کد خبر: ۳۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس دستگاه قضا با اشاره به دغدغه خبرگان رهبری نسبت به وضعیت حجاب در جامعه گفت: در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هم این را گفتم که اگر دستگاه‌های دولتی تصمیم بگیرند که وضعیت حجاب سامان گیرد، حتماً شاهد تغییرات محسوسی خواهیم بود، چرا که در بحث رعایت عفاف و حجاب مراکز دولتی باید پیشقدم باشند، بنابراین نیازی هم به بگیر و ببند نیست.

از آپارتمان‌های 600 متری تا ویلاهای چهار هزار متری، رشوه‏‌هایی است که در قوه قضائیه کشف شد؛ رشوه‎هایی که رئیسی آن را با پسوند «بهت‎آور» از تریبون مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد و از بازداشت متهمان گفت.

در نشست نوبت دوم هفتمین اجلاسیه خبرگان رهبری که عصر سه‌شنبه برگزار شد، ابراهیم رئیسی برای بار دوم پشت تریبون رفت و این بار از اتفاقاتی که در قوه قضائیه در «دوره تحول» رخ داده، گفت. اتفاقاتی که هیچ گاه به این صراحت در مورد آن صحبت نشده بود بخصوص اینکه این حجم از فساد بخواهد از سوی شخص رئیس قوه قضائیه اعلام شود. رئیس قوه قضائیه در این سخنرانی همچون صحبت‏‌های پیشین خود مبارزه قاطع با فساد را دستور کار اصلی قوه قضائیه برشمرد و با تأکید بر اینکه در مبارزه با فساد، هیچ خط قرمزی نداریم، به موضوع فساد در دستگاه قضایی اشاره کرد. به گزارش میزان، او گفت: «در خود قوه قضائیه با مواردی مواجه و متوجه شدیم رشوه‌هایی اخذ شده است که بهت‎ آور است؛ از آپارتمان‌های 600 متری گرفته تا ویلاهای چهارهزار متری در شمال که در نوع خود کم نظیر است. البته متهمان بازداشت و اموال نامشروع آنها ضبط شده است.»

در مقوله حجاب نیازی به بگیر و ببند نیست

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنرانی خود یکبار دیگر هم بر گزارشگری فساد تأکید کرد و گفت: ایجاد بستر برای گزارشگری فساد، یکی از برنامه‌هایی بود که رئیس دستگاه قضا آن را ضروری دانست و گفت: هرکاری که به مردم واگذار شد، درست شد. وی با بیان اینکه گزارشگر فساد باید تشویق شود، گفت: اگر کارمندی، رئیس خود را امر به معروف و نهی از منکر کرد، نباید مؤاخذه شود، بلکه مستحق تشویق است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به دغدغه خبرگان رهبری نسبت به وضعیت حجاب در جامعه گفت: در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هم این را گفتم که اگر دستگاه‌های دولتی تصمیم بگیرند که وضعیت حجاب سامان گیرد، حتماً شاهد تغییرات محسوسی خواهیم بود، چرا که در بحث رعایت عفاف و حجاب مراکز دولتی باید پیشقدم باشند، بنابراین نیازی هم به بگیر و ببند نیست.

رئیسی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ریشه‌های ایجاد فساد، یکی از این ریشه‌ها را نبود شفافیت دانست و در ادامه گفت: دفاع حزبی و قبیلگی از دوستان و همفکران، یکی دیگر از عوامل ایجاد فساد است. وقتی دوره مدیریتی یک عده تمام می‌شود، مدیران بعدی می‌آیند و همه چیز را گردن مدیران قبلی می‌اندازند. در حالی که اگر روابط سالم باشد، نباید شاهد چنین رفتارهایی باشیم.

انتقاد ناطقان خبرگان رهبری از وضع معیشتی
دیروز و در دومین روز از هفتمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دور پنجم، نمایندگان استان‌های گیلان و قزوین در نطق میان دستور خود به مشکلات معیشتی مردم اشاره و بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کردند.
به گزارش دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌‏الله حسینی اشکوری، نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان گفت: بررسی نهضت بزرگ عاشورا نشان می‌دهد محور اساسی آن بر دو کلمه امر به معروف و نهی از منکر در سطح کلان است و این مطلب از آغاز حرکت حضرت امام حسین(ع) مشهود است. او سپس به برخی ناهنجارها در کشور به عنوان منکر اشاره کرد و افزود: مسأله معیشت مردم و گرانی‎های سرسام آور موجب سختی برای مردم شده است و تأثیر فراوان بر ناهنجاری‎های فرهنگی دارد. حسینی اشکوری در ادامه به آسیب‎هایی که به مردم کشورهای مسلمان وارد می‎شود اشاره کرد و گفت در این فجایع نقش ابرقدرت‏‌ها و فروشندگان سلاح غیرقابل انکار است و جامعه اسلامی باید برای آن به فکر چاره باشد.

