کد خبر: ۳۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران کرمان در گفت وگو با گفتارنو مطرح کرد:
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان کرمان در خصوص تاثیر جشنواره ۲۰ تا ۲۰ در افزایش ضریب اشغال هتل‌ها به گفتار نو می‌گوید: من فکر می‌کنم که جشنوراه ۲۰ تا ۲۰ صرفاً برای همشهریان خیلی خوب بوده است و برای گردشگران انقدر تاثیر نداشت و متأسفانه نتوانست بخش تبلیغات و بازاریابی را ان طور که باید و شاید داشته باشد.
گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:

اگر چه به گفته شهردار کرمان، مخاطبان اصلی جشنواره ۲۰ تا ۲۰، شهروندان کرمانی بودند، اما تخفیفات ۳۰ تا ۵۰ درصدی هتل ها، بلیط‌های هواپیمایی و حتی تبلیغات شهردای مبنی بر کمک‌جشنواره‌های این چنینی در بهبود و رونق واحد‌های تجاری و صنوف کرمان خود حاکی از این مسئله است که در وهله دوم هدف این جشنوراه جذب گردشگر بوده است.

البته شهردار کرمان پیش از برگزاری این جشنواره و در صحن علنی شورای شهر گفته بود: «جشنواره تابستانی ۲۰ تا ۲۰ را برنامه‌ریزی کردیم تا در ایامی که به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی کرمان مقصد گردشگران قرار نمی‌گیرد بتوانیم به جذب گردشگر کمک کنیم»

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان کرمان در خصوص تاثیر این جشنوراه در افزایش ضریب اشغال هتل‌ها به گفتارنو می‌گوید: من فکر می‌کنم که جشنواره ۲۰ تا ۲۰ صرفاً برای همشهریان خیلی خوب بوده است و و برای گردشگران انقدر تاثیر نداشت و متأسفانه نتوانست بخش تبلیغات و بازاریابی را ان طور که باید و شاید داشته باشد.

جاوید سبحانی با بیان این جمله که جشنوراه ۲۰ تا ۲۰ حداکثر نیم درصد در جذب گردشگر تاثیر داشته است، خاطر نشان می‌کند: به نظر من از بازاریابی و تبلیغات غافل شدیم و دوستان نتوانستند این کار را انجام دهند و، چون برنامه‌ها هم شب بود صرفا برای شادی و نشاط همشهریان تاثیر داشت.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری استان در پاسخ به سوال خبرنگار گفتارنو در خصوص این جشنواره گفته بود «من به آن نمره خوبی می‌دهم و در همه بخش‌ها توفیقات نسبی داشته است»

 رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان کرمان، اما می‌گوید: برای جذب گردشگر به این معنی که مسافر از شهر‌ها برای ۲۰-۲۰ به کرمان بیاید نبود، فقط شب اولش که افتتاحیه بود، گروه‌های موسیقی آمدند که من نیم درصد الی یک درصد را روی همین‌هایی میگذارم که در شب افتتاحیه و یا چند شبی که برنامه داشتند به هتل‌ها آمدند.

او در ادامه خاطر نشان می‌کند: این که توری بخواهد راه بیفتد و مسافری به خاطر جشنواره به کرمان بیاید، خیر به نظر من اصلاً نبوده است، ولی خوب جشنواره سال اولش بود و به هر حال ما خوش بین هستیم.

