کد خبر: ۳۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
طیبه سیاوشی:
سیاوشی: گرچه دولت روحانی توجهی به مطالبات فراکسیون زنان مجلس زن در مورد گزینه‌های انتخابی برای وزارت آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نداشت حداقل در انتخاب معاونان و مدیرکل استان‌ها از توانمندی زنان استفاده کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: گر چه دولت تدبیر و امید توجهی به مطالبات فراکسیون زنان مجلس در مورد گزینه‌های انتخابی برای وزارت آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری نداشت حداقل در انتخاب معاونان و مدیرکل استان‌ها از توانمندی زنان استفاده کند.

 طیبه سیاوشی شاه عنایتی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکر و تقدیر از دستگاه دیپلماسی به ویژه دکتر ظریف که علیرغم تحریم آمریکا، ملاقات‌ها و دیدارهای موثر و فشرده‌ای را طی روزهای گذشته داشته که این امر حاکی از آن است که نفوذ کدام و توان چانه‌زنی و حضور ایران در عرصه دیپلماسی همچنان قدرتمند است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: بدیهی است مذاکرات برمبنای منافع ملی و با تائید مقامات عالیه نظام انجام شده بنابراین دوستان در داخل کشور، هنگام اظهارنظر به این موارد توجه نمایند که جهت حفظ انسجام ملی و انعکاس در صحنه بین المللی ضروری است.

وی در مورد سیاست خارجی و داخلی و مسائل تهران ادامه داد: امروز سرمایه‌های ملی (عرصه های مناطق حفاظت شده و منابع طبیعی) وضعیت بحرانی و نگران کننده‌ای را پشت سر می‌گذارند علیرغم وجود قوانین مصوب، برنامه های توسعه و سند چشم انداز نه تنها قوانین به درستی اجرا نمی شوند بلکه در موارد بسیاری دور زده می شوند نظارت بر اجرای قوانین، ارزیابی و کنترل ضعیف است.

در بسیاری از موارد صاحبان قدرت از مشکلات اقتصادی موجود سوء‌استفاده می‌کنند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم با انتقاد از اینکه در بسیاری از موارد صاحبان قدرت از مشکلات اقتصادی موجود سوء‌استفاده می‌کنند، تصریح کرد: با هزینه از منابع طبیعی به بهانه ایجاد اشتغال، معدن کاوی، گردشگری و جاده سازی به اهداف اقتصادی دست می یابند که فسادهای مالی کنونی در برابر آن رنگ می‌بازد.

سیاوشی ‌شاه ‌عنایتی گفت: آیا در بحث جنگلها و مراتع حفظ خاک و مقابله با زمین خواری قانون کم داریم نیاز به اصلاح قانون هست؟ چرا اقدامات موثری صورت نمی گیرد ؟ چرا رتبه کشور در حفظ محیط زیست، فرسایش خاک‌، بحران آب تا این حد نگران کننده است؟

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در بحث تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین که اغلب کشورهای جهان برنامه‌های اقدام دارند و در جهت کاهش اثرات حرکت می‌کنند ما همچنان بر اجرای اقدامات نا کارآمد و کوتاه‌مدت پافشاری می‌کنیم؛ کم‌لطفی و بی‌مهری به محیط زیست فقط در بین مردم یا دولت نیست بلکه در لابه لای متون قانونی که در مجالس قبلی تصویب شده نیز فراوان مشهود است.

عضو فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: قانون معادن سال ۹۰ و ۹۲ خصوصا مواد ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ماده ۲۴ مکرر به عنوان رفع اختلاف عملا بخش حاکمیتی در عرصه محیط زیست را در مقابل یک بخش دیگر اقتصادی یعنی معدن و وزارت صمت خلع سلاح می کند و حاصل آن کوه های نیم خورده، رودخانه های بستر از کف داده، جنگل‌هایی که این بار میزبان مهمان ناخوانده معدن شده و یا شهرها و روستاهایی که آلودگی حاصل از معدن سلامت شان را به یغما برد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کافی است سری به جاده هراز، جاده خطیرکوه مازندران، رودخانه‌های سبز گیلان، کوهشاه کرمان، کرکس اصفهان، منطقه انگوران زنجان و حت حتى قامت بلند دماوند و هزاران نقطه دیگر زخم خورده میهن و طبیعت از تیغ معدن بزنید و پای درد مردم از همجواری معدن بنشینید؛ وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی کشور در سراشیبی است و این سیاه نمایی نیست خطری که مرتب از طرف کارشناسان هشدار داده می شود. اقدامات اساسی باید صورت گیرد و مجلس باید در این زمینه پیشقدم شود.

اغلب مسائل و مشکلات موجود منشاء خارجی دارند

وی با اینکه کشور به دلیل مسائل و مشکلات ایجاد شده که غالب آن منشاء خارجی دارد، احاطه شده، گفت: این نکته قابل تذکر و تامل است که بسیاری از مشکلات کشور به دلیل ضعف در سیاست داخلی و نظام اداری پیچیده است و بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تابعی از سیاست داخلی ضعیف و سوء‌مدیریت در مسوولان کشور است بنابراین ضمن ایجاد امید و شادی در مردم باید شاهد تغییر رویکرد و عملکرد مسوولان باشیم تا سبب افزایش اعتماد و امید در مردم باشیم.

رئیس جمهور در انتخاب معاونان و مدیرکل استان ها از توانمندی زنان استفاده کند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، تصریح کرد: گرچه دولت روحانی توجهی به مطالبات فراکسیون زنان مجلس زن در مورد گزینه‌های انتخابی برای وزارت آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نداشت حداقل در انتخاب معاونان و مدیرکل استان‌ها از توانمندی زنان استفاده کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

اطلاعیه سپاه پاسداران در خصوص عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت‌تر خواهد بود /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)