کد خبر: ۳۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
اسماعیل حسن زاده رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در واکنش به انتقادات از احکام صادر شده برای متخلفان دربی 90، رئیس کمیته انضباطی مدعی شد به هیچ عنوان از جزئیات این اتفاقات به سادگی نخواهند گذشت.

اسماعیل حسن زاده رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در واکنش به انتقادات از احکام صادر شده برای متخلفان دربی 90، رئیس کمیته انضباطی مدعی شد به هیچ عنوان از جزئیات این اتفاقات به سادگی نخواهند گذشت.

فعلا در انتظار دفاع متخلفان هستیم

دستور موقت درباره فرشاد احمدزاده است؛ رای و اقدام قضایی بود و تا اطلاع ثانوی و صدور رای، او فعلا نمی تواند تیمش را همراهی کند. باقی ارسال اخطاریه و ابلاغ تخلفات به افراد، چه فرد حقوقی مثل باشگاه و چه فرد حقیقی مثل آدم هایی که نام بردید، است. فرصت دارند از خودشان دفاع کنند. احتمالا با جمع بندی گزارش داور و مقامات دیگر مسابقه از جمله نماینده فدراسیون شاید پرونده شاخ و برگ بیشتری هم پیدا کند. همکاران من فعلا مشغول جمع بندی هستند و فعلا این افراد باید از خودشان دفاع کنند.

به کریمی فرصت دادیم حرفش را بزند

در خصوص علی کریمی ما در آن اخطاریه نوشته ایم حسب مورد، یعنی ممکن است یکی اعتراض به داوری داشته باشد و... اسامی را نوشته ایم و هر کدام ممکن است یکی دو تخلف داشته باشند. آیین نامه انضباطی فیفا و مقررات انضباطی خودمان اجازه داده اگر کمیته انضباطی رفتار خشنی که منتهی به کارت قرمز شد ملاحظه کرد آن بازیکن را بیشتر از تاثیر آن کارت قرمز که یک جلسه بیرون ماندن است تنبیه کند. چون ما قرار است او را تنبیه کنیم فرصت دادیم که او حرفش را بزند.

الزامی برای محرومیت بیشتر کریمی نداریم

حسن زاده درباره احتمال محرومیت بیشتر علی کریمی تاکید کرد:« الزام است که محرومیت بیشتر از یک جلسه باشد ولی ما اجازه نداریم کسی را بدون اینکه حرفهایش را بشنویم تنبیه کنیم. چون ممکن است او توضیحی بدهد یا عذرخواهی کند. یا بنویسد که من تعمد نداشتم. او به هر حال یک چیزی می نویسد و ما حتما باید دفاعیات متخلف را بشنویم بنابراین باید به او فرصت حرف زدن بدهیم».

ما متهم به استقلالی و پرسپولیسی بودن هستیم

رییس کمیته انضباطی درباره محمدحسین کنعانی زادگان و اینکه حرکت او مصداق تحریک طرفداران بوده، تاکید کرد:« اصل نانوشته ای داریم که از دید تماشاگران پرسپولیس، این تیم هیچ وقت چه تماشاگران، چه بازیکنان و چه مدیرانش تخلف نمی کنند. از دید تماشاگران استقلال هم، استقلالی ها هرگز تخلف نمی کنند و هر رای که ما می دهیم چون پرسپولیسی هستیم این رای را داده ایم یا اگر علیه پرسپولیس رای دادیم استقلالی هستیم. این در معنای افراطی تماشاچیان یک معنا دارد. اما شهرآورد تهران با شرایط پخش مستقیم، انعکاس برون مرزی در بزرگترین ورزشگاه ما با آن همه زحمت و خطراتی که ممکن است وجود داشته باشد از دید ما حساس است و جوانان نیز الگوپذیر هستند. بنابراین یک رفتار خطا داخل زمین می تواند التهاب شدیدی را به سکو وارد کند. ما این ها را هم لحاظ کرده ایم. ما از جزئیات شهرآورد تهران نخواهیم گذشت و آن عزیزان هم حق دارند از خود دفاع کنند».

کدملی متخلفان ستاره دار می شود که بلیت نخرند

شناسایی فردی که سنگ پرتاب کرد، قطعا کار ما نیست. عزیزان ما در جایگاه امنیت و انتظامات ورزشگاه ها تلاش می‌کنند این کار را بکنند. در پاره ای موارد این اتفاق افتاده. به ویژه درباره فردی که جیمی جامپ کرد که اصطلاح فارسی اش هنوز اختراع نشده است. می شود با آن آدمی که این اقدام را انجام داد برخورد کرد. به ویژه حالا که با کد ملی بلیت می خرند و ممکن است کد ملی شان ستاره دار شود تا دیگر نتوانند بلیت بخرند».

اصرار ما به قانون 90 به 10 بی جهت نیست

رفتار تماشاگران به عنوان تخلف تیمی و شخصیت حقوقی است و حتی اگر تماشاگر را نشناسیم تیم میزبان مقصر است. اینکه می گوییم میزبانی و قانون 90 به 10 در دربی هم رعایت شود، برای همین است و قوانین فیفا هم می گوید جایی که ما نتوانیم تماشاگر را شناسایی کنیم، اگر توانستیم به تیم میزبان یا مهمان نسبت بدهیم درست وگرنه مقصر تیم میزبان است و تماشاگران بدانند هرکاری می کنند به ضرر تیمشان است.


