کد خبر: ۳۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل ثبت احوال استان کرمان:
مدیر کل ثبت احوال استان کرمان با تاکید برآنکه تا اول مهرماه آخرین فرصت دریافت کارت ملی هوشمند است، تصریح کرد: در مناطق جنوبی استان و روستاها به‌خوبی مردم در ثبت نام کارت ملی هوشمند همکاری کرده اند به‌طوری که در شهرستان کهنوج 140 درصد کار صدور انجام شده اما در مراکز شهرستان‌ها به ویژه شهرستان های کرمان و جیرفت و بم به علت حجم کار، عدم دریافت کارت ملی هوشمند آنها بیشتر بوده است.

"حسین زین‌الصالحین" به تشریح خدمات سازمان ثبت احوال پرداخت و در ادامه از رویکردهای ثبت‌احوال سخن به میان آورد و گفت: پیگیری نظام جامع شناسایی ایرانیان که بخشی از آن مربوط به کارت ملی است، یکی از رویکردهای سازمان ثبت احوال است.

وی با بیان این مطلب که در دنیای تکنولوژی؛ دیگر کارهای سنتی و دستی جایی ندارند، ادامه داد: کارت هوشمند ملی بهترین ابزار برای ورود به دولت الکترونیک بوده که ثبت احوال متولی این موضوع است.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان از ارتباط 200 دستگاه و نقطه در کشور به سازمان ثبت احوال سخن به میان آورد و بیان کرد: احراز هویت را به‌صورت برخط به همه دستگاه‌ها می‌دهیم لذا لازمه هر خدمتی، احراز هویت است و همه دستگاه‌ها و مردم برای خدمت به ثبت‌احوال نیاز دارند و این امر اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان این مطلب که کارت‌ها ملی هوشمند در حال حاضر سه عامله هستند، تصریح کرد: در آینده برای کارت های ملی هوشمند حدود 90 فرایند دیگر تعریف خواهد شد و دیگر نیاز مردم به کارت‌های زیاد را بین می‌برد، ضمن آنکه بسیاری از خلاءهای هویتی که می‌توانسته برای مردم مشکل‌ساز شود، را از بین خواهد برد.

زین‌الصالحین با اشاره به اینکه در آینده همانند بسیاری از کشورها همه خدمات را از طریق کارت ملی هوشمند دریافت خواهیم کرد، اظهار کرد: در استان کرمان تا کنون حدود یک میلیون و 900 هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است و بیش از 90 درصد مردم استان فرایند دریافت کارت آنها انجام شده است.

وی با اعلام این خبر که کارت‌های ملی قبلی همه باطل شدند، عنوان کرد: از اول خردادماه کارت‌های ملی قدیمی باطل شده است و مردم برای دریافت خدمات دولتی باید کارت ملی هوشمند ارایه دهند گفتنی است که در سال گذشته برای راحتی کار مردم در تغییر کارت های ملی قدیمی به هوشمند طرح میز خدمت به‌صورت خانه به خانه را در استان کرمان اجرا کردیم.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان راه‌اندازی90 دفتر پیشخوان دولت، ایجاد 400 اشتغال از اقدامات سازمان ثبت احوال استان کرمان در سال 97 برشمرد و افزود: مردم در کرمان در کمترین زمان ممکن و در نزدیک‌ترین محل سکونتشان خدمات ثبت احوال دریافت می‌کنند و اینکه تا کنون برخی‌ها هنوز کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند از کاهلی خودشان است .

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و بحث عدم ورود کارت های خام هوشمند به کشور نیز بیان کرد: این تحریم‌ها در مقطعی بر روی صدور کارت های هوشمند در کشور تاثیر گذاشت اما بلافاصله با تدابیر صورت گرفته در کشور، توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی این کارت های خام تولید شد و هم اکنون سری جدید این کارت در کشور عرضه می شود، بنابراین در این مورد دیگر مشکلی وجود ندارد.

زین‌الصالحین با تاکید برآنکه تا اول مهرماه آخرین فرصت دریافت کارت ملی هوشمند است، تصریح کرد: در مناطق جنوبی استان به‌خوبی مردم همکاری کرده‌اند به‌طورمثال در شهرستان کهنوج 140 درصد کار صدور انجام شده و روستاها کار صدور کارت ملی هوشمندشان انجام داده‌اند اما در مراکز شهرستان‌ها حجم عدم دریافت کارت ملی هوشمند آنها بیشتر است.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات عنوان کرد: ملاک رای دادن در انتخابات شناسنامه است و در احراز هویت هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان از میزان آمار استان کرمان در 4 ماهه اول سال جاری سخن به میان آورد و اظهار کرد: در این بازه زمانی در موالید کاهش و در بحث فوت افزایش داشته ایم ضمن آنکه در بحث ازدواج و طلاق نیز کاهش آمار داشته ایم.

وی با ابراز تاسف از کاهش نرخ رشد بیان کرد: در سال 96 نرخ رشد جمعیت استان کرمان 1.4 و در کشور 1.2 بوده است و اکنون کشور به سمت 1.1 و استان کرمان به سمت 1.3 سوق یافته است که اگر این روند پیش رود آینده کشور، مبهم خواهد بود اما کرمان همچنان استان جوانی است.

زین‌الصالحین درباره فراوانی نام های ثبت شده در استان کرمان در 4 ماهه اول سال جاری گفت: «فاطمه»، «حلما»، «زهرا»، «فاطمه‌زهرا» و «رقیه» در بین نوزادان دختر و «امیرعلی»، «علی»، «ابوالفضل»، «حسین» و «امیرحسین» در بین نوزادان پسر جزء 5 نامی هستند که بیشترین فراوانی در استان کرمان را در ثبت داشته اند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)