کد خبر: ۳۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری اعلام کرد:
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری با بیان این‌که برای نظم دادن به رانندگی در معابر، از جداکننده‌های بتنی استفاده می‌کنیم، گفت: اجرای رفیوژ وسط در معابر با استفاده از جداکننده‌های بتنی، عملکرد مطلوبی از نظر کاهش تصادف‌ها و نظم‌بخشیدن به ترافیک شهری داشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری کرمان از هیأت‌های مذهبی خواست پیش از مسدود کردن معابر برای عزاداری در این ایام، با این سازمان هماهنگ و مجوز دریافت کنند.

علی زنگی‌آبادی  با بیان این‌که در دهۀ اول ماه محرم، برنامه‌ای ویژه و خاص در رابطه با مسایل ترافیکی داریم، گفت: با توجه به این‌که در این ایام، هیأت‌های مذهبی در ساعات خاص که در اوج ترافیک شهر است، برخی معابر را مسدود می‌کنند، تلاش می‌کنیم با هماهنگی هیأت‌های مذهبی، کمترین مشکلات ترافیکی را در معابر شهر شاهد باشیم.

وی افزود: خیابان‌هایی که معمولاً هیأت‌های مذهبی هرساله مراسم عزاداری دارند، مشخص است که از هم‌اکنون، تمهیدات لازم برای کاهش مشکلات ترافیکی در این معابر اندیشیده شده، اما متأسفانه در برخی نقاط، هیأت‌ها و مردم با سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری کرمان و یا پلیس راهور هماهنگ نمی‌کنند که ممکن است موجب بروز مشکلات ترافیکی و حتی تصادف شود که در این صورت، از مسدود کردن معابر جلوگیری خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری ادامه داد: برای معابری که مسدود می‌شود، مسیر جایگزین تعیین می‌کنیم و اگر مسیر جایگزین نبود، با اقدامات ترافیکی، سعی می‌کنیم مشکلات ترافیکی به حداقل برسد.

زنگی‌آبادی در عین حال تصریح کرد: اما در جاهایی که امکان مسدود شدن خیابان و معبر نباشد، اجازه مسدود کردن آن معبر را نمی‌دهیم؛ بنابراین، از هیأت‌ها و مردم درخواست می‌کنیم پیش از مسدود کردن هر معبری برای عزاداری اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، حتماً با این سازمان هماهنگ کنند تا ضمن همکاری‌های لازم، نسبت به ایمن‌سازی محل برگزاری مراسم عزاداری نیز اقدام کنیم.

آغاز خط‌کشی معابر و ایمن‌سازی روبه‌روی مدارس
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری با بیان این‌که با توجه به نزدیکی بازگشایی مدارس، خط‌کشی معابر و ایمن‌سازی روبه‌روی مدارس آغاز شده است، گفت: قیمت رنگ برای خط‌کشی معابر، از هر کیلوگرم 5000 تومان به 35 هزار تومان افزایش یافته، اما علی‌رغم گران‌شدن نرخ رنگ، با مساعدت شهردار محترم، رنگ مورد نیاز خریداری و خط‌کشی معابر اصلی و خطوط عابر پیاده به‌ویژه خط‌کشی خطوط عابر پیادۀ روبه‌روی مدارسی که درِ ورودی آن‌ها به سمت خیابان است، شروع شده است.

زنگی‌آبادی افزود: با توجه به این‌که معمولاً هرساله در هفتۀ نخست بازگشایی مدارس، تا مشخص شدن سرویس‌های مدارس، والدین با خودروی شخصی فرزندان خود را به مدارس منتقل می‌کنند، در هفتۀ نخست سال تحصیلی با ترافیک سنگین در معابر شهر روبه‌رو خواهیم شد؛ بنابراین، با سازمان تاکسی‌رانی هماهنگ کردیم ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سرویس‌های مدارس، دوهفته پیش از آغاز سال تحصیلی شروع شود، تا از ترافیک سنگین هفتۀ اول شروع سال تحصیلی جلوگیری شود.

نظم‌بخشیدن به ترافیک شهر با استفاده از جداکننده‌های بتنی
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری با بیان این‌که برای نظم دادن به رانندگی در معابر، از جداکننده‌های بتنی استفاده می‌کنیم، گفت: اجرای رفیوژ وسط در معابر با استفاده از جداکننده‌های بتنی، عملکرد مطلوبی از نظر کاهش تصادف‌ها و نظم‌بخشیدن به ترافیک شهری داشته است.

زنگی‌آبادی افزود: پیش از این برای ایجاد رفیوژ وسط یک خیابان، علاوه بر هزینه و وقت زیاد، مشکلاتی برای شهروندان نیز ایجاد می‌شد، اما اکنون با استفاده از جداکننده‌های بتنی، کار بسیار آسان و سرعت اجرا زیاد شده است.

وی هم‌چنین با اشاره به محدود کردن بریدگی‌های معابر گفت: بریدگی‌ها حادثه‌سازند، عبور و مرور را کاهش می‌دهند و نقطه کور ایجاد می‌کنند؛ بنابراین، کاهش بریدگی‌ها در مسیرهایی که رفیوژ وسط دارند، ضرورت دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری از اجرای طرح ترافیکی در محدودۀ چهارراه شهید رجایی تا چهارراه مهدیه و در ادامه، از چهارراه ابوحامد تا چهارراه پمپ بنزین اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، در این محدوده سه لوپ ایجاد خواهد شد که ضمن یک‌طرفه شدن مسیرها، چراغ‌قرمزها نیز حذف می‌شود.

