کد خبر: ۳۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
بررسی وضعیت سرویس‌دهی به دانش‌‌آموزان در شهر کرمان؛
رئیس اداره‌ انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان کرمان درباره‌ی سرویس‌دهی خودروهای فرسوده گفت: «سال قبل در کارگروه مصوب کردیم خودروهای سن بالا و مینی‌بوس‌ها را استفاده نکنیم اما در استانداری گفتند با قوانین مغایرت دارد و گفتند جایی از قانون نیامده که خودروی مدل پایین، سرویس مدرسه نباشد و گفتند هر خودرویی که معاینه‌ی فنی داشته باشد قابل استفاده است و می‌توان از آن استفاده کرد».

ابراهیم روحی رئیس اداره‌ انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ی سپند برای ساماندهی سرویس‌دهی دانش‌‌آموزان متقاضی سرویس مدرسه، گفت: «برای مدارس بخشنامه فرستادیم تا بحث ثبت‌نام را در سامانه‌ی سپند که متعلق به وزارت کشور است انجام دهند».

وی با بیان این‌که ثبت‌نام دانش‌آموزان متقاضی سرویس باید توسط والدین در این سامانه انجام شود، اظهار کرد: «شرکت‌هایی از سوی شهرداری به نواحی یک و دو معرفی شدند و مدارس در قالب قراردادی که وزارت‌خانه فرستاده با این شرکت‌ها قرارداد بستند تا بتوانند به موقع و قبل از شروع سال تحصیلی متقاضیانی که سرویس می‌خواهند را ساماندهی کنند تا روز اول مهر ماه دچار مشکل سرویس نشویم».

روحی با بیان این‌که این کار در حال انجام است و تعدادی از والدین در سامانه ثبت‌نام کردند، توضیح داد: «قبلا یک سامانه‌ای خودمان داشتیم آن سامانه نرخ را هم محاسبه می‌کرد اما چون کل کشور یک‌پارچه شد قرار شد سامانه‌ای که استان‌ها خودشان دارند استفاده نشود».

وی اضافه کرد: «سامانه‌ی وزات کشور فقط ثبت‌نام است و آمار می‌دهد که چه تعداد دانش‌آموز متقاضی سرویس هستند و محاسبه‌ی نرخ ندارد».

رئیس اداره‌ انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: «نرخ به صورت کیلومتری باید محاسبه شود و بر اساس نرخ‌نامه‌ای که شورای شهر ابلاغ می‌کند برای خودروهای سواری، ون و مینی‌بوس بر اساس هر کیلومتر نرخ محاسبه و هزینه‌ی آن دریافت می‌شود».

وی اظهار کرد: «امسال تفاوتی با سال‌های قبل دارد که در بحث حق و حقوق رانندگان، کرایه‌ای که برای رانندگان در نظر گرفته می‌شود و مصوبه‌ی شورای شهر است ۱۰۰درصد به حساب رانندگان واریز می‌شود و هزینه‌ی پیمانکاران و خدمات اجرایی از حساب راننده کم نمی‌شود».

روحی توضیح داد: «قبلا از پولی که برای رانندگان مصوب می‌شد یک درصدی به عنوان هزینه‌ی پیمانکاری کم می‌شد اما امسال پول راننده را جدا مصوب کردند و هزینه‌های پیمانکاری هم مجزا است. پولی که برای راننده مصوب شده کم نمی‌شود و کامل به حساب راننده واریز می‌شود».

وی افزود: «بر اساس آیین‌نامه و بخشنامه‌ی وزارتخانه، والدین زمان ثبت‌نام می‌توانند ۱۰۰درصد هزینه یا ۴۰ درصد کرایه سرویس را پرداخت کنند و مابقی را در دو قسط تا پایان بهمن ماه به مدارس پرداخت کنند؛ پول به حساب مدرسه واریز می‌شود و پایان هر ما بر اساس کارکرد پول به حساب شرکت واریز می‌شود».

رئیس اداره‌ انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: «در صورتی‌که تخلفی از سوی راننده در طول سال تحصیلی سر بزند کارگروه مدرسه که پنج نفر هستند موظف است سریعا گزارش تخلف راننده را به آموزش و پرورش منطقه کتبا اعلام کند و آموزش و پرورش هم سریعا موضوع را به شهرداری اعلام کند؛ شهرداری کارگروهی دارد به نام ماده‌ی ۱۹ که وظیفه‌ی آن رسیدگی به تخلفات رانندگان است و در آن تصمیم‌گیری می‌شود با راننده‌ی متخلف چگونه برخورد شود».

وی درباره‌ی سرویس‌دهی خودروهای فرسوده نیز گفت: «سال قبل در کارگروه مصوب کردیم خودروهای سن بالا و مینی‌بوس‌ها را استفاده نکنیم اما در استانداری گفتند با قوانین مغایرت دارد و گفتند جایی از قانون نیامده که خودروی مدل پایین، سرویس مدرسه نباشد و گفتند هر خودرویی که معاینه‌ی فنی داشته باشد قابل استفاده است و می‌توان از آن استفاده کرد».

