کد خبر: ۳۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست شورای اسلامی شهر کرمان چه گذشت
مشرفی گفت: آیت الهی موسوی گلایه داشت آنچه که معاون فنی استانداری در خصوص سیل بند ها باید انجام می داده است انجام داده اما شهرداری کارهایی را که باید انجام می داده است نداده است و با این اوضاع در مهر یا آبان که بارندگی شود غافلگیر می شویم. ایشان همچنین اعلام کرد شهرداری حتی مجری که ما فرستادیم را هم تحویل نگرفته است.

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

نشست عمومی شورای شهر کرمان عصر امروز یکشنبه در محل خانه شهر در حالی برگزار شد که حسین چناریان و شهردار از غایبان این جلسه بودند.

به گزارش گفتارنو،رییس شورای شهر کرمان در شروع نشست عمومی شورای شهر ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر به روز خبرنگار نیز اشاره کرد و گفت: کار خبرنگاری کار هر کسی نیست و دانش لازم را می‌طلبد و هم مستلزم ذوق و استعداد ذاتی است.

محمد فرشاد عنوان کرد: شاید یکی از حرفه‌هایی که می تواند در توسعه‌ همه جانبه کشور اثر بگذارد حرفه خبرنگاری است و ما نیز در شورای شهر کرمان خبرنگاران را قبول داریم و معتقدیم فعالان این حرفه پیوسته باید در این عرصه حضور داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد:اساسنامه تیپ مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر از سوی شورای عالی استان ها ابلاغ شده و از سوی مشاور شورای شهر کرمان در مرحله شکل گیری است.

در ادامه این نشست اما علی اکبر مشرفی در نطق قبل از دستورخطاب به "رضا دادگر پور" سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شهرداری کرمان گفت:در جلسه شورای شهرستان که با معاونت عمرانی استانداری و مدیرکل ستاد بحران استانداری، داشتم، مدیر کل ستاد بحران  از عدم اختصاص کامل ساختمان مدیریت بحران از سوی شهرداری انتقاد کرد و معاون عمرانی استانداری نیز گله های زیادی در خصوص سیل بند ها داشتند.

مشرفی ادامه داد: آیت الهی موسوی گلایه داشت آنچه که معاون فنی استانداری در خصوص سیل بند ها باید انجام می داده است انجام داده اما شهرداری کارهایی را که باید انجام می داده است نداده است و با این اوضاع در مهر یا آبان که بارندگی شود غافلگیر می شویم.

مشرفی افزود: ایشان همچنین اعلام کرد شهرداری حتی مجری که ما فرستادیم را هم تحویل نگرفته است.

مشرفی اضافه کرد: مدیرکل ستاد بحران استانداری نیز در خصوص ستاد بحران از شهرداری گلایه داشت و گفت: در حالیکه ساختمان ستاد بحران توسط خارجی ها ساخته شده است و شهرداری در آن کاری انجام نداده است اما اکنون شهرداری از این ساختمان فقط یک اتاق را در اختیار ستاد بحران قرار داده است.

این عضو شورای شهر بار دیگر به درختان سطح شهر اشاره کرد و خطاب به دادگرپور گفت: زمانیکه درختان برگ سوزنی خشک می شدند گفتید به خاطر آب برج اول بوده است! خیابان جهاد چه؟ درختان آنجا چه مشکلی دارند که خشک شدند؟ کاج های مسجد صاحب الزمان چرا خشک می شوند؟ دلیل خشک شدن درختان سطح شهر چیست؟

مشرفی با بیان اینکه درختان برگ سوزنی اگر برگ ریز کنند دیگر قابل برگشت نیستند، گفت: درختان برگ پهن، توت ها نیز خشک شدند وعناب تلخ هم قبل از موعد برگ هایشان زرد شده است.

وی تصریح کرد: آنهایی که متولی فضای سبز کرمان هستند را مورد بررسی قرار دهید، به نظر من بهتر است برگردیم به چارت قدیم چرا که آن زمان فضای سبز بهتر از الان بود، درختان جنگل قائم را ببینید بالای ۲۵ درصد دچار مشکل شدند.

مشرفی درخواست کرد: شهرداری یک طرح بازسازی به شورا بدهد و تامین آب شرب جنگل قائم را نیز باید به یک طریقی انجام دهد.

این عضو شورای شهر همچنین به آبهای زیرزمینی اشاره کرد و گفت: 16 درصد آبهای زیرزمینی مربوط به شهرداری بوده است اما اسناد آن در شهرداری نیست حتی اگر شهرداری اسناد را ندارد حتماً در آب منطقه ای اسناد موجود است حتی اگراسناد پیدا هم نشود مگر می شود آب زیرزمینی کرمان را به بیرون ببرند و درختان شهرخشک شوند.

در ادامه این نشست "منصور ایرانمنش" دیگر عضو شورا نیز گفت: قرار بود شهرداری عوارض حفاری و عوارض طرح ترافیک را با هم تلفیق کند و این دو را با هم از مردم دریافت کند ،قبلا مردم برای گرفتن عوارض حفاری مستقیم فقط به شهرداری می رفتند و جواب را می گرفتند اما اکنون باید به سازمان ترافیک هم بروند و این مردم را دچار مشکل کرده است پیشنهاد می کنیم شهرداری منطقه عوارض حفاری و عوارض ترافیک را با هم بگیرد تا از رفت و آمد مردم جلوگیری شود.

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری ، درخت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)