حال باید این جذب گردشگر نیم الی یک درصدی را در کنار تخفیفات ۵۰ درصدی هتل‌هایی گذاشت که خود همیشه از عدم صرفه اقتصادی فعالیت‌های هتلداری گلایه داشتند. کما این که سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز پیش از این به صراحت از ضریب اشغال ۳۵ درصدی هتل‌های استان خبر داده بود وفعالیت‌های هتلداری با ضریب اشغال کمتر از ۶۵ را غیر اقتصادی خوانده بود.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران کرمان  با بیان این جمله که متاسفانه این آماری که من عرض می‌کنم چندان دقیق نیست چرا که جامعه ما به تازگی شکل گرفته است، می‌گوید: سازمان میراث فرهنگی نیز آمار و اطلاعات دقیقی ندارد، ولی با توجه به بررسی‌هایی که ما کردیم و آمار ضمنی که از دوستان گرفتیم، ضریب اشغال استان حدود ۳۰ درصد و در سطح شهر نیز ۵۰ درصد است که البته در همین ایام نیز روی همین ۵۰ درصد بوده است و تغییر خاصی نداشته است.

شاید بارزترین انتقادی که فعالان حوزه گردشگری به جشنوراه ۲۰ تا ۲۰ کرمان داشتند، برگزاری جشنواره در زمانی بود که هیچ جشنواره، نمایشگاه و حتی ایونت ملی و یا بین المللی در کرمان نبود؛ کما این که به اعتقاد برخی از کارشناسان این حوزه، همکاری و هماهنگی لازم بین بخش‌های مختلف به جهت برگزاری تور‌ها نبوده است.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران کرمان با بیان این جمله که قطعاً یک رویداد ملی خیلی می‌تواند تاثیر گذار باشد تا یک رویداد استانی می‌گوید: این رویداد یک رویداد استانی بود، حال درست است که از هنرمندان استانی و گاهاً از هنرمندان کشوری دعوت می‌شد، ولی خوب به هر حال یک رویداد ملی و یا بین المللی نبود.

سبحانی در ادامه با بیان اینکه شاید خود شهرداری درست اقدام کرده، ولی از طرف بخش‌های خصوصی مثل آژانس‌ها این هماهنگی نبوده است می‌گوید: ما واقعا همه هتل ها‌ی سطح شهر را هماهنگ کردیم و همه موظف شدند که ۵۰ درصد تخفیف را لحاظ کنند که البته لحاظ هم کردند، آن برای همین تعداد اندکی که ورود پیدا کردند؛ ولی متاسفانه هماهنگی نبود و قطعا این خلا وجود دارد و باید یک رویداد بین المللی در اینجا برگزار میشد.

او در پاسخ به این سوال که پیشنهاد شما برای تاثیر گذاری بهتر این جشنوراه در سال‌های بعد چیست، می‌گوید: به نظر من مهمترین بحث این است که حتما باید یک بازاریابی، اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده با استفاده از ابزار‌های نوین بازاریابی و همچنین ایونت‌های بین المللی در این جشنوراه اتفاق بیفتد.

در حالی شهردار کرمان این جشنواره را به نوعی مشابه جشنواره کیش می‌داند و معتقد است «چنین جشنواره‌ای با این شکل، غیر از کیش در هیچ شهری نبوده است» که رئیس جامعه حرفه‌ای هتلدران با بیان اینکه این ایونت است که یک جشنواره را بزرگ می‌کند، به گفتار نو می‌گوید: جشنواره کیش اصلاً با جشنواره ۲۰ تا ۲۰ قابل قیاس نیست.

او در ادامه می‌افزاید: تقریباً همه مطلع هستند که جشنوراه کیش از ۲۰ مرداد تا ۸ شهریور برگزار می‌شود، در این دوران بهترین تخفیف‌ها ارائه می‌شود و همه از هواپیمایی و شرکت‌های ایر لاین گرفته تا شرکت‌های خدماتی پای کار می‌آیند و با هم هماهنگ هستند.

سبحانی خاطر نشان می‌کند: به هر حال این یک تجربه خاص است و مکان‌های مشخصی را هم می‌خواهد، باید مشخص شود که گردشگران و توریست‌ها از کجا و درچه تاریخی می‌آیند و به کجا می‌روند؛ یعنی حتی در محل جشنواره هم که درگوشه و کنار شهر برگزار می‌شود باید تسهیلات و امکانات برایشان فراهم باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)