کد خبر: ۳۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مطرح شد:
مدیر کل بهزیستی نیز از کمبود اعتبارات دولتی گلایه کرد و گفت: سهم بری ما از اعتبارات کشور در بحث پیشگیری از اعتیاد کم است و این اجحاف در حق کرمان است. از اعتباراتی که تخصیص می یابد می توانیم دریابیم که پیشگیری از اعتیاد در عمل مورد توجه نیست.

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر معاون دادسرای استان با انتقاد از عملکرد بهزیستی در خصوص کمپ ماده 16گفت: در خصوص نگهداری معتادان متهاجر در مرکز ماده ۱۶، سال گذشته پیش بینی شده بود ۷۰۰ مورد پذیرش شود اما در عمل چیز دیگری بود. و اینگونه مطرح شد که پزشکان گفتند کار دیگری برای معتادین نمی‌شود کرد ؛آنها را ترخیص کردیم.


به گزارش گفتارنو، شمس الدینی ضمن اشاره به اینکه نباید فقط بر روی مرکز استان متمرکز شویم افزود: من پیشنهاد دارم مصوبات گذشته را زنده و اجرا کنیم .

او ادامه داد: در تهران مصوب شده است به غیر از کرمان در ۴ شهر بم، سیرجان، رفسنجان و جیرفت چهار مرکز دیگر را راه اندازی کنیم بیایید این ها را عملیاتی کنیم.

شمس الدینی با یادآوری اینکه کمپ ماده 16 بانوان را تعطیل کردیم که باید راه اندازی شود، گفت: ناهنجاری های اجتماعی مردم را آزار می دهد. خیلی از این ناهنجاری ها مربوط به فرد ترد شده از جامعه و خانواده به علت اعتیاد است، دوستان ما در زندان طرحی را پیشنهاد کردند اما اهتمامی روی آن نشده است ما باید یک فضا با امکانات اولیه در اختیار این معتادین بگذاریم تا پس از درمان دوباره به سراغ مواد نروند.

او افزود: باید از تجربه دنیا استفاده کنیم، شهرداری و بهزیستی پای کار بیایند و غذای مناسب برای افراد را فراهم کنند و متادون در اختیارشان بگذاریم البته این مراکز نباید حالت اداری داشته باشند تا به آنها فشار بیاید.

مدیرکل بهزیستی خطاب به معاون دادسرای استان گفت: یک نفر که بدون مجوز قضایی ترخیص شده است را بگویید. قرار نیست ما اینجا کسی را محکوم کنیم.

صادقی ادامه داد:هزار و 567 نفر را پذیرش کردیم در حالی که باید ۱۴۰ نفر را می پذیرفتیم به لحاظ مشکلاتی که در استان وجود داشت از همه مبلغی که می توانستیم برداشت کنیم برداشت کردیم.

او خاطرنشان کرد: شورای تامین مجوز داده است تا در چهار نقطه استان مجوز مرکز ترک اعتیاد بدهیم اما یک هزار تومانی به ما اختصاص نیافته است ، چهار مرکز می خواهیم بزنیم هزار مشکل داریم.

صادقی در ادامه نوک پیکان انتقادهایش را متوجه مرکز کشور کرد و گفت: کشور به سختی با ما راه می آید و ما باید با هم این مسائل را حل کنیم چرا که ما از خیلی از ظرفیت‌هایی که در دیگر استانها و مراکز کشور موجود است محرومیم و باید اعتبارات ما افزایش یابد.

شمس‌الدینی خطاب به صادقی گفت: شأن استان ما بیشتر از اینهاست کمپ ماده ۱۶ در امنیت جامعه تاثیر مستقیم دارد و در خصوص این موضوع اهتمام لازم صورت نگرفته است.

او تاکید کرد: کمپ ماده 16 درست دیده نشده است و از ظرفیت آن برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده نشده است و فقط در حد رفع مسئولیت یکسری از کارها را انجام دادیم.

معاون دادسرای استان خاطرنشان کرد: در عید نوروز تصویب شد این مرکز ۷۰۰ نفر پذیرش داشته باشد اما ما رفتیم ۵۰۰ نفر پذیرفته شده بود. در این مدت سه سال دوستان بهزیستی در کمپ زحمت زیادی کشیدند اما آنچه قانون مطرح کرده است و حق کرمان بوده است انجام نشده است.

او ادامه داد: یک بحثی مطرح است که مسئولیت کمپ را به کسی دیگر واگذار کنند و بهزیستی می تواند در محدوده توان و ظرفیت خود کمک کند نه بیشتر.

مدیر کل بهزیستی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد بهزیستی در کمپ ماده 16 گفت: حدود هزار و ۲۳۲ نفر را از کمپ ترخیص کردیم که همه اینها با مجوز قوه قضاییه ترخیص شدند ما در این مرکز به هیچ عنوان ترخیص ارادی نداشتیم.

صادقی به اختلاف بهزیستی و قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: خیلی از افرادی که در کمپ پذیرش می شوند معتاد متهاجر محسوب نمی شوند باید همین یک مرکز که در کرمان مجوز دارد را  به افراد کارتن خواب اختصاص بدهیم و همین کفایت می کند اما تعداد زیادی که پذیرش می شوند مربوط به شکایت خانواده است که در عین حال بضاعت درمان بیمار را دارند.

او اظهار داشت: این سیستم قرار است هزینه ها را صرف درمان معتادان کف خیابان کند نه کسانی که توانایی مالی برای درمان دارند.

صادقی به مرکز ترک اعتیاد بم اشاره کرد و گفت: این مرکز با ظرفیت ۴۰ نفر در حال فعالیت است و ما از اعتبارات خودمان به آنها تزریق کردیم و نتوانستیم اعتبار جدید برای آنها بگیریم.

مدیر کل بهزیستی نیز از کمبود اعتبارات دولتی گلایه کرد و گفت: سهم بری ما از اعتبارات کشور در بحث پیشگیری از اعتیاد کم است و این اجحاف در حق کرمان است. از اعتباراتی که تخصیص می یابد می توانیم دریابیم که پیشگیری از اعتیاد در عمل مورد توجه نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)