زنگی‌آبادی افزود: در این زمینه مشاور در حال طراحی است و تاکنون، دوبار طرح به معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی ارایه شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل معطل‌ ماندن این طرح ترافیکی، جابه‌جایی شهرداری به ساختمان جدید است؛ چراکه باید ببینیم پس از جابه‌جایی شهرداری، وضعیت ترافیکیِ این محدوده و به‌ویژه میدان شورا چگونه خواهد شد.

اصلاح هندسی خیابان بهمنیار و پنج‌راه 24 آذر
زنگی‌آبادی ضمن تشکر از همراهی مهندس قنبری، معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار و مهندس منوچهری، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری که همکاری مطلوبی با سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری دارند، گفت: این همکاری موجب شده اهداف ترافیکی را با بالاترین سرعت در سطح شهر اجرا کنیم.

وی با بیان این‌که با همکاری معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی و سازمان عمران، اصلاح هندسی‌ معابر سطح شهر به سرعت انجام می‌شود، به اصلاح هندسی خیابان بهمنیار و پنج‌راه 24 آذر اشاره کرد و گفت: در این طرح، مسیر زیرگذر آزادی به سمت خیابان 24 آذر، آزاد خواهد شد.

زنگی‌آبادی افزود: در روزهای آینده، آثار اصلاح هندسی خیابان بهمنیار و پنج‌راه 24 آذر را خواهید دید.

وی ادامه داد: ما منفعت عموم مردم و روانی ترافیک شهر را در نظر می گیریم؛ بنابراین، حتی اگر 20 درصد نسبت به پیش از اجرای یک طرح، وضعیت ترافیک بهبود پیدا کند، برای ما اهمیت دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری با بیان این‌که وضعیت ترافیکی تمام معابر شهر مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: برای بهبود وضعیت ترافیکی معابر شهر، اصلاح هندسی معابر ادامه دارد.

زنگی‌آبادی به مسدود کردن سه‌راهی راه‌آهن در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و گفت: به‌دلیل اجرای پل شهید بادپا (راه‌آهن)، این سه‌راهی مسدود خواهد شد؛ بنابراین، برای حل مشکلات ترافیکی در این محدوده، بعد از پل به سمت باغین، دوربرگردان اجرا شده و هم‌اکنون، در حال ایمن‌سازی این دوربرگردان هستیم.


وی با بیان این‌که پلیس راهور نیز همکاری بسیار مطلوبی با سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری دارد و در اجرای طرح‌های ترافیکی به ما کمک می‌کند، به یک‌طرفه شدن خیابان شهید اخلاقی اشاره کرد و گفت: خیابان شهید اخلاقی که به درخواست پلیس راهور یک‌طرفه شد، کمک زیادی به روان‌شدن ترافیک این محدوده کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری هم‌چنین در خصوص اجرای زیرگذر میدان آزادی گفت: این‌‌که زیرگذر آزادی به کاهش و روان‌شدن ترافیک میدان آزادی کمک نکرده، کاملاً مردود است.

زنگی‌آبادی افزود: فارغ از هزینه‌ای که برای اجرای این زیرگذر شده، اگر امروز به ترافیک میدان آزادی نگاه کنیم، مشاهده می‌کنیم که اجرای این زیرگذر، کمک زیادی به روان‌شدن ترافیک این میدان کرده است.

عابران پیاده در میدان آزادی از گذرگاه‌های عابر پیاده عبور کنند
وی با بیان این‌که بخش زیادی از گره‌های ترافیکی‌ای که هم‌اکنون در میدان آزادی به‌وجود می‌آید، به‌دلیل عبور عابران پیاده از وسط میدان است، گفت: در ورودی‌ها و خروجی‌های خیابان‌های محدودۀ میدان آزادی، گذرگاه عابر پیاده اجرا کرده‌ایم، اما متأسفانه برخی شهروندان به‌جای عبور از گذرگاه‌های عابر پیاده، از وسط میدان عبور می‌کنند که موجب افزایش ترافیک میدان می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری در رابطه با فرهنگ‌سازی در خصوص ترافیک شهری نیز گفت: از چندسال پیش فرهنگ‌سازی در این زمینه را از سطح مدارس شروع کرده‌ایم؛ ضمن این‌که بنرهای مربوط به فرهنگ ترافیکی، در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود.

زنگی‌آبادی افزود: سال گذشته برای ارتقای فرهنگ ترافیکی، با سازمان صداوسیما قرارداد منعقد کردیم که متأسفانه امسال قیمت قرارداد را سه برابر افزایش داده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌چنین دو پارک آموزش ترافیک در شهر اجرا کرده‌ایم و در آیندۀ نیز، سومین پارک آموزش ترافیک اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری به نصب دوربین‌های پایش تصویری توسط معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری و با همکاری استانداری کرمان اشاره کرد و گفت: مرکز مانیتورینگ نیز به همت معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی و حراست شهرداری راه‌اندازی شده است.

زنگی‌آبادی افزود: نصب دوربین‌های پایش تصویری، در کاهش تصادف‌ها و هم‌چنین کاهش سرقت تابلوهای ترافیکی تأثیر زیادی داشته است.

وی با بیان این‌که پیش از این، همواره تابلوهای ترافیکی از نقاط مختلف شهر سرقت می‌شد، گفت: با استفاده از دوربین‌های پایش تصویری، تعدادی از سارقان تابلوهای ترافیکی دستگیر شدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری هم‌چنین ضمن تشکر از همکارانش گفت: کارکنان این سازمان، به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند؛ بنابراین، از شهروندان تقاضا داریم با نیروهای این سازمان همکاری کنند.

منبع:کرمانشهر آنلاین

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)