همچنین جمهوری اسلامی ایران باید با دیپلماسی فعال به پشتوانه اقتدار نظامی، درصدد ایجاد رابطه حسنه و تأمین منافع متقابل باشد. حجت‎الاسلام احمد پروایی دیگر نماینده استان گیلان هم با اشاره به این موضوع که نباید بیانیه گام دوم انقلاب فقط در تریبون‎ها مطرح شود افزود: باید در قوای سه گانه کشور گام‎های عملی برای تحقق این بیانیه برداشته شود. او همچنین به بیان مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم این استان پرداخت و افزود: مردمان استان گیلان در طول تاریخ مردمانی آزاده و ولایتمدار بوده‎اند و وفاداری خود به نظام جمهوری اسلامی را در تمامی حوادث و صحنه‌های انقلاب به اثبات رسانده‎اند. حجت‎الاسلام مجید تلخابی، نماینده استان قزوین هم با اشاره به این که مجلس خبرگان رهبری متشکل از شخصیت‎های مؤثر و انقلابی کشور است، افزود: این مجلس مورد توجه است و انتظار می‎رود در مطالبه‎گری از مسئولین کشور جدی‎تر عمل کند و با مطالبه‎گری از مسئولین کشور امید را در دل مردم زنده کند. نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری جنگ امروز دشمن با نظام جمهوری اسلامی ایران را جنگ اقتصادی و فرهنگی برشمرد که هم دولت و هم قوای دیگر مسئولیت سنگینی در این زمینه دارند که متأسفانه احساس می‎شود مسئولان در هر دو عرصه از تحرک کافی برخوردارنیستند.
حجت‌الاسلام علی اسلامی دیگر نماینده استان قزوین هم به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف، بخصوص در حوزه نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: ما باید به این نکته هم که باوجود تلاش‌های دشمنان پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم اشاره کنیم و شکرگزار نعمت‌های ارزشمندی چون رهبری باهوش و با درایت و جوانان مبتکر در کشور باشیم. او در پایان از شورای نگهبان خواست در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با نظارت قانونی و دقیق مانع حضور افراد ناشایست در مجلس شورای اسلامی شود.

پرهیز از کشاندن برخی نقدها به تریبون های عمومی
محسن اسماعیلی، نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری هم در نطق پیش از دستور خود به موضوع وحدت اشاره کرد و گفت: همه باید حفظ وحدت را فریضه بزرگی بدانیم که البته نیازمند محور است و این محور چیزی جز ولایت فقیه نیست. دشمنان قسم خورده ما نیز این حقیقت را دریافته‎اند و خصوصاً در این زمان هرچه در توان دارند، برای تضعیف این محوریت به کار بسته‌اند. دشمنان دین و بدخواهان ایران تاثیر و نقش محوری ولایت فقیه را به چشمان خویش دیده‌اند. پس چرا نباید با همه قدرت در برابر آن بایستند؟ و چرا ما نباید با تمام توان بر این رمز پیروزی و رستگاری ثابت قدم بمانیم؟ اسماعیلی ادامه داد: ناگفته پیدا است که مقصود از دعوت به وحدت، نادیده گرفتن نقص‌ها و خطاها یا توصیه به دست برداشتن از مواضع اصولی و سازش سوداگرانه نیست. مقصود آن است که به رغم اختلاف‌ نظرها رمز پیروزی را فراموش نکنیم و برای یک دستمال قیصریه را به آتش نکشیم. مراد آن است که هرچه فریاد داریم بر سر امریکا بکشیم

وی با طرح این پرسش که ما چه پاسخی برای خدا داریم، اگر به دست خود سوژه برای امیدواری دشمنان و ناامیدی دوستان فراهم کنیم؟ گفت: فرض کنیم برخی نقدها وارد و صحیح هم باشد، اما از کشاندن آن به تریبون‎های عمومی و نگران ساختن مردم و افشای اطلاعات نظام چه سودی می‎بریم؟ امروز دلیلی برای ناامیدی وجود ندارد و بحمدالله همه چیز حاکی از پیشرفت و مایه امیدواری است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)