روحی بیان کرد: «امسال هم فکر نمی‌کنم قانون تغییری در این قسمت داشته باشد البته باز هم تا قبل از شروع سال تحصیلی جلسه خواهیم داشت و اگر تصمیم جدیدی گرفته شد ابلاغ می‌کنیم».

نرخ سرویس مدارس کرمان ۲۰ درصد افزایش یافته است
محمد مهدی‌نژاد، معاون پشتیبانی سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان نیز با بیان این‌که نرخ سرویس مدارس امسال بر اساس تعرفه‌ی شورای شهر حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: «بر اساس مصوبه‌ی شورا، کرایه‌ی سرویس در گروه خودرویی سواری پیکان و پراید تا سه کیلومتر ۷۷ هزار تومان و نرخ هر کیلومتر اضافه‌ی آن پنج‌هزار تومان است».

وی افزود: «کرایه‌ی سرویس در گروه خودرویی سواری پژو، سمند و ال‌۹۰ تا سه کیلومتر ۸۷ هزار تومان و نرخ هر کیلومتر اضافه‌ی آن پنج‌هزار و ۵۰۰ تومان است».

مهدی‌نژاد اضافه کرد: «کرایه‌ی سرویس گروه خودرویی ون تا سه کیلومتر ۷۰ هزار تومان و هر کیلومتر اضافه چهار هزار و ۷۰۰ تومان محاسبه شده است».

وی ادامه داد: «کرایه‌ی سرویس گروه خودرویی مینی‌بوس و اتوبوس نیز تا سه کیلومتر ۵۱ هزار تومان و هر کیلومتر اضافه دو هزار تومان مصوب شده است».

معاون پشتیبانی سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان با اشاره به سامانه سپند، گفت: «این سامانه از سوی وزات کشور و آموزش و پرورش طراحی شده، البته سال گذشته نیز ابلاغ شده بود اما متاسفانه یکسری اشکالاتی داشت که به همین دلیل بحث ثبت‌نام در سامانه عملیاتی نشد اما امسال سامانه‌ی سپند قطعی شده که کار بسیار راحت‌تر می‌شود».

وی بیان کرد: «تاکنون حدود ۶۰۰ خودرو در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند اما آمار دقیق خودروهایی که به دانش‌آموزان خدمات می‌دهند را هفته‌ی اول یا دوم مهر می‌توانیم اعلام کنیم».

مهدی‌نژاد با بیان این که رانندگان سرویس مدارس می‌توانند در دفاتر پیشخوان دولت و یا شرکت‌های حمل‌ونقل کار ثبت‌نام ار انجام دهند، توضیح داد: «سامانه اطلاعات قبلی را حذف کرده و لذا مجددا راننده بعد از تایید صلاحیت از نظر عدم اعتیاد، سوء پیشینه، عدم اشتهار به فساد اخلاقی و بیماری صرع و روانی و … نیز دریافت برگ معاینه فنی و بیمه خودرو، می‌تواند در سایت ثبت‌نام کند و حتی اگر یکی از این موارد را نداشته باشد امکان ثبت‌نام وجود ندارد».

وی اظهار کرد: «امسال ۱۷ شرکت برای خدمات‌دهی به مدارس متقاضی بودند که از این تعداد، ۱۴ شرکت تایید و به آموزش و پرورش معرفی شدند».

سن فرسودگی خودروهای حمل‌ونقل شهری ۱۰ سال است
وی با تایید فعالیت بیش از ۴۰۰ خودوری فرسوده در کرمان به عنوان سرویس مدرسه، توضیح داد: «سن فرسودگی تاکسی سواری و مینی‌بوس ۱۰ سال است اما متاسفانه با توجه به مشکلاتی که شرکت‌های خودروساز در کشور به‌وجود آوردند و عدم همکاری مناسب دولت کار نوسازی به درستی انجام نشد و الان ما قطعا خودرو کم می‌آوریم و بر همین اساس با توجه به مصوبه‌ی شورای عالی ترافیک کشور، خودروهای حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری تا زمانی که بتوانند معاینه فنی دریافت کنند سرویس‌دهی آن‌ها بلامانع است».

وی درباره‌ی حوادث رانندگی حوادث رانندگی سرویس مدارس در سال گذشته نیز اظهار کرد: «سال گذشته فقط یک مورد حادثه در جاده‌ی اختیارآباد داشتیم که متاسفانه والدین با یک خودروی شخصی بدون مجوز هماهنگ کرده بودند و این حادثه یک کشته داشت و این فرد هیچ مجوزی نداشت».

معاون پشتیبانی سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: «والدین حتما از شرکت‌های تحت پوشش استفاده کنند زیرا اگر خدایی ناکرده اتفاقی بیفتد هیچ‌کس عواقب آن را به عهده نمی‌گیرد».

وی ادامه داد: «رانندگان سرویس مدارس همه‌ی سلسله مراتب را طی کردند، تایید صلاحیت شدند یا تحت پوشش شرکت هستند و اگر حادثه‌ای رخ دهد شرکت پاسخگو است».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)