کد خبر: ۳۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست شورای اسلامی شهر چه گذشت:
فروش یک قطعه زمین 20 هزار متر مربعی در الغدیر و همین طور اخذ قدر السهم از اراضی زیر 500 متر ازجمله موضوعات مورد بحث نشست شورای اسلامی شهر کرمان بود که با مخالفت و موفقت هایی همراه بود.

گفتارنو/ گروه شهر:

فروش یک زمین 20 هزار متر مربعی در الغدیر و همین طور اخذ قدر السهم از اراضی زیر 500 متر ازجمله موضوعات مورد بحث نشست شورای اسلامی شهر بود که با مخالفت و موفقت هایی همراه بود.

به گزارش گفتارنو، رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان در این جلسه اظهار داشت: براساس ماده 101 قانون شهرداری ها، قطعات زمین کمتر از 500 متر از پرداخت قدرالسهم به شهرداری معاف هستند.

علی خدادادی اضافه کرد: شهرداری کرمان در سال جاری لایحه ای را آماده کرده است که اراضی که قبلا سند گرفته اند، مشمول قانون 500 تا یک هزار متر شوند و قدرالسهم بپردازند که این خلاف قانون است و ما نمی توانیم بپذیریم.

در حالی که خدادادی خود به عنوان مخالف صحبت کرده بود، با واکنش تند فتح الله مویدی مواجه شد، مویدی اظهار داشت: دریافت قدرالسهم از اراضی کمتر از 500 متر خلاف شرع و قانون وخلاف مصوبه وزارت کشور است .

مویدی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: این که افراد بی تخصصی در شورای شهر هستند که مصوبات وزارت کشور را زیر پا می گذارند جای سوال دارد.

نایب رییس شورای شهر اعلام کرد: این مصوبه باید در کمیسیون معماری و شهرسازی مورد بررسی و کارشناسی بیشتر قرار گیرد.

مویدی اما با صدای بلند فریاد زد: طبق قانون، قدرالسهمی که پیش از این از مردم گرفته شده است باید برگردانده شود و خبرنگاران باید این را منعکس کنند.

رامین ارجمند کرمانی در واکنش به صحبت های مویدی گفت:شاید من نیزبا نظر شما موافق باشم اما ما باید این حق را به شهرداری بدهیم تا از لوایح خود دفاع کند و فلبداهه مطرح کردن این موضوع کار درستی نیست.

سرانجام مقرر شد این موضوع در کمیسیون معماری وشهرسازی مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه این نشست، فروش یک قطعه زمین ۲۰ هزار متر مربعی در الغدیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. براساس توضیحات داده شده در این جلسه هزار و ۹۴۱ متر مربع این زمین تجاری ، ۵ هزار متر مربع آموزشی و چیزی نزدیک به ۱۷۰ متر آن نیز فضای سبز است.

مویدی با این مصوبه نیز مخالفت کرد و گفت: زمین بسیار بزرگ است و ارزش بالایی دارد اینکه شهرداری بدون مصوبه شورا قبلا پول از مالک گرفته، اشتباه کرده است.

او در ادامه با بیان اینکه زمین ها سرمایه های شهرداری هستند و فروش آنها به صلاح نیست، گفت: این زمین که قیمتش چندین برابر شده است را با ۵ میلیارد تومان می خواهید بفروشید؟

علی خدادادی خطاب به مویدی اظهار داشت: اگر شهرداری می خواست زمین را بفروشد و حقوق کارمندانش را بدهد حرف شما درست بود اما اگر خواست با فروش زمین مصالح و میلگرد و ... بخرد و پروژه هایش را پیش ببرد این به نفع شهر و شهرداری تمام می شود.

مویدی گفت: در شرایطی که آن منطقه به فضای سبزو همچنین پارکینگ نیاز دارد فروش این زمین چه معنایی دارد؟ این زمین نباید تغییر کاربری دهد.

منصور ایرانمنش نیز ضمن مخالفت با فروش زمین گفت :این زمین کاربری اش مسکونی است من با تغییر کاربری مخالف هستم.

خدادادی در پاسخ عنوان کرد: بخشی از این زمین که مربوط به آموزش و پرورش و نیز ادارات است اعلام کرده اند ما این زمین را نمی خواهیم، و آن قسمت که مربوط به پارکینگ و فضای سبز است تغییر کاربری نخواهد داشت.

او در ادامه افزود: شهرداری قبلا پولش را گرفته و ما بقی را هم می خواهد به قیمت روز دریافت کند.
محمد جواد کامیاب نیز که در زمره موافقین فروش این زمین بود، گفت: شهرداری با حفظ کاربری این زمین را به مالک می دهد.

اگر چه بنا به توضیحات اعضای شورای شهر فروش این زمین قانونی بوده، اما کماکان اعتراضات مویدی در خصوص عدم فروش این زمین باقی ماند.

با توجه به بحث های صورت گرفته در جلسه شورای شهر تصمیم گیری در خصوص فروش زمین به رای گذاشته شد وبا ۵ رای موافق و ۵ رای مخالف مقرر شد تا این موضوع به بررسی مجدد برسد.

در ادامه نیزعل اکبر مشرفی روی قیمت کارشناسی شده یک زمین دیگر بحث و مخالفت کرد و علیرغم اینکه خدادادی اعلام کرد کارشناسان رسمی دادگستری که مورد اعتماد ما نیز هستند بر روی زمین قیمت گذاری کردند اما همچنان مشرفی بر مخالفت خود تاکید داشت.

اعضای شورای شهر به اتفاق از مشرفی خواستند تا به عنوان نماینده شورا به همراه میرحسینی و ایرانمنش برای کارشناسی و قیمت گذاری زمین بروند که با مخالفت مشرفی مواجه شد و گفت: من نه حکمی دارم و نه نماینده رسمی شورا هستم اما نظرم را عنوان میکنم.

میرحسینی و ایرانمنش اظهار داشتند ما حاضریم استعفا دهیم و شما نماینده رسمی شورا شوید و فرشاد هم با این پیشنهاد موافقت کرد، در نهایت اما مقرر شد شورا سه نماینده رسمی در امر کار کارشناسی و قیمت گذاری زمین ها داشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)