کد خبر: ۳۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مطرح کرد:
مدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیز استان گفت: فضای فیزیکی که دانش آموز به عنوان کلاس استفاده می کند باید مورد تایید باشد ولی اگر بخواهیم خیلی سخت گیرانه به مدارس غیر دولتی نگاه کنیم شاید تعداد زیادی از مدارس باید تعطیل شوند.

از نظر استحکام بنای مدارس مشکل نداریم/ با تغییر نظام آموزشی، با کمبود کلاس مواجه شدیم/ تراکم دانش آموزان در هر کلاس به ۴۵ نفر رسیده است / اگر سخت گیرانه به مدارس غیر دولتی نگاه کنیم تعداد زیادی از آن ها را باید تعطیل کنیم

گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده: مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار گفتار نو مبنی بر اینکه گفته می شود در کرمان با ساخت ۲۵۰ مدرسه، تازه به متوسط کشوری می رسیم، علت این کم کاری چه بوده است؟ گفت: سرانه فضای آموزشی آیتم های مختلفی دارد که باید تمامی آن ها را در نظر گرفت، اعم از اینکه چه تعداد کلاس اضافه می شود و از آن سمت چه تعداد کلاس و مدرسه از فضای آموزشی خارج می شوند.

به گزارش گفتارنو، سید محمد واعظی نژاد خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم در استان به متوسط کشوری برسیم ۲۱۵ هزارمتر مربع فضای آموزشی نیاز داریم البته به شرط اینکه استان های دیگر در وضعیت فعلی خود بمانند.

او در ادامه افزود: امیدواریم در دو سال آینده این کمبود را جبران کنیم.

 خبرنگار گفتار نو از مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس در خصوص وضعیت و شیوه ساخت مدارس استان پرسید.

واعظی نژاد در پاسخ به انتقاد برخی از کارشناسان در خصوص ساختمان برخی از مدارس نوساز کرمان گفت: سعی می شود با نظارت دقیق و طراحی مناسب مدارس نوساز ساخته شوند .


او در ادامه با اشاره به تخریب مدارس نوساز مسجد سلیمان گفت: قاعدتا ما در استان کرمان چنین گزارشی نداشتیم .

واعظی نژاد افزود: در زلزله بم، در مرکز زلزله مدارس ما سالم مانده بودند، اگر چه قابل استفاده نبودند اما سقف روی سر بچه ها فرو نریخته بود.

مدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیز استان در پاسخ به انتقادی در زمینه فرسودگی بنای مدارس غیر دولتی استان،گفت: فضای فیزیکی که دانش آموز به عنوان کلاس استفاده می کند باید مورد تایید باشد ولی اگر بخواهیم خیلی سخت گیرانه به مدارس غیر دولتی نگاه کنیم شاید تعداد زیادی از مدارس باید تعطیل شوند.

او در ادامه افزود: با توجه به اینکه تراکم دانش آموزان در مدارس شهر کرمان به 45 نفر رسیده است، تعطیلی مدارس غیر دولتی اوضاع را بدتر می کند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در پاسخ به فرسودگی ۳۰ درصدی مدارس استان گفت:سال ۹۶ بعد از آن زلزله یکسری مدارس نا ایمن داشتیم که الان استفاده نمی شوند.

واعظی نژاد در ادامه خاطر نشان کرد: درست است که برخی مدارس استان بالای ۳۰ سال سن دارند ولی از نظر استحکام بنا مشکلی نداریم.

براساس گفته های مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان سرانه فضای آموزشی در سال ۹۲ برای استان کرمان ۴.۹ بوده است، این در حالی است که متوسط کشوری فضای آموزشی ۵.۲ است.

او در ادامه تشریح کرد: در ناحیه یک کرمان متوسط فضای اموزشی ۴.۳دهم و در ناحیه دو ۴.۹ است.

واعظی نژاد در پاسخی به انتقادی در زمینه وضعیت میز و صندلی های دانش آموزان گفت: اعتبار بحث تعمیر و تجهیز مدارس با آموزش و پرورش است ، ما براساس مدارس نوسازی که می سازیم برای مقاطع مختلف میز و نیمکت تهیه و تحویل آموزس و پرورش می دهیم اما این که آموزش و پرورش در کدام مقطع از این تجهیزات استفاده می کند، مسئله دیگری است.

او در ادامه افزود: ممکن است آموزش و پرورش براساس نیاز خود این میز و نیمکت را در مقطعی دیگر استفاده کند و الا تمام میز و صندلی های ما استاندارد هستند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در خصوص احتمال برگزاری کلاس های کانکسی، گفت: من به کلاس کانکس اعتقاد ندارم و جز لیست تجهیزات ما نیست، بلکه کلاس کانکسی با توجه به کمبودهای فضای آموزشی و یا تغییر نظام آموزشی در مواردی استثنا برگزار می شود.

واعظی نژاد در ادامه افزود: ما مدارس ۵ کلاسه و ۴ کلاسه برای دبیرستان می ساختیم اما با تغییر نظام آموزشی با کمبود کلاس مواجه شدیم.

او با بیان اینکه سال ۸۸ پایان طرح مدارس کپری بود، خاطر نشان کرد: ما در ۵ سال کل کپرها را جمع کردیم ولی باز کپرها ایجاد شدند که عمده دلیل آن به خاطر تغییر نظام آموزشی بود.

واعظی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد مدارس خشت و گلی در جنوب کرمان، گفت: براساس آماری که سال گذشته از مناطق گرفتیم در منطقه جنوب تنها 3 مدرسه خشت و گلی داشتیم .

او در ادامه افزود: بافت ساخت و ساز در مناطق جنوب عمدتا بلوکی هستند و ما بیشتر در منطقه شرق استان، بافت و رابر و... مدرسه خشت و گلی داشتیم که از بهمن سال 97، تخریب این مدارس خشت و گلی شروع شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در خصوص میزان اعتبارات خیرین و این اداره برای ساخت مدرسه تشریح کرد: در سال 97 اعتبارات مصوبه استانی، 54 میلیارد تومان بوده است که 36 میلیارد به ما اختصاص یافته است و حدود 32 میلیارد تعهد خیرین را داشتیم.

واعظی نژاد در خصوص استانداردسازی سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس نیز، گفت: در تابستان امسال 750 کلاسی که از بخاری نفتی استفاده می کردند را شناسایی کردیم و ظرف مدت دو ماه آن ها را به سیستم حرارت مرکزی مجهز کردیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

 ۵ هزار معتاد متجاهر در استان کرمان وجود دارد

پیش بینی هواشناسی از بارش باران و احتمال سیل و آبگرفتگی در کرمان

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی قوت گرفت

اخاذی زن و مرد مامورنما از کشاورزان عنبرآبادی

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

حمایت بهزیستی از  1338 خانواده دارای فرزند چند قلو در کرمان

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

نوآموزان برای سنجش سلامت تا پایان اردیبهشت ماه مهلت دارند

پنجشنبه‌ها تعطیل شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)