کد خبر: ۳۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری در خصوص اتوبوس ویژه معلولین به گفتارنو گفت:
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری در پاسخ به انتقاد برخی از همشهریان و معلولین در خصوص حالت ظاهری فضای داخلی این اتوبوس می‌گوید: ما فقط هدفمان این است که مسافر به این سمت نیاید والا حالت قفس ندارد و یک بچه اگر بخواهد می‌تواند از این سمت رد شود.

گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده:یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری در راستای حضور فعال معلولین در سطح شهر بحث مناسب سازی معابر و سیستم حمل و نقل شهری است.

در حالی که شهر‌هایی همچون تهران، اصفهان، بیرجند، زنجان، سنندج و ... به سمت سهولت و عدالت خدمات شهری برای افراد عادی و معلولین رفته اند ودر این بین کلان شهری همچون اصفهان نزدیک به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری اش قابلیت جابه جایی معلولین را دارد؛ استان کرمان کماکان بر روی مدار خودحرکت می‌کند.

حال آن که سهمیه معلولین شهر کرمان از سیستم حمل و نقل شهری عملا تنها یک دستگاه اتوبوس است که در خط مشتاق آزادی فعال است. اتوبوس دوم هم که فقط در اختیار انجمن ضایعه نخاعی است  کماکان به صورت سنتی است و با رمپ معلولین را سوار می‌کند.

ان گونه که از شواهد امر پیداست از ابتدای سال ۹۷ یک دستگاه اتوبوس ویژه معلولین به خط یک مسیر عبوری مشتاق تا آزادی اضافه شده است، اتوبوس که در اکثر مسیر‌ها خالی از معلولان بوده و ارایش ظاهری فضای داخلی آن قابل تأمل است.

همان گونه که در تصویر پیداست درب جلو و درب عقب این اتوبوس برای مسافران عادی تعبیه شده و درب وسط برای معلولین است.
چه با شیشه و چه با میله، در هر صورت باید یک جدا کننده‌ای باشد!
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری در خصوص تعداد اتوبوس‌های ویژه معلولین در شهر کرمان می‌گوید: به طور کلی سه دستگاه اتوبوس ویژه معلولین در شهر کرمان وجود دارد که یکی از آن‌ها به طور ثابت در اختیار انجمن ضایعه نخاعی است و رفت و آمد این دوستان به بیمارستان توسط این اتوبوس انجام می‌شود.

به گزارش گفتارنو، عبدالهای طاهری در ادامه می‌افزاید: یک دستگاه اتوبوس هم به صورت دو منظوره در نظر گرفته شده که در مسیر خط یک مشتاق تا آزادی اقدام به فعالیت و مسافر گیری می‌کند که دو درب اول و ابتدای آن مخصوص مسافرین عادی است و قسمت وسط برای معلولین در نظر گرفته شده است.

براساس گفته‌های طاهری این دستگاه اتوبوس ظرفیت سوار کردن ۴ معلول ویلچری را دارا می‌باشد که در کنار آن تعداد ۸ عدد صندلی برای همراهان معلولین در نظر گرفته شده است.

او در خصوص اتوبوس سوم نیز می‌گوید: این دستگاه اتوبوس برای مأموریت‌های سازمانی در نظر گرفته شده که از سمت دستگاه‌هایی همچون بهزیستی و سایر دستگاه‌های حمایتی به ما اعلام می‌شود که انشالله از اول مهر ماه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او در ادامه خاطر نشان می‌کند: قبلا ما تنها یک دستگاه اتوبوس سنتی داشتیم که همان هم بالابر برقی نداشت وبه کمک رمپ معلولین سوار می‌شدند در صورتی که این دو دستگاه اتوماتیک هستند و بالابر برقی دارند.

براساس اظهارات طاهری در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان برای این دو دستگاه اتوبوس ویژه معلولین در سال گذشته هزینه شده است.

در حالی سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار بر مناسب سازی این اتوبوس‌ها تاکید دارد و ان‌ها را دارای آرم و شمایل مخصوص می‌داند که براساس گزارشات میدانی خبرنگار گفتار نو همین یک دستگاه اتوبوس، ساعت و برنامه مشخصی برای رفت و آمد ندارد و مورد استقبال چندانی هم قرار نگرفته است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری در پاسخ به انتقاد برخی از همشهریان و معلولین در خصوص حالت ظاهری فضای داخلی این اتوبوس می‌گوید: ما فقط هدفمان این است که مسافر به این سمت نیاید والا حالت قفس ندارد و یک بچه اگر بخواهد می‌تواند از این سمت رد شود.

طاهری این را هم اضافه می‌کند: چه با شیشه و چه با میله، در هر صورت باید یک جدا کننده‌ای برای این امر وجود داشته باشد؛ ما با همان متریال داخل اتوبوس که همان میله‌ها هستند این جداسازی را انجام دادیم.

او در ادامه خاطر نشان می‌کند: این فضای وسط به احترام معلولین خالی است و جلو و عقب آن مسافردارد و درب وسط این اتوبوس به غیر از معلولین برای افراد دیگر باز نمی‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری در خصوص برنامه زمانی رفت و آمد این اتوبوس می‌گوید: کلاً یک عدد اتوبوس معلولین داخل خط یک است که مثل یک اتوبوس معمولی خدمات رسانی می‌کند؛ اگر یک معلول حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در ایستگاه بایستد به این اتوبوس می‌رسد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهادریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
اخه این باعث تثبیت این تفکر غلط می شود که معلولان با بقیه مردم فرق دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)