کد خبر: ۳۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
پاسخ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص عدم افتتاح تالار مرکزی شهر در هفته دولت در گفت وگو با گفتارنو
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پاسخ به این سوال که امکان دارد اعتبارات استانی به کمک این پروژه بیاید؟ گفت: استان خودش مشکل دارد و شش پروژه نیمه تمام استانی در شش شهرستان استان داریم که تمام نشدند. اما استاندار یک راه حل هایی را در اعتبارات استانی پیگیری می کنند که اگر منابع استانی جواب بدهد بشود آنها را تامین کرد.

هفته دولت بهانه ای برای تسریع انجام کار بود/ استاندار به دنبال راه حل هایی در اعتبارات استانی است/ در این پروژه کوتاهی نکردیم/نمی توانم بگویم تالار مرکزی چه زمانی افتتاح می شود

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

تالار مرکزی شهر کرمان یکی از 15 پروژه ی فرهنگی در کشور است که از سال 88  در کرمان کلید خورده است. بعد از مواجه با مشکلاتی در حوزه تخصیص اعتبارات ملی و نیز پیمانکار، نهایتا استاندار کرمان قول بهره برداری پروژه را در هفته دولت سال 98 داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز اخیرا خبر از افتتاح پروژه در شهریور سال 98 داده بود.

به گزارش گفتارنو،حالا هم هفته دولت گذشته است و هم شهریور ماه رو به اتمام است اما بهره برداری از پروژه تالار مرکزی شهر باز هم به زمان دیگری موکول می شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت و گو با گفتارنو، گفت: استاندار هفته دولت را بهانه ای برای تسریع در انجام کار قرار داده است و از سال گذشته ایشان خیلی پیگیر بود پروژه تالار مرکزی شهر در سال 98 افتتاح شود.

به گزارش گفتارنو، محمدرضا علیزاده تصریح کرد: قبل از هفته دولت در جلسه ای که استاندار با معاون توسعه مدیریت منابع وزیر فرهنگ و ارشاد داشت پیگیر تامین منابع مالی شد.

علیزاده اضافه کرد: سال گذشته نیز در جلسه ای که با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم ایشان تاکید داشتند پروژه در هفته دولت افتتاح شود و تلاش ما هم این بود در سال 98 افتتاح شود. اما مثل خیلی از پروژه های نیمه تمام دیگر مشکل اصلی پروژه تالار مرکزی شهر نیز منابع مالی است.

وی گفت: در این پروژه ملی اگر وزارت خانه با پیمانکار به مشکل نمی خورد و وقفه سه ساله ایجاد نمی شد کار تا الان تمام شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه امسال تقریبا 6 میلیارد تومان اعتبار ملی به این پروژه تخصیص یافته است، گفت: اگر اعتبار کامل تخصیص یابد این امیدواری هست تالار مرکزی شهر تا امسال به بهره برداری برسد چرا که با روند کنونی کار مناسب پیش می رود.

وی در خصوص اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه گفت: با شش میلیاردی که امسال تخصیص یافته است نزدیک چهل و پنج میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

علیزاده در پاسخ به این سوال که امکان دارد اعتبارات استانی به کمک این پروژه بیاید؟ گفت: استان خودش مشکل دارد و شش پروژه نیمه تمام استانی در شش شهرستان استان داریم که تمام نشدند. اما استاندار یک راه حل هایی را در اعتبارات استانی پیگیری می کنند که اگر منابع استانی جواب بدهد بشود آنها را تامین کرد.

وی اظهار داشت: همیشه منابع ملی قوی تر از منابع استانی است و امید ما به منابع ملی بیشتر از منابع استانی است با این حال اما هم منابع ملی و هم منابع استانی را دنبال می کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص انتقاد استاندار کرمان از روند کند اجرای پروژه ها در شهر و اینکه طولانی شدن پروژه ها بیش از مدت تعیین شده را ناشی از ناکارآمدی سیستم و اشکال در مدیریت پروژه ها دانسته بود، گفت: عقب افتادن این پروژه عوامل متعددی داشت و کسی کوتاهی نکرد علاوه بر این ما در پیگیری مشکل نداریم من و استاندار مشترکا پیگیر بودیم اما وقتی اعتبار ملی 16 میلیارد تومانی می شود 7 میلیارد تومان و تخصیص های استان نیز 30 درصد می شود پس مشکل از منابع است.

علیزاده در ادامه گفت: هرچند ممکن است بعضی از پروژه ها به دلیل کوتاهی باشد اما در خصوص این پروژه حداقل در استان کوتاهی نشده است.

وی وزارت خانه را نیز بی تقصیر دانست و گفت: از وزارت خانه هم کوتاهی نشده و مشکل ابتدا اختلافات پیش آمده با پیمانکار بود که همراهی نکرد و دوم تغییر پیمانکار بود.

علیزاده تصریح کرد: پروسه تغییر پیمانکار یک پروسه طولانی است و بیش از یکسال طول کشید تا از وزارت خانه پیمانکار را تغییر دهند. پیمانکار جدید هم در حال کار است.

وی اعلام کرد: وزارت خانه این پروژه را جز اولویت ها قرار داده است و ما نیز پیگیر هستیم تخصیص اعتبار را افزایش دهیم.

علیزاده با بیان اینکه 15 پروژه اینچنینی در کشور موجود است که تا کنون فقط 2 پروژه افتتاح شده است، گفت: یزد، آذربایجان غربی و کرمان تقریبا وضعیت مشابهی دارند اما کرمان بین 15 پروژه دیگر وضعیت بهتری دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان در خصوص اینکه چه زمانی پروژه افتتاح می شود، گفت: در خصوص پروژه هایی که منابع شان مشکل دارد نمی توان قطعی گفت چه زمانی به بهره برداری می رسند اما این پروژه جز دغدغه های استان و وزارت خانه است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)