کد خبر: ۳۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان مطرح کرد:
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: «در حال حاضر تمام اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کرمان درجه دو هستند که در آینده پس از بررسی امکانات و میزان خدمات‌دهی در کمیسیون ماده‌ی ۱۸ به رتبه‌های کیفی درجه‌بندی می‌شوند».

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، گفت: «نظارت کامل و دقیقی بر اقامتگاه‌های بوم‌گردی این استان وجود دارد و در آخرین بررسی انجام شده، دو اقامتگاه به دلیل کیفیت پایین تعطیل و دو اقامتگاه دیگر نیز به دلیل نداشتن شرایط لازم به خانه مسافر تبدیل شد».

رضا بردبار با بیان این‌که اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرصت بسیار مناسبی برای اشتغال بانوان در این استان فراهم آورده، اظهار کرد: «در حال حاضر ۶۲۱ نفر از بانوان و ۵۷۰ نفر از آقایان در ۳۲۴ اقامتگاه بوم‌گردی کرمان در حال فعالیت هستند».

وی افزود: «۱۲۶ اقامتگاه بوم‌گردی در سال ۹۷ در استان کرمان راه‌ا‌ندازی شد و زمینه‌ی اشتغال مستقیم ۳۸۰ نفر را مهیا ساخت که ۶۰ درصد این اشتغال متعلق به زنان است».

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: «بانوان این استان ضمن فعالیت در امر پذیرایی از گردشگران و امور جاری اقامتگاه‌های بوم‌گردی، می‌توانند با تهیه و فروش صنایع‌دستی درآمدزایی خوبی برای این اماکن ایجاد کنند».

وی با اشاره به این‌که در صنعت گردشگری با کمترین سرمایه‌گذاری می‌توان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم زیادی ایجاد کرد، یادآور شد: «باید با همکاری بخش خصوصی زمینه‌ی آماده‌سازی زیرساخت‌های اقامتی و تبلیغاتی را بیش از گذشته فراهم آوریم».

بردبار با اشاره به پرداخت تسهیلات برای متقاضیان تاسیس اقامتگاه‌های بوم‌گردی افزود: «این تسهیلات پس از ارائه‌ی طرح توجیهی در کارگروه اشتغال تصویب می‌شود که در روستاها وام با سود شش درصد و بازپرداخت چهار ساله با یک سال تنفس است».

وی گفت: «در حال حاضر تمام اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کرمان درجه دو هستند که در آینده پس از بررسی امکانات و میزان خدمات‌دهی در کمیسیون ماده‌ی ۱۸ به رتبه‌های کیفی درجه‌بندی می‌شوند».

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: «نظارت کامل و دقیقی بر اقامتگاه‌های بوم‌گردی این استان وجود دارد و در آخرین بررسی انجام شده، دو اقامتگاه به دلیل کیفیت پایین تعطیل و دو اقامتگاه دیگر نیز به دلیل نداشتن شرایط لازم به خانه مسافر تبدیل شد».

وی ادامه داد: «خانه‌های بوم‌گردی ظرفیت جدیدی در حوزه‌ی گردشگری این استان است که علاوه بر مزیت‌هایی چون تاثیر بسیار زیاد در مهاجرت معکوس از حاشیه‌ی شهر به روستا و خلق جدید فرصت‌های شغلی پایدار، بر میزان ماندگاری و اقامت گردشگران خارجی و داخلی افزوده است».

بردبار بیان کرد: «گردشگران و مسافران برای رزرو اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمان می‌توانند از طریق سایت www.BiaBoom.com و یا www.Miras.kr.ir اقدام کنند»

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)