کد خبر: ۳۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی| مسئول روابط عمومی ادراه کل آموزش و پرورش استان کرمان مطرح کرد:
مسئول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به این پرسش که وضعیت مدارس شهرستان‌های جنوبی استان کرمان از نظر استحکام به چه صورت است، می‌گوید: اتفاقا ما مشکلمان در مرکز استان بیشتر از مناطق است چرا که مناطق محروم مورد توجه قرار گرفته‌اند، هم خیرین کمک کرده‌اند و هم اعتبارات دولتی به این مناطق اختصاص یافته است. او در ادامه خاطر نشان می‌کند: شرایط ما در قلعه گنج خیلی بهتر از مرکز استان است.
نرم کشوری ۲۶ نفر در هر کلاس در مدارس ابتدایی رعایت نمی‌شود حتی ممکن است تراکم دانش آموز به ۴۰ نفر هم برسد / بیش از ۳۰ درصد مدارس استان کرمان نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارند
 
گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده:

اگر چه بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، تراکم هیچ کلاس ابتدایی نباید بالاتر از ۲۶ نفر باشد، اما آنگونه که از شواهد امر پیداست تعداد زیادی از مدارس شهر کرمان بالاتر از این ظرفیت فعالیت می‌کنند.

حال آن که براساس خبر‌های شنیده شده، کرمان از کمبود شدید معلم رنج می‌برد؛ مسئله‌ای که حتی مورد توجه استاندار کرمان نیز قرار گرفته است. محمد جواد فدایی صبح روز ۷ شهریور ماه در شورای آموزش و پرورش استان کرمان در این رابطه تکلیف کرد که تمام نیرو‌های آموزش و پرورش باید از دانشگاه فرهنگیان جذب مدارس شوند.

فدایی در گامی بالاتر تاکید کرد که تا اول مهر سال جاری کارگروه تسهیل خیران در استان کرمان تشکیل شود.

خبر از کمبود معلم در شهر‌هایی همچون سیرجان و کرمان در حالی شنیده می‌شود که فارغ ازکمبود نیروی انسانی، وضعیت زیرساخت‌های مدارس استان نیز چندان مناسب نیست کما این که در سال گذشته تعداد مدارسی که  در هنگام زلزله به علت فرسودگی بنا، تعطیل شدند کم نبود.

مسئول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تایید عدم رعایت نرم ۲۶ نفری دانش آموزان در مدارس ابتدایی شهر کرمان، به گفتارنو می‌گوید: درست است که تعداد دانش آموزان در مدارس شهر کرمان بالای نرم کشوری ۲۶ نفر است، ولی در تمام مراکز استان‌های وضعیت بدین گونه است.

امید سلاجقه تاکید می‌کند: پراکندگی استان و وجود قریب ۶۰۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر در استان باعث شده است تا مقداری تعادل نیروی انسانی ما به هم بخورد.

سلاجقه این را هم اضافه می‌کند که در شهر‌هایی مثل شهر کرمان که آمار جمعیت بالاست ممکن است در بعضی از کلاس‌ها تراکم دانش آموزان حتی تا ۴۰ نفر هم برسد.

او در ادامه بار دیگر به تعداد بالای مدارس زیر ۱۰ دانش آموز در استان اشاره می‌کند و می‌گوید: ما به دلیل اینکه می‌خواهیم هیچ دانش آموز بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم، کلاس زیر ۱۰ نفر را هم تشکیل داده ایم.

سلاجقه ضمن تأیید خبر احتمال دو شیفته شدن برخی از مدارس در استان کرمان، می‌گوید: ممکن است به دلیل کمبود فضای آموزشی ما تعدادی محدودی ازمدارس دو شیفته هم داشته باشیم.

بنا به گفته مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، دو شیفته بودن مدرس مسئله جدید در استان نیست، کما اینکه در سال گذشته نیز به دلیل زلزله بعضی از مدارس که استحکام نداشتند تخلیه شدند و نتیجه آن دو شیفته بودن بعضی از مدارس بود.

اگر چه امسال جشن جمع شدن مدارس خشت و گلی در استان برگزار شد و در سال تحصیلی جدید قریب به ۳۰ مدرسه خشت و گلی از چرخه تحصیلی خارج شدند، اما هنوز کم نیستند مدارسی که از نظر استحکام و دوام بنای ساختمانی در شرایط نا مناسبی قرار دارند، حا ل آن که استان کرمان علاوه بر اینکه بر روی چندین گسل فعال قرارگرفته است به عنوان یک استان زلزله خیز نیز شناخته می‌شود.

سلاجقه در خصوص تعداد مدارس فرسوده و قدیمی استان کرمان، می‌گوید: بیش از ۳۰ درصد از مدارس استان کرمان نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارند که تعداد زیادی از ان‌ها در شهر کرمان قرار دارند.

او در ادامه خاطر نشان می‌کند: وضعیت‌مان در شهر کرمان وضعیت مطلوبی نیست و نیازمند اعتبارات بیشتر و همت خیرین مدارسه ساز هستیم.

مسئول روابط عمومی اداره  آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به این پرسش که وضعیت مدارس شهرستان‌های جنوبی استان کرمان از نظر استحکام به چه صورت است، می‌گوید: اتفاقا ما مشکل‌مان در مرکز استان بیشتر از مناطق است چرا که مناطق محروم مورد توجه قرار گرفته‌اند، هم خیرین کمک کرده اند و هم اعتبارات دولتی به این مناطق اختصاص یافته است.

او در ادامه خاطر نشان می‌کند: شرایط ما در قلعه گنج خیلی بهتر از مرکز استان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی 1403 به داروخانه‌ها

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)