا شود.

کنترل کانونهای طوفان شن و ریزگردها نیاز به همگرایی بین دستگاههای مختلف دارد و این کار باید در قالب برنامه پنج ساله مقابله با ریزگردها در استان اجرا شود

وی تصریح کرد: دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این خصوص مرو نیاز است و این اعتبار باید در دسترس قرار گیرد.

شاکری بیان کرد: استان های مجاور کرمان اکثرا درگیر ریزگردها هستند و کانون های فعال ریزگرد دارند و به دلیل خشکسالی این کانون های محلی نیز در استان کرمان ایجاد شده است.

وی با اشاره به وجود ۵۹۲ هزار و ۵۲۷ هکتار زمین که دچار فرسایش شدید بادی هستند گفت: تاکنون ۲۹ منطقه در این خصوص شناسایی شده است و باید اقدامات لازم برای کنترل آنها انجام شود که نهال کاری و تثبیت خاک یکی از اقدامات پیش بینی شده است.

وی عامل مهم بروز طوفان شن و ریزگردها را خشکسالی و کاهش شدید رطوبت در استان کرمان دانست.

خشکسالی باعث شده با بروز تند باد در استان کرمان ریزگردها و طوفان شن مناطق مختلف استان را در بربگیرد و هم اکنون اکثر شهرستان های استان کرمان برای مقابله با طوفان و گرد و غبار احتمالی در آماده باش قرار دارند.

از مردم نیز خواسته شده تدابیر ایمنی را طی روزهای آینده رعایت کنند.

منبع: مهر
برچسب ها: طوفان ، کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

پربازدید ها

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)