کد خبر: ۳۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:
نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با یادآوری وادرات ۵۰۰ هزار تن ذرت آلوده به قارچ آفلاتوکسین، گفت: عدم هماهنگی دستگاه های دولتی دلیل واردات ذرت های آلوده است لذا وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت و مسئولان گمرک مکلف به ارایه اسناد شدند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با یادآوری وادرات ۵۰۰ هزار تن ذرت آلوده به قارچ آفلاتوکسین، گفت: عدم هماهنگی دستگاه های دولتی دلیل واردات ذرت های آلوده است لذا وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت و مسئولان گمرک مکلف به ارایه اسناد شدند.

امیر خجسته در کمیته اقتصادی کمیسیون اصل نود مجلس با رئیس گمرک، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد و معاونانی از وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان، گفت: این نشست در خصوص واردات 145 هزار تن ذرت آلوده به قارچ آفلاتوکسین بود که توسط سیزده شرکت دولتی از کشور مالزی وارد کشور شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این ذرت ها از بندر امام خمینی(ره) و با خروج 35 میلیون دلار ارز وارد کشور شده است، بر اساس مستنداتی که مسئولان به ما دادند و همچنین ضمن بررسی صورت گرفته از دستگاه ها از جمله سازمان استاندارد دلیل بی توجهی را جویا شدیم.

واردات ذرت های آلوده در نتیجه عدم هماهنگی دستگاه های دولتی

وی افزود: رئیس سازمان استاندارد اذعان کرد که واردات این ذرت های آلوده را تایید نکردند، به نظر می آید که نقش اداره گمرک باید پررنگ تر باشد. در نهایت بر اساس استدلال مسئولان به این نتیجه رسیدیم که عدم هماهنگی نگران کننده ای بین مجموعه دولتی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، سازمان استاندارد و وزارت بهداشت و درمان وجود دارد.

خجسته عنوان کرد: این ذرت ها از سال 95 تاکنون در بند امام خمینی است، آلودگی ذرت ها از سوی سازمان ملی استاندارد اعلام شده است، البته سایر مجموعه ها نیز مواردی را اعلام کردند که برای ما قابل قبول نبود، متاسفانه این عدم هماهنگی موجب رها کردن مشکل شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه حدود 85 درصد کالاها از بندر امام خمینی(ره) وارد می شود، گفت: این کالاهای آلوده در بند امام انبار شده که نگرانی آسیب به سایر محموله ها را ایجاد کرده است.

رقم واردات ذرت آلوده به 500 هزار تن می رسد

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری انجام گرفته و با توجه به اسناد موجود متوجه شدیم که میزان ذرت ها 500 هزار تن است که 350 هزار تن وارد شده و مابقی در انبارها وجود دارد، لذا امروز از مسئولان گمرک خواسته شد تا گزارش مبسوطی به ما ارایه دهند. از این رو وزرای اقتصاد، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان نیز باید در نشست بعدی حضور پیدا کنند.

خجسته ادامه داد: گویا رئیس جمهور دستور امحاء این ذرت ها را صادر کرده است اما ما خواستار تعیین تکلیف همه موارد شدیم، لذا بنا شد تا وزاتخانه ها ی مذکور اسناد و مدارک لازم را به ما ارایه دهند تا به مراجع قضایی ارجاع دهیم.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وزارتخانه ها باید اسناد لازم را به ما دهند زیرا به نظر می رسد که مافیایی دست در این ماجرا داشتند.

برچسب ها: گندم آلوده ، واردات ، ارز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)