کد خبر: ۳۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان :
معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان از حذف چراغ‌قرمز سه‌راهی شرف‌آباد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان از حذف چراغ‌قرمز سه‌راهی شرف‌آباد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش فردای‌کرمان، محمدعلی قنبری در بخشی از گفت‌وگوی خود با کرمانشهر که در شماره‌ی اخیر این نشریه منتشر شده است، درباره‌ی اصلاح هندسی سه‌راهی شرف‌آباد که قرار بود انجام شود، توضیح داد: «طرح اولیه اصلاح هندسی سه‌راهی شرف‌آباد، توسط کارشناسان شهرداری تهیه شد که به‌صورت هم‌سطح است، اما چراغ‌قرمز این تقاطع حذف می‌شود».

وی افزود: «اگر می‌خواستیم در این سه‌راهی، تقاطع غیرهم‌سطح بسازیم، با نرخ‌های سال ۹۷، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه نیاز بود؛ بنابراین، تصمیم گرفتیم مشکل را با هم‌سطح‌سازی حل کنیم که در این رابطه چندین‌ماه وقت گذاشتیم، طرح تهیه شد، مصوبه شورای ترافیک را هم گرفتیم، اما با توجه به این‌که در طرح جامع ترافیک شهر کرمان، در این سه‌راهی غیر همسطح‌سازی دیده شده، نیاز به مصوبه‌ی کمیسیون ماده پنج داریم که در این رابطه مکاتبه شده و همین‌که مصوبه کمیسیون ماده پنج گرفته شود، کار شروع می‌شود».

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی می‌کنید این طرح از چه زمانی شروع شود؟ اظهار کرد: «اجرای این طرح از شهریورماه شروع خواهد شد».

معاون شهردار کرمان ادامه داد: «در این طرح، با ایجاد دوربرگردان و تعریض، تقاطع حذف می‌شود؛ ضمن این‌که با اجرای این طرح، مشکل انتهای خیابان ۲۴ آذر هم حل خواهد شد».

وی افزود: «یکی از مشکلات موجود در اجرای این طرح، جابه‌جایی دکل برق بود که هزینه‌ی زیادی در بر داشت؛ بنابراین، طراحی به‌گونه‌ای انجام شد تا نیازی به جابه‌جایی دکل برق نباشد».

وی درباره‌ی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم اجرای این طرح حدود پنج میلیارد تومان هزینه داشته باشد؛ درحالی‌که اجرای تقاطع غیرهم‌سطح، ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه داشت؛ بنابراین، نسبت به تقاطع غیرهم‌سطح بهتر است و مشکل ترافیک این محدوده را تا چندسال آینده برطرف خواهد کرد».
قنبری در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره‌ی فاینانس آسفالت معابر شهر گفت: «فاینانس آسفالت در شورای اسلامی شهر مصوب شد و در بودجه ۹۸ شهرداری هم، برای آن بودجه لازم در نظر گرفته شد، اما کمیته تطبیق فرمانداری، به این مصوبه ایراد وارد کرد».

وی افزود: «در فاینانس آسفالت، پیمان‌کار مبلغ مورد نظر را هزینه و در سال‌های بعد از شهرداری دریافت می‌کرد؛ ضمن این‌که در مصوبه آمده بود اگر شهرداری نتوانست به‌موقع پول پیمان‌کار را پرداخت کند، به پیمان‌کار دیرکرد پرداخت شود تا پیمان‌کاران برای شرکت در مناقصه ترغیب شوند، اما‌ کمیته تطبیق فرمانداری به این مصوبه ایراد گرفت؛ بنابراین، مقرر شد بودجه سال ۹۸ اصلاح و آسفالت معابر از طریق پیمان‌کار پیگیری شود».

وی ادامه داد: «البته برای آسفالت معابر شهر کرمان، از ابتدای سال قیر تامین شده و تلاش کردیم معابر مختلف شهر را آسفالت کنیم. ضمنا به شهروندان اعلام می‌کنیم کوچه‌هایی که ساکنان آن‌ها نسبت به پرداخت خودیاری اقدام کنند، آسفالت خواهد شد».

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعهدات قبلی شهرداری در رابطه با خودیاری که شهروندان پرداخت کرده‌اند، به پایان رسیده و کوچه‌ها آسفالت شده است؟ اظهار کرد:«بله، دیگر کوچه‌ای باقی نمانده که اهالی آن خودیاری پرداخت کرده باشند و آسفالت نشده باشد. هم‌چنین خیابان‌های مختلف از جمله الغدیر و لاله آسفالت شد. اصلاح آسفالت کمربند شمالی نیز به‌دلیل این‌که آسفالت مناطق هدف در دستور کار قرار گرفته بود، معطل مانده بود، اما به‌زودی اکیپی، لکه‌گیری هندسی بزرگ‌راه‌ها را شروع خواهد کرد تا آسفالت بزرگ‌راه‌ها هم اصلاح شود».

قنبری اضافه کرد: «در مجموع، آسفالت معابر شهر کرمان مناسب نیست و اصلاح آسفالت معابر، منابع اعتباری زیادی نیاز دارد که تامین آن، در توان شهرداری کرمان نیست. اگر بخواهیم با همین اعتبارات موجود، آسفالت معابر شهر را اصلاح کنیم، حدود ۱۵ سال طول می‌کشد؛ چراکه عمر مفید آسفالت بسیاری از معابر شهر به پایان رسیده است». وی گفت: «اما در تلاش هستیم با همین اعتبارات موجود، معابر را آسفالت کنیم. لکه‌گیریِ آسفالت معابر هم از ابتدای سال شروع شده و روزانه کار لکه‌گیری معابر انجام می‌شود». 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)