احمدزاده جان مردم عادی را به خطر انداخت

اینکه چرا رای فرشاد احمدزاده اینقدر زود صادر شد باید بگویم رای نیست و دستور موقت به معنای اقدام اورژانسی است اگر این کار را نمی کردیم می گفتند در روز روشن بازیکنی از چند متر آن طرف تر می دود و می آید درگیری ایجاد می کند و اگر جلوگیری نشده بود جان افراد به خطر افتاده بود، شما چرا کاری نکردید. بله ممکن بود جان دیگران را به خطر بیاندازد. اگر افرادی چون کریم باقری که از او تشکر می کنم نبودند این درگیری ها حوادث شدیدتری به دنبال داشت و صدمه ای به کسی وارد می شد. نباید اجازه بدهیم بازیکنی که جسارت کرده، نقض قانون کرده و نزاع دسته جمعی را استارت زده، فردا در بازی سپاهان هم باشد. عقل انضباطی فیفا به این نتیجه رسیده که در ماده 100 کمیته انضباطی می تواند به سرعت اقدام بازدارنده و عبرت آموز را انجام دهد و ما اقدام اورژانسی را انجام دادیم.


داور کارت قرمز به کریمی داد از انصاری فرد و ... پرسید؟


یک بازیکن با دیگری برخورد می کند که ما عمد و سهو آن را نمی دانیم. اما داوری وجود دارد که تنبیه می کند مگر وقتی داور به علی کریمی کارت قرمز داد از آقای انصاری فرد یا من و شما پرسید؟ داور چه بد تشخیص بدهد چه خوب، صحنه را دیده و این ماجرا زیر سایه داوری بود نه سایه انضباطی من یا رسانه ای شما. من می خواهم بگویم تنبیه آن آدم به عهده فرشاد احمدزاده نیست. به عهده داور و بعد از آن به عهده ما در رکن قضایی است. به هر حال به عهده فرشاد احمدزاده نیست و قوانین فوتبال اجازه نمیدهد شما حریف یا متخلف را تنبیه کنید.

آقای خلیل زاده؛ اعتراض به داور با هر لحنی اهانت است


در مورد آقای خلیل زاده من اینجا محدودیتی دارم و بند 13 ماده 21 ما اجازه نمی دهد جزئیات پرونده ای را که هنوز به آن رسیدگی نکرده ایم بگویم. اما به احترام برنامه شما می گویم وقتی برای او ابلاغ شد این ها را برای ما بنویسد. ولی من او را ارجاع می دهم به صحنه هایی که با داور وسط و کنار درباره قضاوت شان برخورد می کرد. در قوانین هست که تحقیر داور و اعتراض به داوری با هر لحن و حرکتی که اهانت به داور باشد، تخلف بسیار مهمی است.

فاجعه واقعی را مسئولان باشگاه ها راه می اندازند


افراد متعصب و هوادار کوچه و بازار که تیمش را دوست دارد برای او جاده یکطرفه است. استقلالی و پرسپولیسی و ملوانی و نساجی هم فرقی نمی کند. آنها می گویند تیم ما صحیح و سالم است و کمیته انضباطی دارد ظلم می کند. این تفکر برای هواداران عادی قابل قبول است اما فاجعه وقتی است که مسئولان بگویند مگر تیم ما چه کار کرده است!؟ فلان بازیکن مگر چکار کرده است!؟ ما وظیفه داریم عادلانه رای بدهیم و وقتی هم از کمیته انضباطی رفتیم مردم نقاط ضعف و عطفمان را خواهند گفت. ولی مدیران ادوار مختلف پرسپولیس و استقلال ما را دیده اند و گفته اند ما به خاطر هواداران مجبوریم اینگونه حرف بزنیم و این فاجعه است.

ماجرای احضار کالدرون


مصاحبه کالدرون؟ این موضوع هیچ ارتباطی با دربی ندارد. ما حوادث مسابقه را رصد می کنیم یا مقامات مسئول رصد می کنند یا خودمان مطلع می شویم اما حوادثی که در مسابقه نیست مثل پیام های فضای مجازی، شیطنت ها، اهانت هایی که می کنند، قبل از بازی بازیکنی از تیمی به کمیته داوران اهانت کرده بود که تو سر تیم ما را بریدی و... درباره این موارد قرار نیست کمیته انضباطی هزار نفر را بگذارد تا از جنوبی ترین تا شمالی ترین نقطه کشور همه کامنتها را بررسی کنیم. باشگاه پرسپولیس هم می تواند درجا شکایت کند.

 

ما مسجدسلیمانی ها را دوست داریم اما...


من عزیزان مسجد سلیمانی را دوست دارم ولی ما ممکن است یک بار نتوانیم شرایط را کنترل کنیم و سنگ و شیشه شکستن و تهدید داور نتایج بدی به دنبال داشته باشد. در مسابقه قبلی مسجد سلیمان ببینید داور چطور تهدید شد وگرنه ما آن عزیزان را دوست داریم.

می خواهیم سلامت فوتبال را تامین کنیم


رای استقلال، پرسپولیس وسپاهان در سال گذشته هم قطعا اجرا شده، آنچه قانونا جلو می رود یا رای اصلاح یا نقض می شود و برمی گردد. به هر حال این موارد توسط قانون تعریف شده است ولی ما هر رای که دادیم سازمان لیگ بدون اجرا نگذشته است. ما هم می خواهیم سلامت فوتبال را تامین کنیم.

منبع: ورزش سه

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)