کد خبر: ۳۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس اتاق بازرگانی کرمان خواستار شد:
"سید مهدی طبیب زاده" درباره تحقق شعار سال اظهار کرد: سوال ما این است که سال رونق تولید که جنگ اقتصادی و تشدید تحریم های ظالمانه است چه تفاوتی با سال گذشته داشته و رونق تولید در کجای تصمیمات و برنامه های مسئولان در سال 98 گنجانده شده و چه اتفاقی باید بیفتد؟

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: چه اتفاقی در تولید استان کرمان افتاده که باید 48 درصد افزایش درآمد مالیاتی داشته باشد؟ به نظر می رسد قرار نیست در حوزه مالیات اتفاقی در رونق تولید بیفتد و در تامین اجتماعی نیز کار جدی در حمایت از تولید نیفتاده و بانک ها نیز هر اقدامی برای وصول مطالبات انجام می دهند.

"سید مهدی طبیب زاده" درباره تحقق شعار سال اظهار کرد: سوال ما این است که سال رونق تولید که جنگ اقتصادی و تشدید تحریم های ظالمانه است چه تفاوتی با سال گذشته داشته و رونق تولید در کجای تصمیمات و برنامه های مسئولان در سال 98 گنجانده شده و چه اتفاقی باید بیفتد؟ 

وی افزود: برای رونق تولید، بیش از شعار، سمینار و همایش، به یک تصمیم عملیاتی نیاز است زیرا یک ضرورت مهم بوده که مقام معظم رهبری بیان فرمودند و باید پشتوانه اجرایی داشته باشد.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه به نظر ما پیش نیاز رونق تولید بهبود فضای کسب و کار است، تصریح کرد: قطعا بحث تحریم ها در فضای اقتصاد کشور و به تبع آن در فضای کسب و کار و تولید موثر است اما همه مشکلات تولید در کشور، تحریم نیست، مسائلی است که آن را تحریم های داخلی می گوییم. 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان کرد: نامساعد بودن فضای کسب و کار تهدید جدی برای تولید در کشور و استان کرمان است و ما به طور مشهود در سیاست های ابلاغی سازمان های دولتیِ موثر در کسب و کار از جمله بانک ها، اداره مالیات و تامین اجتماعی این موضوعات را می بینیم و حتی شاهد هستیم رفتارشان با فعالان اقتصادی تغییری نکرده و به نظر می آید فشارها تشدید هم شده است.

وی با اشاره به کمبود منابع مالی در کشور افزود: در تحریم ها نیاز بیشتری به منابع است و به همین جهت سهم استان ها در کسب درآمد مالیاتی اضافه شده و در کرمان بیشترین رشد را داشته و بیش از 48 درصد نسبت به سال گذشته افزایش مالیات را داریم.

طبیب‌زاده بیان کرد: چه اتفاقی در تولید استان کرمان افتاده که باید 48 درصد افزیش درآمد مالیاتی داشته باشد؟ به نظر می رسد قرار نیست در حوزه مالیات اتفاقی در رونق تولید بیفتد و در تامین اجتماعی نیز کار جدی در حمایت از تولید نیفتاده و بانک ها نیز هر اقدامی برای وصول مطالبات انجام می دهند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: 75 درصد دغدغه فعالان اقتصادی در بانک، مالیات و بیمه است و آنچه می بینیم دستورالعمل، اقدام و روند مشخصی برای حمایت از تولید وجود ندارد و وقتی در این حوزه ها شرایط اینگونه است، در حوزه های دیگر هم قطعا اتفاقی نخواهد افتاد.

وی اظهار کرد: امیدواریم در 7 ماه باقی مانده سال سیاست های تعریف شده برای رونق تولید به اجرا دربیاید و آثار ایجاد شده و لمس شده از رونق تولید را در اقتصاد استان کرمان و در نتیجه کشور ببینیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان درباره تاثیر پنجره واحد سرمایه گذاری در بهبود فضای کسب و کار گفت: تا زمانی که ذهنیت ها عوض نشود، اختیارات در استان تجمیع نشده و باور جدی ایجاد نشود، تعویض جای فیزیکی از سازمان ها به یک محل تاثیر ندارد.

وی افزود: این کار وقتی جواب می دهد که مدیر معتقد به توسعه استان، بهبود فضای کسب و کار و معتقد به تولید دارای اختیار کامل و عدم ترس از دیگران در مسند مدیریت قرار گیرد و در این صورت اگر در محل اداره خود نیز باشد می تواند کار انجام بدهد. لذا تغییر جای مدیران بی اختیار و ملاحظه کار اتفاقی را رقم نمی زند.

طبیب‌زاده بیان کرد: معتقدم برای بهبود کار باید پنجره واحد الکترونیکی محقق شود و سرمایه گذار و فعال اقتصادی بتواند از محل کار و دفتر خود هر نوع مجوزی که نیاز است را درخواست بدهد، پرداخت ها شفاف مشخص و در زمان معلوم باشد و استعلامات با هماهنگی سازمان ها انجام و در مدت مشخص مجوز صادر شود.

وی تصریح کرد: ما در اتاق بازرگانی به این سمت پیش رفته ایم و 90 درصد فضا آماده شده و بحث بر سر پلت فرمی است که در کشور اجرا شود و ما با «سیماک» نیز هماهنگ و فرآیند و سازمان های ذیربط را مشخص کرده و آموزش ها را داده ایم و زمانی که وزارتخانه های اقتصاد و ارتباطات اجازه بدهند فرآیندها مستقر و روزبه روز اصلاح می شود.

طبیب زاده خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم پنجره واحد الکترونیکی را راه اندازی و این خدمات پشت صحنه انجام شود می توانیم این ادعا را داشته باشیم که در بحث تسهیل فرآیند برای سرمایه گذار و در نتیجه رونق تولید و افزایش اشتغال در استان موفق بوده ایم.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)