کد خبر: ۳۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
افتتاح پروژه های روستایی کرمان به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهور
در سومین روز از هفته دولت و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهور، 835 پروژه روستایی استان کرمان در حوزه های آب، برق، مخابرات، راه، گازرسانی، بهداشت و درمان با اعتبار 284 میلیارد تومان افتتاح شد.

روحانی: ایجاد تحول در کرمان با انتقال آب از دریای عمان/کرمان بهشت معادن کشور است

در سومین روز از هفته دولت و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهور، 835 پروژه روستایی استان کرمان در حوزه های آب، برق، مخابرات، راه، گازرسانی، بهداشت و درمان با اعتبار 284 میلیارد تومان افتتاح شد.

محمدجواد فدایی، استاندار کرمان امروز چهارم شهریورماه در سومین روز از هفته دولت در بهره برداری از پروژه های روستایی استان کرمان در روستای ده‌زیار که در ارتباط ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهور صورت گرفت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: 480 پروژه با اعتباری بالغ بر 530 میلیارد تومان در بخش دولتی و 179 پروژه بخش خصوصی با 15 هزار میلیارد تومان آماده افتتاح در استان کرمان داریم.

وی افزود: پروژه های روستایی استان کرمان شامل برقرسانی به 24 روستا با جمعیت 197 خانوار، تامین روشنایی ورودی 59 روستا با اعتبار 13.8 میلیارد تومان، آبرسانی به 57 روستا شامل 3805 خانوار در 5 شهرستان با اعتبار 18.4 میلیارد تومان است که به ازای هر خانوار 4.8 میلیون تومان هزینه شده است و با بهره برداری از این پروژه ها 76 درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی بهره مند می شوند.

فدایی تصریح کرد: همچنین امروز پروژه های گازرسانی به 66 روستا با 6 هزار و 543 خانوار در 4 شهرستان استان کرمان با اعتبار 55.2 میلیارد تومان بهره برداری می شود که 8.4 میلیون تومان به ازای هر خانوار هزینه شده است.

استاندار کرمان بیان کرد: از سال 92 تاکنون 725 روستای استان گازدار شده که 346 مورد در سال 97 انجام شده و 43 درصد از جمعیت روستایی استان از گاز بهره مند شده اند.

وی افزود: آسفالت 83 کیلومتر راه روستایی برای 43 روستا در 13 شهرستان با اعتبار 31.4 میلیارد تومان و بهسازی 138 کیلومتر راه روستایی با اعتبار 78.7 میلیارد تومان از دیگر پروژه هایی است که امروز افتتاح می شود.

فدایی اظهار کرد: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دسترسی 444 روستای استان کرمان به شبکه ملی اطلاعات و پوشش شبکه تلفن همراه با اعتبار 18 میلیارد تومان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: 98 درصد روستاهای استان کرمان به نوعی ارتباط مخابراتی دارند که در سال 92 این میزان 66 درصد بوده و 80 درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند.

استاندار کرمان بیان کرد: در بهداشت و درمان روستاها 11 پایگاه سلامت، 11 واحد محل اقامت پزشک، 86 خانه بهداشت و 13 مرکز خدمات جامع سلامت امروز در استان کرمان بهره برداری می شود.

وی افزود: امروز 835 پروژه با 284 میلیارد تومان در روستاهای استان کرمان آماده افتتاح است.

 حجت الاسلام و المسلمین "حسن روحانی" رییس جمهور نیز در ارتباط ویدئوکنفرانس اظهار کرد: کرمان به عنوان بهشت معادن کشور جایگاه عظیمی در استخراج معادن مورد استفاده کشور دارد.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام و جذب سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته و یک طرح مهم که توسط بخش خصوصی اجرا و دولت از آن حمایت می کند، رساندن آب از دریای عمان به استان های کرمان و یزد است که موجب تحول بزرگی برای پیشرفت این دو استان خواهد بود.

 با دستور رییس جمهور طرح های روستایی استان کرمان در حوزه‌های آب، برق، بهداشت و درمان، گازرسانی، راه و مخابرات در استان کرمان همزمان با پنج استان کشور بهره برداری شد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)