کد خبر: ۳۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
فراخوان تصویرگری از آثار مکتوب باستانی پاریزی با عنوان «از پاریز تا پاریس» منتشر شد و در نهایت سه هنرمند برگزیده به پاریس اعزام می‌شوند.

فراخوان تصویرگری از آثار مکتوب باستانی پاریزی با عنوان «از پاریز تا پاریس» منتشر شد و در نهایت سه هنرمند برگزیده به پاریس اعزام می‌شوند.

 تصویرگری آثار مکتوب محمدابراهیم باستانی‌پاریزی موضوع نخستین دوره‌ی جایزه‌ی آینه‌دار دوران است که دی ماه هم‌زمان با زادروز این استاد، برگزیدگانش را می‌شناسد.

«از پاریز تا پاریس» عنوان این جایزه است و بر اساس اعلام سیدعباس دعایی مدیر جایزه‌ی آینه‌دار دوران، علاقمندان تا دوشنبه ٢٩ مهرماه فرصت دارند با ارائه‌ی آثار خود در این رویداد ملی شرکت کنند.

دعایی با بیان این‌که تنها اصل آثار، کار دست، پذیرفته می‌شوند، گفت: «تکنیک و اندازه‌ی آثار آزاد است‌ و هر هنرمند می‌تواند از آثار استاد باستانی‌پاریزی یک تا سه اثر تصویرگری را به دفتر آینه‌دار دوران ارسال نماید».

وی خاطرنشان کرد: «آثار برگزیده در کتاب آینه‌دار دوران، از انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، به چاپ می‌رسند. همچنین هنرمند برتر امتیاز طراحی جلد کتاب آینه‌دار دوران را خواهد داشت و سه هنرمند برگزیده، از سوی موزه هنرهای معاصر، جهت سفر پژوهشی، به شهرک بین‌المللی هنر پاریس (سیته)، معرفی خواهند شد».

دعایی افزود: «هنرمندان برگزیده، میهمان سفر به کرمان برای دیدار از میراث فرهنگی و زیبایی‌های این استان می‌شوند و نیز به هنرمندان برگزیده، پس از نمایش آثار در دانشگاه تهران، لوح تقدیر و گواهی همکاری اهدا می‌‌شود».

وی اضافه کرد: «آثار برگزیده در شهر پاریس در نمایشگاه «آینه‌دار دوران» به یاد استاد باستانی‌پاریزی با محوریت کتاب «از پاریز تا پاریس»، نمایش داده می‌شوند و به هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه پاریس، گواهی شرکت در نمایشگاه اهدا می‌شود».

وی در عین حال گفت با هدف راه‌اندازی یک گنجینه، آثار برگزیده پس از نمایش، برای ماندگاری و ایجاد نمایشگاه تصویرگری دائمی، برگردانده نمی‌شوند و در این مرکز فرهنگی، با عنوان هدیه ثبت و ماندگار خواهند شد همچون آثارهنری گروه تصویرگری شرکت‌کننده در دوره‌ی اردیبهشت ۹۵ که در قالب یک کتاب منتشر شد و تعدادی از اصل آثار به باغ‌موزه نگارستان دانشگاه تهران اهدا شد.

محمدابراهیم باستانی‌پاریزی تاریخ‌دان، نویسنده، پژوهشگر، شاعر، موسیقی‌پژوه و استاد دانشگاه تهران بود که در سال ۱۳۰۴ در پاریز متولد شد و در پنجم فروردین ۱۳۹۳ در تهران درگذشت.

بر خلاف عمده‌ی کتاب‌های تاریخی که اغلب نثری سرد و سنگین دارند، بیشتر نوشته‌های تاریخی باستانی پاریزی پر از داستان‌ها و ضرب‌المثل‌ها و حکایات و اشعاری است که خواندن متن را برای خواننده آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

به علاوه کتاب‌های باستانی‌پاریزی معمولاً پاورقی‌های بسیار مفصلی دارند که گاهی از خود متن هم مفصل‌تر است.

وی در حوزه‌ی کرمان‌شناسی حدود ۱۶ جلد کتاب منتشر کرده است و همچنین کتاب‌های بسیاری در حوزه‌های پژوهشی و شعر از وی به جا مانده است».

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)