کد خبر: ۳۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از حواشی انتخاب هیات رییسه شورای شهر:
او اظهار داشت: اگر من کسی را قبول نداشته باشم و رای سفید به او بدهم خب این ربع ساعت و نیم ساعت نظرم را عوض نمی‌کند. در طول این دو سال اگر برای من توانایی یا عدم توانایی یک فرد مشخص نشده باشد در این ربع ساعت هم چیزی عوض نمی‌شود. در هر صورت حسن انتخابات همین است که یک عده کسی را قبول دارند یا قبول ندارند.

گفتارنو/ گروه شهر:

در جلسه صحن علنی شورای شهر کرمان، انتخاب هیات رییسه برای یکسال آینده در دستور کار شورای شهر قرار گرفت که البته با مناقشاتی بین اعضا همراه بود.

به گزارش گفتارنو، محمد فرشاد کاندیدای ریاست شورا، رامین ارجمند نامزد نایب رئیسی و علی خدادادی کاندیدای منشی اول و سیدرضا میرحسینی به عنوان کاندیدای خزانه داری معرفی شدند که هر سه عضو با شش رای انتخاب شدند.

اما این همه ماجرا نبود. زهرا لری که به تازگی به شورا راه یافته است در پایان رای‌گیری اظهار داشت: نه تنها من بلکه تک تک خبرنگاران این سوال برایشان پیش می‌آید که چرا کسی کاندیدا نشد.

او ادامه داد: دلیل این قضیه این است که همانطور که مشخص شد افرادی که به عنوان کاندیدا خودشان را معرفی نکردند هیچ کدام حب پست‌های شورا را نداشتند و هدف خدمتگزاری صرف بود و آن را وظیفه خودشان قرار دادند.

لری خاطرنشان کرد: اما من به عنوان یک عضو شورا دلم می‌خواست به نوعی برنامه‌ریزی شود که ریاست محترم شورا با حداکثرآراء انتخاب شود.

او فرشاد را به عنوان یک شخصیت وارسته معرفی کرد و گفت: ایشان فردی است با درایت که می‌توانند جلسات را اداره کنند و من و بقیه دوستان ایشان را قبول داریم. اما چرا نمی‌بایست کل آرا را کسب کنند؟ یا نماینده بخشی از مردم شهر نباشند بلکه به عنوان نماینده کل یک شهر انتخاب شوند.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: این دل نگرانی من است، نمی‌دانم، به هر حال تا انتهای دوره نیز احتمالا به همین شکل خواهد بود.

لری یادآور شد: من قبلا هم این درخواست را از آقای فرشاد داشتم، اگر یک ربع وقت می‌گذاشتند شاید نتیجه خیلی بهتر از این می‌شد و کسی هم کاندیدا نمی شد. اما خیلی محترمانه دوستان با هم صحبت می‌کردند.

او ادامه داد: ببینید نمی‌شود در حضور مطبوعات ما بتوانیم کارهای کارشناسی و مباحثی که داریم باهم داشته باشیم قطعا خیلی شسته و رفته و خیلی با آرامش کافی جلسه برگزار می‌شود ولی من گفتم این قضیه را عنوان کنم این دلخوری و این شاید ایراد وجود دارد چه اتفاقی می‌افتاد؟ یعنی ارزش نداشت هیات رییسه شورا یک ساعت وقت بگذارد و کلیه اعضاء نظراتشان را مطرح کنند هیج کس نمی‌خواست پست کسی دیگر را غصب کند.

لری افزود: همینطور که خود آقای فرشاد استحضار دارند پیشنهاد هم شد و قرار بر این بود جلسه‌ای گذاشته شود و خروجی خیلی خوبی هم به دست می‌آمد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

این عضو شورای شهر گفت: کاش ما قدرت این ریسک را داشتیم، کاش این شجاعت وجود داشت که این مبحث به آن شکل خاص خودش مطرح می‌شد ولی خب این اتفاق نیفتاد و واقعا برایم جای تعجب دارد چرا و دلیل آن چه بوده است.

لری ادامه داد: ما آمده‌ایم تا از حق مردم دفاع کنیم؛ اینجا هیچ یک از اعضا حقی را نمی‌خواستند اما اینکه لااقل نظرخواهی از دوستان صورت بگیرد این حق مسلم تک تک اعضا بوده است؛ این اتفاق اما نیفتاد.

در ادامه جلسه محمد فرشاد رییس شورا خطاب به لری عنوان داشت: شورا چیزی را پنهان ندارد و ما در کمیسیون‌ها و در جلسات روزانه با هم گفت‌و‌گو می‌کنیم. یکدیگر را می‌شناسیم و از توانمندی‌های یکدیگر باخبریم و رای‌گیری هم علنی است.

فرشاد خاطرنشان کرد: این که گفتید ای کاش شجاعت داشتید و تشکیل جلسه می‌‌دادید، ما که همیشه جلسه تشکیل می‌دهیم.

