کد خبر: ۳۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
محمد فرشاد در نشست بررسی عملکرد دو ساله شورای شهر در دفتر جمعیت توسعه وآزادی:
رییس شورای شهر کرمان با بیان اینکه اتمام طرح‌ها و پروژه های نیمه تمام شهر کرمان از جدی ترین برنامه‌های شورای شهر و شهرداری کرمان در این دوره بوده و هست و همه تمرکز خود را برای این مهم گذاشتیم گفت: به دنبال ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در اجرای فاز دوم پروژه بلوار کوثر هستیم و بزودی جلسه انعقاد قرارداد با سرمایه گذار را خواهیم داشت و این پروژه تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید؛ همچنین 15 میلیارد تومان برای احداث پروژه پارک گردشگری شهر کرمان نیز اختصاص یافته است.

بهره‌برداری از فاز دوم احداث بلوار کوثر تا 2 سال آینده/استفاده از نیروهای متخصص و جوان درون شهرداری/ آغاز فعالیت شورای محلات/ همه تمرکز خود را روی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام گذاشتیم

رییس شورای شهر کرمان با بیان اینکه اتمام طرح‌ها و پروژه های نیمه تمام شهر کرمان از جدی ترین برنامه‌های شورای شهر و شهرداری کرمان در این دوره بوده و هست و همه تمرکز خود را برای این مهم گذاشتیم گفت: به دنبال ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در اجرای فاز دوم پروژه بلوار کوثر هستیم و بزودی جلسه انعقاد قرارداد با سرمایه گذار را خواهیم داشت و این پروژه تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید؛ همچنین 15 میلیارد تومان برای احداث پروژه پارک گردشگری شهر کرمان نیز اختصاص یافته است.

محمد فرشاد عصر امروز در جلسه بررسی کارنامه دو ساله شورای پنجم شهر کرمان که در دفتر جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان برگزار شد با اشاره به انتخابات هیات رئیسه سال سوم شورای شهر کرمان در روز گذشته گفت: 7 نفر از اعضای شورای شهر دوره پنجم شهر کرمان متعلق به لیست امید(اصلاح طلبان) بودند اما با همه این گرایش های سیاسی موجود در شورای شهر، تاکنون شورا با رویکرد هم‌فکر و هم‌اندیشی و در فضای دور از چالش شهر را مدیریت کرده است.

شهرداری پاسخگو انتخاب کردیم

وی انتخاب شهردار را وظیفه اصلی شورای شهر دانست و در ادامه با بیان این مطلب که شهرداری اصلاح طلب و پاسخگو از سوی شورای شهر کرمان انتخاب شده است، تصریح کرد: قوانین آنگونه که باید دست شوراهای را باز نگذاشته است اما این قوانین در حال تکامل به سمت مدیریت واحد شهری هستند.

رییس شورای شهر کرمان از مدیریت شهر توسط دستگاه‌های مختلف و مشکلاتی که در این زمینه فرا روی شورای شهر و شهرداری است، سخن به میان آورد و بیان کرد: امیدواریم در آینده شاهد یک قانون جامع باشیم تا شوراها به درستی بتوانند فعالیت کنند.

وی شوراها را ترکیبی از افراد مختلف با سلایق مختلف برشمرد که سبب‌ساز ناهماهنگی و عدم همدلی در بین اعضای آنها می‌شود و در ادامه به تعداد اعضای اصلاح طلب دوره پنجم شورای شهر کرمان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دوره پنجم شورای شهر کرمان با همدلی و تعامل کار را پیش می‌برند و با وجود آنکه تعدادی از اعضای این شورا به دلایل مختلف استعفا دادند اما همچنان اکثریت اعضای این شورا اصلاح طلبان هستند.

فرشاد در عین حال از خدمات شورای چهارم شهر کرمان تقدیر کرد و شوراهای دوره‌های مختلف را مکمل یکدیگر دانست. 

استفاده از نیروهای متخصص جوان و هماهنگ با شهردار درون شهرداری

فرشاد از چیدمان نیروها در شهرداری سخن به میان آورد و عنوان کرد: استفاده از نیروهای متخصص جوان درون شهرداری با رویکرد اینکه با تصمیمات شهردار هماهنگ و شهردار را قبول داشته باشند، یکی از اقدامات قابل توجه شهردار کرمان بوده است.

وی ساماندهی چالش‌های کارگران در خصوص حقوق کارگران شهرداری و پرداخت مطالبات پیمانکاران را از اقدامات شورای این دوره دانست و تصریح کرد: اتمام طرح‌ها و پروژه های نیمه تمام شهر کرمان از جدی ترین برنامه‌های شورای شهر و شهرداری کرمان در این دوره بوده و هست و همه تمرکز خود را برای این مهم گذاشتیم.

رییس شورای شهر کرمان با برشمردن پروژه‌هایی که در این شورا به اتمام و بهره‌برداری رسیدند، تصریح کرد: به طورمتوسط 40 درصد کار پروژه‌های نیمه تمام سطح شهر کرمان تا دوره قبلی شورای شهر انجام شده بود که این شورا منابع مالی برای اتمام این پروژه‌ها را تامین و سعی بر بهره‌برداری رساندن آنها کرده است.

اختصاص 15 میلیارد تومان برای احداث پارک گردشگری شهر کرمان

وی تهیه قیر و توجه به مناطق کمتر برخوردار شهر کرمان را از دیگر اقدامات شورای شهر برشمرد و عنوان کرد: به دنبال ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در اجرای فاز دوم پروژه بلوار کوثر هستیم و بزودی جلسه انعقاد قرارداد با سرمایه گذار را خواهیم داشت و این پروژه تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید؛ همچنین 15 میلیارد تومان برای احداث پروژه پارک گردشگری شهر کرمان نیز اختصاص یافته است.

فرشاد، پارلمان شهری را یکی از مشخصه‌های شوراها نام برد و اظهار کرد: شورای شهر کرمان در کارهای اجرایی دخالت نمی‌کند و فقط بر اقدمات شهرداری نظارت می‌کند و همچنین در چیدمان نیروهای شهرداری نیز دخالت ندارد اما وقتی که شهردار و اکثر اعضای شورا شهر، اصلاح طلب هستند باید نیروهای همراه خود برای بهتر انجام شدن کارها، انتصاب شود.

آغاز فعالیت شورای محلات

وی اصلاح و تکمیل قوانین مرتبط با عوارض را از دیگر کارهای شورا برشمرد و تصریح کرد: همه مصوبات شورا در شورای علنی و با حضور خبرنگاران تصویب شده‌اند و هیچ چیز پنهانی در این شورا نداریم ضمن آنکه در این دوره فعالیت شورای محلات نیز تصویب شد زیرا معتقدیم این محلات حلقه‌های به هم پیوسته‌ای با شورای شهر و شهرداری هستند.

رییس شورای شهر کرمان با بیان این مطلب که شورای محلات در راستای گسترش عدالت تشکیل می‌شود، تصریح کرد: شورای محلات در مرحله اول در 53 محله شهر کرمان و در قدم بعدی در 73 محله شهر کرمان راه اندازی خواهد شد ضمن آنکه تاسیس شهرداری بافت قدیم نیز در دستور کار شورای شهر قرار گرفته که ساختمان این شهرداری نیز در خیابان شهید باهنر خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)