کد خبر: ۳۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی با حضور رئیس کل بانک مرکزی:
استاندار کرمان گفت: در چهل و هفتمین جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی مقرر شد تمامی بانک ها در سررسید بازپرداخت سرمایه در گردش، در صورت درخواست متقاضی، با دریافت سود، اصل سرمایه در گردش را تمدید کنند.
استاندار کرمان گفت: در چهل و هفتمین جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی مقرر شد تمامی بانک ها در سررسید بازپرداخت سرمایه در گردش، در صورت درخواست متقاضی، با دریافت سود، اصل سرمایه در گردش را تمدید کنند.
 
محمدجواد فدائی در شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی با حضور رئیس کل بانک مرکزی افزود: در این جلسه مقرر شد در مورد تعاونی های اعتبار از آنجا که بنا بر توسعه و ایجاد شعب جدید نیست، تسهیلات مورد نیاز اعضای این تعاونی ها توسط بانک های کشاورزی، بانک قرض الحسنه مهر و پست بانک پرداخت شود و لذا تعاونی های اعتبار مزبور در این زمینه اقدامی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست مقرر گردید تمام تعاونی های اعتبار و صندوق های قرض الحسنه استان که مشکل دارند در جلسه ای در تهران مشکلات خود را مطرح کنند تا مورد رسیدگی و تصمیم گیری قرار گیرد.

استاندار کرمان بیان کرد: در مورد واردات در مقابل صادرات نیز قرار شد صادرکنندگان حداقل 50 درصد از ارز حاصل از صادرات خود را برای واردات ثبت سفارش شده، استفاده کنند و پس از ارائه مدارک مثبته نشان دهنده این اقدام، در مورد 50 درصد بقیه توسط بانک مرکزی و صادرکننده به طور مشترک تصمیم گیری خواهد شد.

دکترفدائی با اشاره به اینکه صادرکنندگان می توانند ارز خود را به صرافی های معرفی شده توسط بانک مرکزی به نرخ بازار بفروشند، اظهارداشت: همچنین در این نشست موافقت شد که در حد 100 میلیون دلار ارز صادراتی مس صرف واردات قطعات، تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های فعال استان شود به شرط آنکه جزء جدول 1-2 و 3-2 کالای وارداتی باشند.

وی گفت: در شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی با حضور رئیس کل بانک مرکز همچنین قرار شد اتاق بازرگانی فهرست کالاهای صادراتی استان که قیمت صادراتی آنها با قیمت های واقعی مطابقت ندارد را به سازمان گمرک اعلام کنند تا در اولین فرصت کمیته ارزش گذاری گمرک تشکیل و موضوع را بررسی و قیمت را اصلاح کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست از خرما و پسته به عنوان مهمترین محصولات کشاورزی صادراتی از استان کرمان و کشور یاد کرد و ادامه داد: آرامش موجود در بازار و در حوزه اقتصادی کشور جای تقدیر دارد.
 
سید مهدی طبیب زاده با اشاره به اینکه استان کرمان، استانی صادراتی است و محصولات صادراتی زیادی دارد، تاکید کرد: در سال گذشته با وجود مشکلات موجود در حوزه ارزی و وجود آفت ها و خسارت ها، بخش مهمی از محصولات کشاورزی استان صادر نشده است اما در سال جاری میزان تولید در حد خوبی بوده و لازم است که زمینه های صادرات آن بهبود یابد.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته صادرکنندگان بزرگ پسته به دلیل محدودیت های موجود به صادرات نپرداختند و بخش زیادی از محصول آنها باقی مانده است و امیدواریم در سال جاری تحرک بانکی لازم در کشور رخ دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز با اشاره به افزایش قیمت تولید محصول پسته، گفت: لازم است تا تعیین تکلیف نهایی در حوزه پسته، بانک ها از اعمال فشار به کشاورزان خودداری کنند.

حسین امیری خاطرنشان کرد: لازم است که تمام ارز حاصل از صادرات پسته و خرما در استان به استان اختصاص یابد و با واحدهای تولیدی تهاتر شود و این کار مستلزم آن است که واحدهای تولیدی، ریال مورد نیاز را داشته باشند.
وی با اشاره به مشکلاتی در تولید خرما، عنوان کرد: لازم است که مشکلات این بخش نیز مطرح شده و مورد رسیدگی قرار گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)