لری در پاسخ گفت: من درخصوص انتخابات هیات رییسه می‌‌گویم آقای رییس.

فرشاد ادامه داد: من اینجا در حضور همه اعلام کردم همه شما همتا هستید و هر کدام یک رای دارید و همه یک جایگاه مساوی داریم و گفته شد هرکسی می‌خواهد کاندیدا شود و وقتی کسی کاندیدا نمی‌شود. به هر حال یک کاندیدا را یک تعدادی قبول دارند و یکسری‌ها ندارند و این ایرادی به فرآیند انتخابات نیست.

او اظهار داشت: اگر من کسی را قبول نداشته باشم و رای سفید به او بدهم خب این ربع ساعت و نیم ساعت نظرم را عوض نمی‌کند. در طول این دو سال اگر برای من توانایی یا عدم توانایی یک فرد مشخص نشده باشد در این ربع ساعت هم چیزی عوض نمی‌شود. در هر صورت حسن انتخابات همین است که یک عده کسی را قبول دارند یا قبول ندارند.

فرشاد خاطرنشان کرد: با کسانی که رای ندادند چیزی تغییر نمی‌کند با کسانی هم که رای آورده‌اند چیزی تغییر نمی‌کند مثل سابق هم اندیشی و مشورت می‌کنیم مخالف و موافق صحبت می‌کنند و مصوباتی که به صلاح جامعه باشد با هم‌فکری و همراهی هم تصویب می‌شود.

او ادامه داد: با شناختی که از همه اعضا دارم و همه فرهیخته و توانمند و صاحب تجربه هستید، با همکاری می‌توانیم کارها را پیش ببریم و قدم‌های مثبتی برداریم.

در ادامه جلسه، علی خدادادی خطاب به لری گفت: اینجا یک پارلمان محلی است مانند تمام پارلمان‌ها قاعده پارلمان هم همین است و ما نمی‌توانیم از قاعده پارلمان مستثنی باشیم که چرا اینطوری شد. اما اینکه گفتید پست‌ها را غصب کردند واقعا اینطوری نیست و از این کلمات خواهش می‌کنم بکار نبرید.

لری در پاسخ گفت: من اصلا و به هیچ وجه نگفتم غصب، من اینجا یادداشت کردم گفتم هیچ کدام از افراد حب پست‌های شورا را ندارند.

خدادادی در واکنش گفت: صداها ضبط شده است و می‌توانیم بازخوانی کنیم.

خدادادی ادامه داد: در جایی دیگر گفتید شجاعت نداشتید جلسه بگذارید. چرا نیامدید درخواست جلسه بدهید؟

لری گفت: من درخواست دادم، جناب رییس من خدمت شما نیامدم و درخواست جلسه ندادم؟

فرشاد گفت: من گفتم قبل از جلسه صحبت می‌کنیم.

لری اظهار داشت: من عنوان کردم یک جلسه غیر علنی بگذاریم، از این به بعد مکتوب می‌گویم.

خدادادی گفت: این رویه کار درستی نیست من در ابتدا گفتم پارلمان یعنی...

لری صحبت خدادادی را قطع کرد و گفت: پارلمان یعنی یک عده تمام پست‌ها را داشته باشند و بقیه هیچ؟

خدادادی گفت: کدام پست‌ها؟ شما مجلس شورای اسلامی را رصد کنید...

اینبار مویدی صحبت‌های خدادای را نیمه تمام گذاشت و گفت: صلاح نیست این حرف‌ها اینجا مطرح شود. ما به همه احترام می‌گذاریم،اما من 18 سال در شورای شهر بودم از همه جناح‌ها در شورا بودند و من با آنها کار کردم اما این سبک اداره کردن شورا نیست.

مویدی ادامه داد: هیچ سالی اینطور نبوده است و همه به هم احترام می گذاشتند چپ و راست . منتقد هم داشتیم اما برای دیگران احترام می گذاشتیم.

او تصریح کرد: اما این سبک که همه ازقبل تعیین شده باشند درست نیست چرا یک تعدادی باید همیشه در کمیسیون ها باشند و یک تعدادی نه.

مویدی در دفاع از لری گفت: آن چیزی که خدادادی از زبان لری گفتند اصلا و ابدا ایشان نگفتند اما سوالشان بجا بود.

لری نیز گفت: حتی خود آقای فرشاد به من پیشنهاد دادند و من گفتم به هیچ عنوان خواستار پست‌های رییس و نایب ریسی یا هیات رییسه نیستم.

مویدی بار دیگر تذکر داد: باز کردن موضوع به صلاح نیست.

در ادامه منصور ایرانمنش، مویدی و مشرفی قصد ترک جلسه را داشتند که خدادادی اعلام کرد: جلسه دیگر مفصل در مورد این موضوع صحبت می کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)