کد خبر: ۳۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
از ۲۳ شهریور ماه صورت می گیرد؛
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از الکترونیکی شدن نظام ارجاع در این دانشگاه خبر داد و گفت: نوبت‌دهی یکپارچه و متمرکز از ۲۳ شهریورماه در این استان اجرایی می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از الکترونیکی شدن نظام ارجاع در این دانشگاه خبر داد و گفت: نوبت‌دهی یکپارچه و متمرکز از ۲۳ شهریورماه در این استان اجرایی می‌شود.

مرتضی هاشمیان گفت: نظام ارجاع از مهمترین برنامه‌های راهبردی نظام سلامت کشور و مهمترین بسته پرونده الکترونیک سلامت به شمار می‌رود و از تکالیف بر زمین مانده قانونی برنامه توسعه پنجم و ششم است که با تلاش تیمی حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی کرمان اجرایی می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: الکترونیکی شدن نظام ارجاع در این دانشگاه از اردیبهشت ماه ۹۷ با برگزاری نشست های متعدد و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم از شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسیر آغاز شد و در شهرستان‌های کوهبنان، زرند، راور، بافت، رابر، ارزوئیه و شهربابک به صورت مرحله‌ای علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی ادامه یافت.

وی اضافه کرد: از ۲۳ شهریور ماه سال جاری و در گام نخست بیمه شدگان روستایی و شهر های دارای جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش نظام ارجاع الکترونیکی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: با الکترونیکی شدن نظام ارجاع سلامت علاوه بر ارتقای سطح کیفی خدمات سلامت، از مراجعه متعدد و غیرضروری بیماران به مراکز درمانی جلوگیری می شود و ان شاا... رضایت بیشتر پزشک و بیمار نیز حاصل می شود.

هاشمیان با بیان اینکه نظام ارجاع در سه سطح یک، دو و سه انجام می شود، گفت: در سطح یک بیمار به پزشک عمومی مرکز بهداشت مراجعه می کند که در ۸۵ درصد موارد بیمار در این سطح به جواب خود می رسد.

وی ادامه داد: در سطح دوم با تشخیص پزشک عمومی، بیمار به متخصص در کلینیک های شبکه های درمانی ارجاع داده می شود و در صورت نیاز به درمان بیشتر به سطح سه معرفی می شود و بازخورد آن به سطوح پایین داده شده و در پرونده الکترونیک بیمار ثبت می گردد.

هاشمیان اجرایی شدن نظام ارجاع الکترونیک را راه برون رفت از مشکلات درمانی کشور دانست و گفت: با اجرایی شدن این نظام در بخش بهداشت ودرمان تغییرات قابل توجهی خواهیم داشت.

معاون درمان دانشگاه گفت: از ۲۳ شهریور ماه همچنین نوبت دهی الکترونیکی کلیه کلینیک های دانشگاه به صورت متمرکز انجام می شود.

وی ادامه داد: شهروندان می توانند با شماره گیری ۱۶۷۷ یا از طریق سایت nobat.kmu.ac.ir یا کد ussd:*۷۸۸*۹۸۹۸# و یا دانلود اپلیکیشن موبایل از سایت nobat.kmu.ac.ir نوبت دریافت کنند.

وی هدف از نوبت دهی یکپارچه و متمرکز را افزایش رضایت مندی بیمار و همراه وی و همچنین انضباط بیشتر کاری کلینیک های دانشگاه است.

هاشمیان همچنین از الکترونیکی شدن نسخه نویسی و نسخه پیچی در کلینیک های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مهم نیز با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه و داروخانه ها انجام می شود.

وی از همراهی پزشکان عمومی و متخصص سطوح یک، دو و سه و همکاران ستادی در معاونتهای درمان و بهداشت و مدیریت فن آوری اطلاعات در اجرای این برنامه قدردانی کرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)