کد خبر: ۳۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس:
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین پروژه جاده ای استان کرمان محور نوق- بافق است که عملیات احداث آن به اتمام رسیده است.

احمد محمدی انارکی در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهار داشت: تاکنون درآمدهای حاصل از املاک و باغات کشاورزی پسته دکتر رفیعی واقع در رفسنجان از کشور خارج می شد که با پیگیری های لازم و دستور مقام معظم رهبری از خروج این درآمدها به خارج از کشور جلوگیری شد و قرار است این درآمدها برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد رفسنجان با توجه به نیازهای آنها به تدریج ابلاغ و مصرف شود.

وی با بیان اینکه در دولت فعلی در بحث دارو که از اساسی ترین کالاهای مردم است مشکلاتی پیش آمد که با ورود دولت بخشی از این مسائل حل شد، افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز از 4200 تومان به 20 هزار تومان در این عرصه تعدادی از دلالان برای به دام انداختن افراد و تخریب معیشت زندگی مردم نقشه کشیدند، به طوری که دولت 100 هزار میلیارد تومان یارانه کالای اساسی را پرداخت می کند اما این کالاها با 48 درصد تورم به صورت قاچاق خارج می شود اما خوشبختانه با ورود رئیس قوه قضاییه و دستگاه قضا به این مقوله و با نگاه عدالت محوری که کسی نتواند حق مردم را پایمال کند، دست رانت خواران و مفاسد اقتصادی بر ملا شد و در این مدتی که مورد تحریم شدید آمریکا بودیم با فرمایشات و نگاه آینده نگری رهبری همه مراحل به سلامت پشت سر گذاشتیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به سفر استاندار به رفسنجان در هفته گذشته و پیگیری و حل مشکلات و معضلات این شهرستان، یادآور شد: اساس کار ما اشتغال است و قشر ضعیف نیاز به حمایت دارند و باید به فکر کارآفرینی باشیم، ضمن اینکه 3 میلیون و 500 هزار نفر در کشور در انتظار شغل هستند. امسال طی دو مرحله 800 نفر در مس سرچشمه از همه مناطق به عدالت انتخاب و به کار گرفته می شوند.

محمدی انارکی ادامه داد: مباحث مربوط به وام تولیدکنندگان پیگیری و با تبصره 16 موجب شد بخشی از بدهکاری به بانک ها پرداخت و مشکل حل شود؛ همچنین امهال وام های کشاورزی هم در حال انجام است و تنها شهرستانی هستیم که کشاورزان از همه بانک ها وام گرفته بودند لذا طبق تبصره 16 برای افراد حقیقی و مردم عادی، شرکت ها و مراکز تولیدی که تا سقف 500 میلیون تومان وام گرفته اند اصل وام را می توانند بپردازند و سود بر دیرکرد و جریمه آنها بخشیده می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در ادامه با اشاره به اینکه جاده های رفسنجان بسیار خطرناک هستن، تصریح کرد: برای دوبانده شدن جاده نوق 3 پیمانکار در حال کار هستند ضمن اینکه بزرگترین پروژه جاده ای استان کرمان محور نوق- بافق است که عملیات احداث آن به اتمام رسیده است این مسیر به طول 28 کیلومتر در عرض 10.5 کیلومتر است که بزرگترین پروژه استان کرمان است و جوادیه فلاح را تا 200 کیلومتر به بافق و تا 60 کیلومتر به بندرعباس نزدیک می کند.

محمدی انارکی در خصوص آب شهری نیز گفت: شبکه آب شهری رفسنجان فرسوده و 50 ساله است که در حال تعویض هستند و لوله های جدید جایگزین می شود تا مشکل آب برطرف شود.

وی اضافه کرد: بزرگترین پروژه منبع ذخیره آب استان کرمان با 15 هزار متر مکعب در رفسنجان در حال احداث است که بیش از نیمی از این پروژه انجام شده است و تا 22 بهمن تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)