کد خبر: ۳۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
یک متخصص پوست در گفت وگو با گفتارنو مطرح کرد:
یک متخصص پوست در خصوص تاثیرات حلزون تراپی در جوان سازی و شفافیت پوست به گفتارنو می‌گوید: تا کنون هیچ تحقیقات علمی و معتبری بر روی این موضوع ارائه نشده و نه در کتب پزشکی و نه در مقاله‌های علمی، مطلبی در این خصوص وجود ندارد.
منبع علمی در خصوص حلزون تراپی وجود ندارد
 
گفتارنو/مرضیه قاضی زاده: این روز‌ها زیبایی به یکی از دغدغه‌های اساسی مردم و به ویژه خانم‌ها تبدیل شده است این مسئله‌ بستری را برای سوء استفاده یکسری از افراد باز کرده است. حلزون تراپی یکی از روش‌هایی است که اخیراً به شدت بر روی آن مانور داده می‌شود.

آن طور که در سایت‌های مختلف اینترنتی آماده است، حرکت حلزون زنده بر روی پوست که به اصطلاح به آن حلزون تراپی گفته می‌شود موجب پاکسازی پوست، کاهش التهابات، روشن شدن پوست، لیفت صورت و ... می‌شود.

نکته جالب این که متن تمامی این سایت‌ها مشابه بوده و تنها یکسری از موارد جزئی به آن‌ها اضافه شده است. اگر چه این سایت‌های به اصطلاح معتبر سعی در علمی نشان دادن حلزون تراپی برای جوان سازی و بهبود پوست دارند و در این زمینه حتی پای بقراط را وسط کشیده اند؛ اما با مروری بر روی این صفحات خواهید دید که هیچ کدام از این سایت‌ها هیچ مرجع علمی و یا مقاله معتبری در این زمینه ارائه نداده اند و تنها به یکسری توضیحات کلی کپی پیست شده اکتفا کرده اند.

البته قضیه فراتر از این حرف هاست و تبلیغات بر روی این شیوه جوان سازی نمود غیر مجازی هم پیدا کرده است، حال آن که فارغ از آرایشگاه‌ها و استخرها، اشخاص ثالث نیز به این حرفه درآمد زا روی آورده اند.

کما این که با کمی نگاه دقیق‌تر به معابر سطح شهر شاهد تبلیغاتی خواهید بود که شما را به خرید حلزون‌های اسکارگو برای تبدیل شدن به زیبای خفته و یا سیندرلا ترغیب می‌کنند.

شیوه مصرف، اما ساده است، چند حلزون اسکارگو با قیمت مقطوع ۱۲ هزار تومان خریداری می‌کنید و استارت درمانی خود را می‌زنید، باعث شگرفی بیشتر که شما حتی برای درمان نیز نیاز به متخصص پوست ندارید، بلکه خود در خانه و در عرض چند ماه می‌توانید پوستتان را دگرگون کنید، حال این که این دگرگونی به چه سمت رود و شما را به دلبر قصه تبدیل کند یا دیو، به شانس خودتان بستگی دارد.

همن جا این را هم اضافه می‌کنم که هیچ مجوز و یا استاندار قانونی خاصی هم برای این موضوع وجود ندارد و مسئولیت با چشم‌های خودتان است، دقت کنید حلزون مناسب را تشخیص و خریداری کنید.

یک متخصص پوست در خصوص تاثیرات حلزون تراپی در جوان سازی و شفافیت پوست به گفتار نو می‌گوید: تا کنون هیچ تحقیقات علمی و معتبری بر روی این موضوع ارائه نشده و نه در کتب پزشکی و نه در مقاله‌های علمی، مطلبی در این خصوص وجود ندارد.

آزاده محبی در ادامه می‌افزاید: با توجه به نبود هیچ مطلب علمی در این خصوص من نمی‌توانم راجع به این موضوع اظهارنظر علمی داشته باشم، اما می‌توانم بگویم که این شیوه روش نامناسبی است و احتمالاً به خاطر پول و تجارت عده‌ای رایج شده است.

محبی با بیان اینکه مطالب ارائه شده در اینترنت بیشتر بر روی معرفی کلینیک‌ها متمرکز شده است، می‌گوید: باید مروجین این روش‌ها مقالات علمی مورد نظر خود را ارائه دهند.

اگر چه این متخصص پوست معتقد است که به علت نبود هیچ مقاله و تحقیقات علمی نمی‌توان در خصوص عوارض احتمالی حلزون تراپی صحبت کرد، اما در ادامه صحبت هایش اذعان می‌کند که ممکن است حساسیت‌هایی به ماده ترشح شده حلزون بر روی پوست ایجاد شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)