کد خبر: ۳۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اظهارات توهین آمیز یکی از سخنرانان علیه قوه مقننه باید پیگیری قضایی شود زیرا هرگز کسی حق ندارد به ارکان نظام توهین کند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اظهارات توهین آمیز یکی از سخنرانان علیه قوه مقننه باید پیگیری قضایی شود زیرا هرگز کسی حق ندارد به ارکان نظام توهین کند.
 

در واکنش به اظهارات و توهین یکی از سخنرانان به قوه مقننه، گفت: فلسفه قیام عاشورا برون رفت از یک سلسله تحجرگرایی زمان بود که متاسفانه تا امروز ادامه دارد؛ قیام سیدالشهداء (ع) مبارزه با جهالتی بود که عامل ریا، تزویر، دروغ، تهمت و افترا بود.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از اهداف امام حسین (ع) اصلاح رفتار امت جدشان و امر به معروف و نهی از منکر بوده است؛ بنابراین اگر امام حسین (ع)، اهل بیت خودشان را به مسلخ‌ عشق می برند تا موجب اصلاح رفتار امت شوند باید از این امر درس بگیریم.

آزادمردی به معنای تهمت نزدن و پرهیز از دروغ است

وی ادامه داد: امام حسین(ع) خطاب به آل اباسفیان و مردم کنونی فرمودند "اگر دین ندارید، آزاده باشید"؛ در واقع آزادمردی به معنای تهمت نزدن و پرهیز از دروغ است که متاسفانه امروز گاه شاهد آن هستیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم با تاکید بر اینکه انتقاد جایگاه خودش را دارد و باید در مسیر خودش انجام شود، تصریح کرد: هرگز کسی حق ندارد به ارکان نظام اسلامی توهین کند و موجب تخریب و وهن آن شود.

نمایندگان بنا به ذات قوه مقننه در تصمیم گیری آزادند

کمالی پور اعتقاد دارد نمایندگان در تصمیم گیری ها آزاد هستند و ذات عملکرد قوه مقننه طبق چنین اقتضا دارد، از این رو قرار نیست منتخبان ملت برای هر تصمیمشان به افراد این چنینی پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه طرح اظهارات کنایه آمیز و تخریب یک رکن نظام امری محکوم بوده و باید در مراجع ذیصلاح قضایی رسیدگی شود، گفت: با سخنران هتاک قطعا باید برخورد شود، زیرا منبر امام حسین (ع) جای تخریب نیست.

منبر امام حسین (ع) جای تخریب نیست

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد طرح سخنان موهن علیه قوه مقننه قابل پیگیری قضایی بوده و دستگاه قضایی و همچنین هیات رییسه مجلس که وظیفه صیانت از نمایندگان و قوه مقننه را به عهده دارند، باید به طور جدی به این موضوع ورود کنند.

شایان ذکر است در روزهای اخیر، حجت‎الاسلام علیرضا پناهیان، از خطبای مشهور، در سخنرانی‎ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده و در سخنان تندی گفته بود:

«هرچه نماینده انتخاب می کنی، اکثریت رای می دهند که رای نماینده ها شفاف نباید باشد. چه خبرتونه؟ بعد به صورت بسیار جاهلانه و احمقانه می گویند مگر می خواهید تفتیش عقاید کنید؟ مگر شما آنجا رای به عقاید می دهید؟ غلط کردید شما. به عقاید چه ربطی دارید؟ بگو به چی رای دادی به چی رای ندادی؟ غلط می کنید براساس عقاید رای بدهید، براساس کار کارشناسی باید رای بدهید و من می‌خواهم بدانم برای چی رای دادی یا ندادی؟ چرا با شفاف‌سازی رأی‌تان در مجلس مخالفت می‌کنید؟»

وی سپس فریاد زد: « آی! مجلس شورای اسلامی آدم باش! کی به شما حق داده شفاف رای ندهید؟ کی به شما اجازه داده شفاف رای دادن را تفتیش عقاید بدانید؟ رای براساس کار کارشناسی. بگویید چه غلطی می‌کنید! چی را از ملت پنهان می‌کنید؟»

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)