کد خبر: ۳۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست خبری دادستان کرمان مطرح شد؛
 "دادخدا سالاری" پیش از ظهر امروز 19 مردادماه در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه انتقال آب به شهر کرمان، گفت: پرونده این پروژه با محوریت تخریب محیط زیست و تضییع اموال بیت‌المال در دادسرای کرمان تشکیل و کیفر خواست آن صادر شده است.

 "دادخدا سالاری" پیش از ظهر امروز 19 مردادماه در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه انتقال آب به شهر کرمان، گفت: پرونده این پروژه با محوریت تخریب محیط زیست و تضییع اموال بیت‌المال در دادسرای کرمان تشکیل و کیفر خواست آن صادر شده است.

وی ادامه داد: در محل اجرای این پروژه در رابر آبی وجود ندارد زیرا 55 روستای در شهرستان رابر آب آشامیدنی ندارند و با تانکر آبرسانی می‌شود، بنابراین آبی برای انتقال وجود ندارد و تنها هزینه‌ای از جیب بیت‌المال هزینه می‌شود. ضمن آنکه باید پروژه‌ها پیوست زیست محیطی داشته باشد که متاسفانه این پروژه تا کنون نداشته است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان به مشکلات و هزینه‌هایی که دولت برای احیای دریاچه ارومیه دولت پرداخته اشاره و در ادامه آن را به تالاب جازموریان تعمیم داد و تصریح کرد: اکنون تالاب جازموریان در خیزش ریزگردها تاثیرگذار است و سوال اینجاست که چرا سهم حقابه جازموریان از سد جیرفت رهاسازی نمی‌شود؟ و این موضوع را رسانه‌ها باید مطالبه کنند.

وی در ادامه با تاکید برآنکه به جد پیگیر نصب کارت خوان در مطب پزشکان هستیم و در دستور کار قرار دارد و در ادامه در خصوص تعطیلی گلخانه‌های هیدروپونیک در جنوب استان کرمان، اظهار کرد: در جنوب استان در پایان فصل با مشکل عدم فروش محصولات کشاورزی مواجه‌ایم و با این اقدام باعث افزایش تولید می‌شود لذا از آنها خواستیم که بازار هدف خود را برای فروش محصولات معرفی کنند، که هیچ جوابی نداشتند و اگر ابهامات را رفع کنند و بازار فروش محصولات آنها مشخص شود مشکلی با این موضوع نداریم.

سالاری در خصوص تخریب افراد و کاندیدا در زمان انتخابات عنوان کرد: طرح رصد فضای مجازی در زمان انتخابات داریم و اگر جرمی در این زمینه صورت گیرد، ورود پیدا خواهیم کرد، اما برخی موارد شخصی است و بایستی فرد شکایت کند تا بتوانیم ورود پیدا کنیم.

وی در زمینه شکایت از خبرنگاران و اینکه در شعب گوناگون از آنها شکایت می‌شود، گفت: خبرنگاران درخواست کردند که در یک شعبه شکایات علیه خبرنگاران بررسی شود و همچنین در مرکز استان انجام شود باید شورای حل اختلاف مطبوعات در مرکز استان راه اندازی شود تا در شورای حل اختلاف مشکل حل شود و به دادگاه نرسد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان با بیان این مطلب که متاسفانه مطالبه‌گری خبرنگاران استان کم است و در پاسخ به این صحبت خبرنگاران که امنیت کاری نداریم تا مطالبه گری کنیم، گفت: کار خود را از بنده شروع کنید.

وی در خصوص ویلاسازی‌های دره مورگن رفسنجان گفت: قبلا به این موضوع ورود پیدا کردیم و بخشی از آن مربوط به محیط زیست است که امروز به این سازمان تذکر داده می‌شود.

سالاری با اشاره به طرح تحول دستگاه قضایی، عنوان کرد: اگر خبرنگاران طرحی داشته باشند تا براساس آن بتوان به مردم خدمت رسانی بهتر در زمان کمتر ارائه کنیم، پیشنهاد بدهند استقبال می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آب برخی از شهرهای استان دارای آرسنیک هستند، آیا دادستانی به عنوان مدعی العموم ورود پیدا کرده است؟ اظهار کرد: متاسفانه 13 شهر استان کرمان مشکل آب دارند و با بحران آب مواجه هستند، بنابراین به استانداری اعلام کردیم که برای استان کرمان سند جامع آب تهیه کند، ضمن آنکه در دادسرای پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده است.

دادستان کرمان در پاسخ به این سوال که آیا دادستانی از خبرنگاری شکایت داشته است؟ گفت: در گذشته یک مورد شکایت داشتیم اما اکنون دادستان هیچ شکایتی از خبرنگاران ندارد.

وی در خصوص نوع پوشش مجرمین زن در دادگاه عنوان کرد: الزامی نیست که مجرمین با چادر در صحن دادگاه حضور یابد و می تواند با هر پوششی که قبلا داشته حاضر شود

دادستان عمومی و انقلاب کرمان در ادامه درباره آلایندگی مس سرچشمه نیز گفت: چنانچه محیط زیست شکایت کند حتما ورود می کنیم.

وی درباره پروژه هتل بام کرمان بیان کرد: دادستانی به این پروژه ورود نکرده است.

سالاری در رمینه خرید و فروش مواد مخدر گفت: استان کرمان در مقابل خرید و فروش مواد مخدر سد هستیم و در استان کرمان کمتر از یک درصد خرید و فروش انجام می‌گیرد لذا کرمان به عنوان استانی که مسیر ترانزیت مواد مخدر است از ورود و پخش مواد مخدر به سایر استان‌ها جلوگیری می‌کند و رتبه خرید و فروش مواد مخدر استان کرمان 13 است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: دادستان کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)