کد خبر: ۳۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره

مسعود پزشكيان، نايب رييس اول مجلس شوراي اسلامي معتقد است وقتي در هفته دولت، صداوسيما نقدهاي آن‌چناني عليه دولت فعلي انجام مي‌دهد، شائبه غيرمنصفانه بودن عملكرد‌ها به وجود مي‌آيد. عملكرد جانبدارانه صداوسيما كه پزشكيان به آن اشاره كرده، پيش از اين ‌بارها از سوي مسوولان مختلفي مطرح شده است.

اين همان نكته‌اي است كه صادق زيباكلام پيش از اين در يادداشتي به آن اشاره كرد و نوشت: «نگاهي به رويكرد صدا و سيما در مقابل دولت‌هاي مختلف نشان مي‌دهد اين رسانه در برابر دولتي كه با مديران ارشد سازمان همسويي چنداني ندارد، حساسيت خاصي از خود نشان مي‌دهد كه در مواردي از دايره انصاف بيرون مي‌رود.»

علي مطهري، نايب‌رييس پيشين مجلس نيز با تاكيد بر ضرورت تقويت تعامل بين دولت و صداوسيما و حل اختلافات بين آنها گفته بود:«تعامل خوبي بين دولت و صدا و سيما برقرار نيست. آقاي علي‌عسگري، نماينده رسمي صداوسيما در دولت است ولي من فكر مي‌كنم ايشان قدرت كافي ندارد و نماينده تام‌الاختيار نيست كه در جلسات دولت شركت مي‌كند. مي‌دانيم كه بخش سياسي و خبر صدا و سيما از جاي ديگري دستور مي‌گيرد و شايد كاري هم از دست آقاي علي‌عسكري برنمي‌آيد».

مسعود پزشكيان درباره مبارزه با فساد و ضرورت آن گفت:«من با روشي كه براي مبارزه با فساد در پيش گرفته شده موافق نيستم، مبارزه با فساد اينگونه نيست كه بگيرند و ببرند بلكه معتقدم فردي كه تخلف كرده بايد مراحل قضايي را طي كند.»

نايب‌رييس اول مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد:«اگر فردي پرونده‌اي دارد بايد ابتدا او را دادگاهي كنند نه اينكه او را بگيرند، زنداني‌اش كنند، آبرويش را ببرند و بعد دادگاهي‌اش كنند؛ به نظر من اين كار از هيچ منطقي تبعيت نمي‌كند».

او با بيان اينكه نماينده كه در نمي‌رود، اگر مجرم است او را بايد به دادگاه ببريم و محاكمه كنيم؛ نه اينكه يك‌باره راهي زندان و با آبرويش بازي شود،ادامه داد:«اين كارها در حقيقت سرمايه اجتماعي را از بين مي‌برد و نابود مي‌كند، اين اقدامات مردم را نسبت به مجلس و همه بدبين مي‌كند».

نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد:«اگر فردي دزد است بر اساس شرع او را بگيرند و پدرش را هم دربياورند اما اينكه فردي را متهم كنيم و بعد هم در يك اتاق‌ بسته محاكمه كنيم و بگوييم آنچه ما گفتيم بود، وجدان جامعه از ما نمي‌پذيرد».

به گفته او، اينگونه حركات باعث مي‌شود مردم چيزهايي را باور كنند كه درست نيست و بگويند از بالا تا پايين همه‌شان يكي هستند.

پزشكيان درباره اينكه برخي‌ها عنوان مي‌كنند، بحث مبارزه با فساد مربوط به فرا رسيدن زمان انتخابات است، گفت:«من هيچگاه نمي‌خواهم ذهنيت كسي را قضاوت كنم اما در هفته دولت وقتي در صدا و سيما نقد آنچناني انجام مي‌دهند آدم احساس مي‌كند، منصفانه عمل نمي‌شود».

اين نماينده مجلس ادامه داد:«دستاوردهاي دولت را نقد مي‌كنند، خب دولت‌هاي ما از ابتدا تاكنون چه كساني بودند، ابتدا كه آقاي موسوي بوده اسمش را نبايد ببريم، آقاي خاتمي بوده است كه ممنوع‌التصوير كردند، احمدي‌نژاد بوده كه در حال حاضر مي‌گويند وضعيت خاصي دارد، بني‌صدر هم كه در رفت، آقاي رجايي هم كه شهيد شد، آقاي هاشمي هم كه به رحمت خدا رفتند، آقاي روحاني هم كه الان اينگونه است؛ دستاورد ۴۰ ساله انقلاب ما چيست؟ مي‌گويند دستاوردهاي ما همه بد است؟! پس اين همه دستاورد از كجا آمده است؟! قسم حضرت عباس يا دم خروس را باور كنيم؟»به گفته نماينده اصلاح‌طلب مردم تبريز، ما يا بايد بپذيريم دستاوردهايي داشته‌ايم كه همين دولت‌ها به دست آورده‌اند يا اگر نداريم پس بگوييم در 40 سال انقلاب كاري نكرده‌ايم همه دوستان فاسدند و بگيرند و بزنند.

منبع: اعتماد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)