کد خبر: ۳۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
ربیعی:
سخنگوی دولت در یک نشست خبری  درخصوص برکناری رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: کمال بی‌انصافی است که این موضوع را به دستور رئیس‌جمهوری منتسب کنیم. این خوانش؛ خوانش غلطی است.

سخنگوی دولت در یک نشست خبری  درخصوص برکناری رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: کمال بی‌انصافی است که این موضوع را به دستور رئیس‌جمهوری منتسب کنیم. این خوانش؛ خوانش غلطی است.

علی ربیعی درباره نزدیکی به مهرماه و وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: پرداخت پاداش فرهنگیان در دو مرحله قطعی است و طرح رتبه‌بندی معلمان هم با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از مهرماه صورت خواهد گرفت.

وی درباره قیمت لوازم‌التحریر در آستانه مهرماه گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای لوازم‌التحریر محفوظ بوده و قیمت دفاتر و لوازم‌التحریر از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام خواهد شد.

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره طرح تشکیل وزراتخانه میراث فرهنگی گفت: دولت موافق تشکیل این وزارتخانه نبود و نظرش را در مجلس اعلام کرد. قطعا این موضوع بار مالی خواهد داشت و امیری موظف شد تا مکاتبات لازم برای جلوگیری از این موضوع انجام دهد البته دولت قانون را اجرا خواهد کرد ولی بزرگ شدن دستگاه‌ها مساوی با بهبود کارها نیست.

وی ادامه داد: دولت انگیزه‌ای برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی نداشت ولی اینکه موضوع به شورای عالی حل اختلاف ارجاع شود یا خیر را هنوز تصمیم نگرفته‌ایم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره قیمت مرغ اظهار کرد: ما در ۲ ماه هم با مرگ و میر مواجهیم و هم با بیماری ولی در نهایت قیمت مرغ به ثبات رسیده است. اقدامات لازم برای بازگشت قیمت مرغ به دیدگاه دولت در حال انجام است ولی در آن ۲ ماه منطقی برای ایجاد شوک به قیمت مرغ در بازار وجود داشت.

ربیعی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره برکناری رئیس صندوق بازنشستگی کشوری نیز گفت: کمال بی‌انصافی است که این موضوع را به دستور رئیس‌جمهوری منتسب کنیم. این خوانش؛ خوانش غلطی است. از روزهای اول سازمان‌های نظارتی اعلام کردند که باتوجه به قانون ایشان حائز شرایط نیستند.

وی ادامه داد: این اتفاق در زمان مرتضوی نیز رخ داد. این احتمال وجود دارد که دستگاه‌های نطارتی اشکال بگیرند. ما نیاز به محیط آرام برای کار داریم. این برکناری نیز صرفا براساس عمل به قانون صورت گرفت و امیدواریم وزیر کار از میعاد صالحی در جای دیگری استفاده کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره کنوانسیون هسته‌ای و ایرادات برخی فقهای شورای نگهیان نیز گفت: دو ساعت پیش با آقایان ظریف و صالحی در این زمینه صحبت کردیم و به نظرم اظهارات براساس مطالعاتی بود که خوب صورت نگرفته بود.

ربیعی یادآور شد: مجلس ابهامات شورای نگهبان را برطرف خواهد کرد ولی ایران هیچ الزامی برای دفن پسماندها در کشور خود ندارد ضمن اینکه در هیچ کجای این کنوانسیون خبری از اجبار ایران برای این اقدام وجود ندارد.

وی در خصوص سفر ظریف به قطر گفت: ما به همه کشورهای منطقه در ملاقات‌هایی که صورت می‌گیرد و در پیام‌های مختلف اعلام کردیم که آمادگی مذاکره با تک‌تک کشورهای منطقه برای امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را داریم.

سخنگوی دولت گفت: ایران به طور تاریخی خودش را مکلف و موظف به تامین امنیت بنگاه‌های اقتصادی و تجاری منطقه می‌داند. پیام ما هم به همه کشورها این است که اعلام حضور رژیم اسرائیل که خودشان گفتند حضور ما اطلاعاتی است و حضور فیزیکی نیست، فریب است. معمولاً اسرائیل با اطلاعات فریب به سراغ کشورها می‌رود و بخشی از اختلافات بین کشورها ناشی از همین اطلاعا‌ های فریب است. رژیم اسرائیل همیشه دشمن ایران بوده است.

وی افزود: در همه این سفرها بحث مهم دوجانبه‌ای وجود دارد که باید استمرار داشته باشد تا جایی که من مطلع هستم مسائل منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. به طور طبیعی تلاش ما برای عدم حضور بیگانگان در خلیج فارس از موضوعاتی است که ما مطرح می‌کنیم و به همه کشورها هم پیام دوجانبه‌ای برای حفظ امنیت می‌دهیم.

ربیعی در خصوص دستگیری برخی از متهمان در موضوع محیط زیست و موضع دولت در این خصوص تصریح کرد: این پرونده با حکم قوه قضائیه است اما قطعاً دولت از امنیت سازمان‌های مردم نهاد که در هر حوزه خدمت می‌کنند، حمایت می‌کند.

وی گفت: دولت قائل به نگاه امنیتی به سازمان‌های مردم‌نهاد نیست. یکی از مشکلات ما در حقیقت این است که هر پدیده جدیدی که صورت می‌گیرد با نگاهی سوءظن گونه به آن دیده می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: همه تلاش خودمان را برای اینکه هم تصمیم درست گرفته شود و هم اینکه عادلانه و بر اساس استانداردهایی که از تعریف جاسوس داریم قضاوت شود، انجام می‌دهیم در همین راستا دولت وزارت اطلاعات و نهادهای مرتبط نظر خود را در این خصوص اعلام کردند و در نهایت تشخیص نهایی با قاضی محترم و قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: از اینجا است که رژیم غاصب اسرائیل نسبت به کشور ما طمع دارد و در اینکه یکی از اهداف مهم سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای مختلف، ایران است تردید نداریم و بسیار سپاسگزاریم از کسانی که امنیت کشور ما را تامین می‌کنند و چندی پیش هم شما دیدید که تعدادی از جاسوسان توسط وزارت اطلاعات شناسایی شده و آن را اعلام کرد و من امیدوارم ترتیبی داده شود تا خبرنگاران هم از نزدیک با این قبیل پرونده‌ها آشنا شوند.

منبع: ایلنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)