کد خبر: ۳۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در کارگاه آموزش ایمنی در معادن:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: «این امر باعث شده است که کارفرما ماشین‌آلات را عوامل تولید بداند و به نیروی کار توجهی نداشته باشد». وی ادامه داد: «عدم اشراف بعضی از مسئولان و بازرسان ایمنی بر حیطه‌ی ایمنی و عدم آگاه‌سازی کارفرما از مسائل ایمنی و توجه نداشتن به اقتصاد ایمنی را در برخی محیط‌های کاری شاهد هستیم».

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان این‌که در استان کرمان بیشترین حوادث گریبان‌گیر کارگران ساختمانی است، گفت: «متاسفانه این قشر متولی و کارفرمای مشخصی نداشته و در رابطه با وسایل حفاظت فردی بسیار ضعیف هستند».

رضا اسماعیلی صبح امروز در نخستین کارگاه آموزش ایمنی در معادن زیرزمینی اظهار کرد: «استان کرمان قریب سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۶۰ درصد این جمعیت در سن کار قرار دارند».

وی با بیان اینکه این ویژگی باعث شده است که هزینه‌ نیروی انسانی بسیار کاهش پیدا کند، گفت: «این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود توجه کارفرما به نیروی کار را کاهش دهد و بحث‌های ایمنی در محل کار به حاشیه رفته و با بی‌توجهی به آن برخورد شود».

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: «این امر باعث شده است که کارفرما ماشین‌آلات را عوامل تولید بداند و به نیروی کار توجهی نداشته باشد». وی ادامه داد: «عدم اشراف بعضی از مسئولان و بازرسان ایمنی بر حیطه‌ی ایمنی و عدم آگاه‌سازی کارفرما از مسائل ایمنی و توجه نداشتن به اقتصاد ایمنی را در برخی محیط‌های کاری شاهد هستیم».

وی با بیان این‌که کارگران ارزش کار و ایمنی خود را نمی‌دانند و باید تمام تبعات یک حادثه‌ را برای کارگر روشن کنیم تا کارگران رفتار و عملکرد، ایمنی را در محیط کار داشته باشند، گفت: «بحث نظارت دستگاه‌های نظارتی امر بسیار مهمی است». اسماعیلی با اشاره به وجود قریب ۵۰ هزار کارگاه در استان کرمان و وجود تنها ۳۰ بازرس بیان کرد: «در بهترین حالت، هر سه سال یک‌بار بازرسان ما می‌توانند تمام کارگاه‌های استان را بازدید کنند».

وی بیان کرد: «این کمبود باعث می‌شود کیفیت بازرسی‌ها بسیار کاهش یابد». اسماعیلی در ادامه اظهار کرد: «بازرسی در معادن زیرزمینی بسیار سخت است و به این واسطه بازرسی‌ها از این معادن کاهش یافته و از کیفیت آنها نیز کاسته شده است».

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۰ هزار نفرساعت آموزش‌ در حوزه ایمنی‌ در استان داده شده و با این وجود در بعضی کارگاه‌ها شاهد آن هستیم که آموزش‌های ما باعث تغییر رویکرد نشده است، اضافه کرد: «این نشان می‌دهد که نتوانستیم آموزش‌های خود را هدفمند کنیم و از سوی دیگر بیانگر این مسئله است که این آموزش‌ها برای کارگران و مجموعه‌ای که این حوادث در آنها رخ داده کم‌اهمیت بوده است».

وی گفت: «در استان کرمان بیش‌ترین حوادث گریبان‌گیر کارگران ساختمانی است و متاسفانه این قشر متولی و کارفرمای مشخصی ندارند و این قشر از کارگران در رابطه با وسایل حفاظت فردی بسیار ضعیف هستند».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)